2458
Sök

Saab 9000 Aero -97

Detta projektet handlar om min Saab 9000 Aero -97 som jag har gjort i ordning i huvudsak under vintern 2011-2012, men håller konstant på med nya modifieringar. Min vision är att hålla bilen så nära original som möjligt, men med... Visa mer

Mr TX
694 181 Visningar
Uppdaterades senast 4 maj 2021
761 Inlägg
6 februari 2013
Och jag har en bil att få ihop till sommaren xD

Mr TX
976 Inlägg
6 februari 2013
Trådstartare
Snurriis skrev:

Hehe bara att jobba på big_smile

"We are not dead yet"
SAAB
Projekttråden till min 9000 Aero

761 Inlägg
6 februari 2013
Snurriis skrev:

Men om du vet nån som vill ha ett par såna fälgar så vet du vem som du kan kontakta smile

Mr TX
976 Inlägg
6 februari 2013
Trådstartare
Snurriis skrev:
Snurriis skrev:

Men om du vet nån som vill ha ett par såna fälgar så vet du vem som du kan kontakta smile

Det ska jag ha i åtanke smile

"We are not dead yet"
SAAB

761 Inlägg
7 februari 2013
Bra Bra! smile Din bil är inte så pjåkig Btw big_smile

Mr TX
976 Inlägg
7 februari 2013
Trådstartare
Snurriis skrev:
Bra Bra! smile Din bil är inte så pjåkig Btw big_smile

Tackar tackar wink Jo det är en fin liten samling du har oxå smile

"We are not dead yet"
SAAB

1 958 Inlägg
7 februari 2013
Snurriis skrev:
jupp dom svarta på bilderna som sitter på min 9k smile

Är inte Super Aero du har på din 9000. Utan dom heter Aero 16. De hade en polerad kant, men de oxiderar såpass mycket att folk orkar inte lägga ner tid på att polera kanten, utan lackar över den istället. wink

Mvh Mr_Lööf

Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

761 Inlägg
7 februari 2013
Mr_Lööf skrev:
Snurriis skrev:

Är inte Super Aero du har på din 9000. Utan dom heter Aero 16. De hade en polerad kant, men de oxiderar såpass mycket att folk orkar inte lägga ner tid på att polera kanten, utan lackar över den istället. wink

Mvh Mr_Lööf

Trodde att dom också hette super aero smile men man lär sig alltid något nytt!! smile

Mr TX
976 Inlägg
7 februari 2013
Trådstartare
Snurriis skrev:
Mr_Lööf skrev:
Snurriis skrev:

Mvh Mr_Lööf

Trodde att dom också hette super aero smile men man lär sig alltid något nytt!! smile

Kollade bara snabbt på dom förut, men nu när jag ser så japp, är bara Aero 16 xD

"We are not dead yet"
SAAB

Mr TX
976 Inlägg
18 februari 2013
Trådstartare
Har inte hänt så mycket med bilen det senaste med har tagit en roadtrip ner till Åre!

https://www1.garaget.org/gallery/images/151/150785/150785-dab7168488a58d66dc59dc0407180f17.jpg
Var inga problem alls att köra ner, bilen klarade sig fint wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/151/150785/150785-2da27826167c5b5fca9bbae659acc3f2.jpg
När man väl var hemma i Luleå igen efter totalt nästan 150mil körning så var den lite lätt snötäckt bak, eller var ett rätt tjockt lager med snö! Snittförbrukning för hela resan låg på 0.76l/mil vilket jag tycker är rätt bra med tanke på att på motorvägen så gick det undan då min polare hade en tung högerfot wink

MVH
William

"We are not dead yet"
SAAB

Mr TX
976 Inlägg
18 februari 2013
Trådstartare
VirreEriksson skrev:
Ser riktigt fint ut!

När ska avgasröret fixas då? wink

Hmm, svårt att säga, helst vill jag fixa det så snart som möjligt, men det är lättare sagt än gjort när man har fullt upp med plugget och inget vettigt ställe att meka på... hmm

"We are not dead yet"
SAAB

1 337 Inlägg
18 februari 2013
Turbo-X skrev:
VirreEriksson skrev:
Ser riktigt fint ut!

Hmm, svårt att säga, helst vill jag fixa det så snart som möjligt, men det är lättare sagt än gjort när man har fullt upp med plugget och inget vettigt ställe att meka på... hmm

Nej då är det svårt sad

274 Inlägg
18 februari 2013
Turbo-X skrev:
VirreEriksson skrev:
Ser riktigt fint ut!

Vettigt ställe du har ju parkring, bara ta domkraften o lägger sig under bilen o byta inte så svårt. smile Ta typ 1 - 3 timmar ungefär. smile

I'm with you till the end of the line

72 Inlägg
18 februari 2013
Ser riktigt go ut! Härligt att se att du använder bilen! smile Jag har inte fått tummen ur röven och tagit några bilder på min äm, men de kommer smile

Mr TX
976 Inlägg
18 februari 2013
Trådstartare
Marcus017 skrev:
Turbo-X skrev:
VirreEriksson skrev:
Ser riktigt fint ut!

Vettigt ställe du har ju parkring, bara ta domkraften o lägger sig under bilen o byta inte så svårt. smile Ta typ 1 - 3 timmar ungefär. smile

Det går ju, men det är ju fett kallt ute wink

"We are not dead yet"
SAAB

Mr TX
976 Inlägg
18 februari 2013
Trådstartare
Markuiis skrev:
Ser riktigt go ut! Härligt att se att du använder bilen! smile Jag har inte fått tummen ur röven och tagit några bilder på min äm, men de kommer smile

Jo bilen ska ju användas! Men får ta o byta bakdämparna till sommarn, 5 pers i bilen o packning så låg bilen på backen xD Ser fram emot bilder på din!

"We are not dead yet"
SAAB

274 Inlägg
18 februari 2013
Turbo-X skrev:
Marcus017 skrev:
Turbo-X skrev:

De är bara ta på sig varma kläder o sen en tjock filt där man ligger på. smile Jag byte mitt avgassystem när de va kallt ute. smile

Mr TX
976 Inlägg
18 februari 2013
Trådstartare
Marcus017 skrev:
Turbo-X skrev:
Marcus017 skrev:

De är bara ta på sig varma kläder o sen en tjock filt där man ligger på. smile Jag byte mitt avgassystem när de va kallt ute. smile

Äsch, är inte som stör mig allt för mycket, är kul att köra omkring i stan o låta mycket när man gasar wink

"We are not dead yet"
SAAB

274 Inlägg
18 februari 2013
Turbo-X skrev:
Marcus017 skrev:
Turbo-X skrev:

Äsch, är inte som stör mig allt för mycket, är kul att köra omkring i stan o låta mycket när man gasar wink

Okej huvudsaken de inte stör dig, tänkte bara på att bilen kanske skulle bli nöjd heheh big_smile

Sök