Detta projektet handlar om min Saab 9000 Aero -97 som jag har gjort i ordning i huvudsak under vintern 2011-2012, men håller konstant på med nya modifieringar. Min vision är att hålla bilen så nära original som möjligt, men med... Visa mer
Då var bilen startad. Till att börja med så gick den bara på 3 cylindrar, stiften byttes men det hjälpte inte. Den fick stå ett tag och sen startade den och gick den som den skulle. Måste nog bara ha vart jäkligt sur....
Det enda som är kvar nu är att låta motorn gå så att oljan kan gå runt och göra rent hela systemet. Sen blir det oljebyte så är vi good to go! Imorn ska jag göra rent kylsystemet med det medlet som jag fick tag i. Jag tar det imorn då jag varken har ork eller lust att görat ikväll
Aeron är nu i princip helt klar!! Allt som är kvar är att byta olja om 14 dagar och att göra rent kylsystemet, men det tar jag till helgen kom jag på...visade sig att man måste låta bilen gå i minst 4h med det medlet i.... så det blir väl nårra resor till Uddevalla o tebax Här kommer iaf lite kort!
Nya muttrar och nårra nya pinnbultar
Hel igen!
Farsans 9-3 Aero
Vet nu oxå varför den har ett sånt extremt turbolagg! Fattas ju en klämma mellan de två turbohalvorna...ska höra med ANA om det går att få tag i, men jag är tveksam då de endast brukar sälja kompletta turbos. Om ANA inte kan få tag i det så ska jag ringa till GIK Turbo i Ljungkile så kanske de kan få tag i delen.
Aeron är nu i princip helt klar!! Allt som är kvar är att byta olja om 14 dagar och att göra rent kylsystemet, men det tar jag till helgen kom jag på...visade sig att man måste låta bilen gå i minst 4h med det medlet i.... så det blir väl nårra resor till Uddevalla o tebax Här kommer iaf lite kort!
Vet nu oxå varför den har ett sånt extremt turbolagg! http://www1.garaget.org/gallery/images/151/150785/150785-512eb145f20e374945ee76ea9d9e6d59.jpg Fattas ju en klämma mellan de två turbohalvorna...ska höra med ANA om det går att få tag i, men jag är tveksam då de endast brukar sälja kompletta turbos. Om ANA inte kan få tag i det så ska jag ringa till GIK Turbo i Ljungkile så kanske de kan få tag i delen.
MVH William
Då kanske jag har samma fel med turbon också, har märkt lite lagg!
Aeron är nu i princip helt klar!! Allt som är kvar är att byta olja om 14 dagar och att göra rent kylsystemet, men det tar jag till helgen kom jag på...visade sig att man måste låta bilen gå i minst 4h med det medlet i.... så det blir väl nårra resor till Uddevalla o tebax Här kommer iaf lite kort!
Vet nu oxå varför den har ett sånt extremt turbolagg! http://www1.garaget.org/gallery/images/151/150785/150785-512eb145f20e374945ee76ea9d9e6d59.jpg Fattas ju en klämma mellan de två turbohalvorna...ska höra med ANA om det går att få tag i, men jag är tveksam då de endast brukar sälja kompletta turbos. Om ANA inte kan få tag i det så ska jag ringa till GIK Turbo i Ljungkile så kanske de kan få tag i delen.
MVH William
Då kanske jag har samma fel med turbon också, har märkt lite lagg!
Kan hända, för mig får jag inget tryck först än strax över 3000rpm...
Aeron är nu i princip helt klar!! Allt som är kvar är att byta olja om 14 dagar och att göra rent kylsystemet, men det tar jag till helgen kom jag på...visade sig att man måste låta bilen gå i minst 4h med det medlet i.... så det blir väl nårra resor till Uddevalla o tebax Här kommer iaf lite kort!
Vet nu oxå varför den har ett sånt extremt turbolagg! http://www1.garaget.org/gallery/images/151/150785/150785-512eb145f20e374945ee76ea9d9e6d59.jpg Fattas ju en klämma mellan de två turbohalvorna...ska höra med ANA om det går att få tag i, men jag är tveksam då de endast brukar sälja kompletta turbos. Om ANA inte kan få tag i det så ska jag ringa till GIK Turbo i Ljungkile så kanske de kan få tag i delen.
MVH William
Då kanske jag har samma fel med turbon också, har märkt lite lagg!
Kan hända, för mig får jag inget tryck först än strax över 3000rpm...
Ja tro de ligger samma där med oss mig. Sen så har jag märkt att när ja få tryck, så kan de bara helt plötsligt tappa trycket.
Men du jag tro att vi har nog samma fel, de händer sällan för mig också
Kan hända Ska se hur det blir när jag får tag i den klämman
Ja de lär man märka hur de blir, men man hoppas på de blir bättre
Det hoppas jag med! Lite drygt att behöva växla hela vägen ner till 2an när man ska köra om från 70km/h hehe Annars händer det fan inget xD Men fy fan va den sticker iväg när turbon kickar in
Kan hända Ska se hur det blir när jag får tag i den klämman
Ja de lär man märka hur de blir, men man hoppas på de blir bättre
Det hoppas jag med! Lite drygt att behöva växla hela vägen ner till 2an när man ska köra om från 70km/h hehe Annars händer det fan inget xD Men fy fan va den sticker iväg när turbon kickar in
Jo de är ju allt drygt speciellt när man ska köra om bara trycker å trycker inte händer nått hehe Men som du säger när turbon få in kicken då jävlar så sticker iväg
Aeron är nu i princip helt klar!! Allt som är kvar är att byta olja om 14 dagar och att göra rent kylsystemet, men det tar jag till helgen kom jag på...visade sig att man måste låta bilen gå i minst 4h med det medlet i.... så det blir väl nårra resor till Uddevalla o tebax Här kommer iaf lite kort!
Vet nu oxå varför den har ett sånt extremt turbolagg! http://www1.garaget.org/gallery/images/151/150785/150785-512eb145f20e374945ee76ea9d9e6d59.jpg Fattas ju en klämma mellan de två turbohalvorna...ska höra med ANA om det går att få tag i, men jag är tveksam då de endast brukar sälja kompletta turbos. Om ANA inte kan få tag i det så ska jag ringa till GIK Turbo i Ljungkile så kanske de kan få tag i delen.
MVH William
ny klämma hittar du hos http://www.customcab.se/ jag köpte där till min 9-5a då jag byggde ihop turbon till den.
Aeron är nu i princip helt klar!! Allt som är kvar är att byta olja om 14 dagar och att göra rent kylsystemet, men det tar jag till helgen kom jag på...visade sig att man måste låta bilen gå i minst 4h med det medlet i.... så det blir väl nårra resor till Uddevalla o tebax Här kommer iaf lite kort!
Vet nu oxå varför den har ett sånt extremt turbolagg! http://www1.garaget.org/gallery/images/151/150785/150785-512eb145f20e374945ee76ea9d9e6d59.jpg Fattas ju en klämma mellan de två turbohalvorna...ska höra med ANA om det går att få tag i, men jag är tveksam då de endast brukar sälja kompletta turbos. Om ANA inte kan få tag i det så ska jag ringa till GIK Turbo i Ljungkile så kanske de kan få tag i delen.
MVH William
ny klämma hittar du hos http://www.customcab.se/ jag köpte där till min 9-5a då jag byggde ihop turbon till den.
//Konrad S.
Hittade lite andra sidor också, som du kanske kan ha nyttja av.
Aeron är nu i princip helt klar!! Allt som är kvar är att byta olja om 14 dagar och att göra rent kylsystemet, men det tar jag till helgen kom jag på...visade sig att man måste låta bilen gå i minst 4h med det medlet i.... så det blir väl nårra resor till Uddevalla o tebax Här kommer iaf lite kort!
Vet nu oxå varför den har ett sånt extremt turbolagg! http://www1.garaget.org/gallery/images/151/150785/150785-512eb145f20e374945ee76ea9d9e6d59.jpg Fattas ju en klämma mellan de två turbohalvorna...ska höra med ANA om det går att få tag i, men jag är tveksam då de endast brukar sälja kompletta turbos. Om ANA inte kan få tag i det så ska jag ringa till GIK Turbo i Ljungkile så kanske de kan få tag i delen.
MVH William
ny klämma hittar du hos http://www.customcab.se/ jag köpte där till min 9-5a då jag byggde ihop turbon till den.
//Konrad S.
Hittade lite andra sidor också, som du kanske kan ha nyttja av.