5670
Sök

Kopplingsproblem, Volvo 940

unibet
18 december 2011
Trådstartare
Tjenare.

Hade parkerat bilen och sprungit in på ica, när jag kom ut till bilen igen så skulle jag köra iväg men då kände jag att kopplingen låg i botten, sen så trampade jag upp den så det la sig där den ska vara. När jag skulle koppla till igen så var koppligen stenhård, den rörde sig inte.. tryckte lite hårdare och vips så la sig skiten i botten så nu är den helt slak.
ska lägga i 1an och tänkte att jag skulle köra hem på den då, men då händer ingenting. kan lägga i alla växlar när bilen är igång utan att det händer något.

Vad är det för fel nu då ? Slavcylindern?urtrampningslager?

Mvh
Senast redigerat av unibet (18 december 2011)

unibet
18 december 2011
Trådstartare
Gissar på att kopplingen är i urtrampat läge och att slavcylindern är sönder.

unibet
18 december 2011
Trådstartare
Det var som jag trodde typ, bad en kompis koppla och då spröt det vätska från cylindern. Fick upp skiten på en lyft nyss och kolven har åkt ut från slavcylindern om ni förstår. Så jag undrar om kopplingsarmen har böjt sig kanske.. ska kika vidare på det sen.

Här är en bild:
http://i42.tinypic.com/54j3hs.jpg

Om det är armen som har gett med sig, går det att byta den utan att plocka ner lådan ?
Annars så är det ju bara att riva ner den i värsta fall.

Varför har den trycks ut ? funderar lite på det, går det att lufta och sedan trycka tillbaka kolven o byta packningen o så är det kanske frid och fröjd sen ?
Är inte så haj på det här tongue
Senast redigerat av unibet (18 december 2011)

unibet
19 december 2011
Trådstartare
Ingen som har tillräckligt med kunskap här på gorg som kan svara på frågorna ? Ska börja kolla på skiten senare idag tänkte jag.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
19 december 2011
unibet skrev:
Ingen som har tillräckligt med kunskap här på gorg som kan svara på frågorna ? Ska börja kolla på skiten senare idag tänkte jag.

du har ju svaren själv ...
hur ska vi se om den är böjd ????
efter som det pissar bromsvätska ur slavcylindern så bör det va ..??? eeehh turbon ????

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

unibet
19 december 2011
Trådstartare
turboforssen skrev:
unibet skrev:

efter som det pissar bromsvätska ur slavcylindern så bör det va ..??? eeehh turbon ????

Om det går att byta gaffeln utan att ta ner lådan, vet du om det går ? är en m47

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
19 december 2011
unibet skrev:
turboforssen skrev:
unibet skrev:

Om det går att byta gaffeln utan att ta ner lådan, vet du om det går ? är en m47

nej det går inte

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

unibet
19 december 2011
Trådstartare
Okej då river jag ner skiten sen då.

Sök