5612
Sök

Missljud vänster fram *FILM*

2 Inlägg
10 december 2011
Trådstartare
Jag har fått något märkligt missljud från vänster fram som jag inte kan hitta var det kommer ifrån.
Ljudet kommer endast när bilen rullar dvs det försvinner direkt när jag trycker ner gasen om jag har en växel i.
Det låter en del när jag åker rakt men ökar markant när jag svänger höger och låter mer ju långsammare man åker, när man åker 50+ så hörs det knappt.

Man hör ljudet tydligt på vissa ställen i filmklippet och jag har markerat med kommentarer i klippet vad jag gör just när ljudet dyker upp.
http://www.youtube.com/watch?v=EXfBxmSTbvs

Nån som har nåt tips på vad det kan vara, jag har haft bilen upphissad utan hjul men hittar inget som ser konstigt ut.

477 Inlägg
10 december 2011
jäkligt svårt att höra nånting på en inspelningen men av det ja hör och lite av de du beskriver lite så kan det nog luta lite åt hjullager eller ev. drivknut
hjullager brukar ge ett malande ljud och förstärks oftast vid belastning, dvs sväng... men det borde inte sluta låta efter en högre hastighet...

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!

2 Inlägg
10 december 2011
Trådstartare
Hur är det med att det blir tyst så fort man petar på gasen, brukar det vara så när det är lager? Det blir helt tyst direkt när man gasar även om man svänger fullt åt höger och åker långsamt.

477 Inlägg
10 december 2011
nja egentligen inte, därför är jag lite tveksam... men lager brukar kunna beta sig olika och i vissa "rörelser" även kunna tystna
känn i hjulet efter glapp eller åk till en verkstad som kan hjälpa dig med en felsökning
video klipp fungerar sällan så bra tongue

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!

Sök