1753
Sök

Större / Annan motor till en Bubbla!

4 Inlägg
12 december 2011
Trådstartare
Tjenare, jag vill ha lite förslag på olika motorer som passar till en Bubbla. Den äldre modellen. Vill inte modifiera allt för mycket men kom med förslag som får bilen att röra sig lite fortare!

612 Inlägg
12 december 2011
Motor från VW buss är ju klassiker, finns väl upp till 80hk luftkylt? Porschemotorer var populärt en gång i tiden, men prislappen och tillgängligheten imponerar väl inte idag... Annars finns det ju drösvis med trimdelar till de luftkylda boxrarna, så det går få ut ganska mycket effekt om man vill. Annars är det ju mer regel än undantag att sätta in en Volvo B23/230 i bubblorna när det körs folkrace med dom, krävs dock lite arbete för att göra plats för en sån.

4 Inlägg
12 december 2011
Trådstartare
Alright, bockar och bugar för ditt inlägg! men jag hade idèn om ungefär 100hk + men jag får ta en titt på buss motorerna. Tack så mycket!

4 Inlägg
12 december 2011
Trådstartare
Föresten, har du några bra hemsidor me begagnade motorer mm?

612 Inlägg
12 december 2011
Finns säkert nån VW-klubb och/eller forum där man kan köpa begagnade grejer och få goda råd av folk som har bra koll på vad man behöver. För nya prylar kan du ta en titt på Dalhems VW-sortiment.

4 Inlägg
12 december 2011
Trådstartare
Ok, tack så mycket smile

446 Inlägg
22 december 2011
bli medlem på vwtyp.com och skriv i forum där att du e på jakt efter en motor till bubblan. du kommer att bli bombad med förslag. finns även köp/sälj där.. o vilket forum är bättre än ett bubblaforum? wink

198 Inlägg
22 december 2011
Finns en tråd på vwtyp1.com där en kille lyckas få ut 90 hk ur en oöppnad 1600motor! Kolla in den för där finns det tips! Annars skulle jag bygga en 2l typ 1 motor, det blir nog billigast utan att förstöra insidan eller utsidan på bilen! Eller en lätt överladdad bussmotor ska nog funka också!

MVH Gabbe
Permanent fartblind

Kärnkraftstomte
778 Inlägg
22 december 2011
http://www.vwkd.co.uk/bb/

Där kan du få en del tips!

Håll avståndet till bakomvarande fordon!

Sök