Om jag hade fått välja mellan Audi A8, MB S-klass, BMW 7-serie o Lexus LS årsm 03 o uppåt hade jag resonerat såhär:
Lexus: Bra bil som håller. Är en Toyota egentligen, tyvärr. Ser roligare ut än MB S-klassen men tråkigare en
resten.
Ingen rolig bil alls tycker jag, om man nu siktar på lite körglädje i detta segmentet. Påminner om Hyundai
eller Kia innuti. Svagare motoralternativ än de andra.
MB: Merca som är byggd för äldre "herrar". Tråkig att titta på. Slitstark inredning. Motorerna och lådorna är som
tagna från deras lastbilar. Håller för måååånga mil!

Tråkiga att sitta i. Känns gammal helt enkelt. Dock bäst komfort av alla. Rostar

BMW: Har ett par vänner som kör dessa. En 735i o en 745i. Han med 735:an har massor med problem, däribland
el-fel osv. Men däremot han med 745:an är riktigt nöjd efter 3 års ägande.
Har också fått höra att el-fel är ganska vanligt på dessa bilar.
Jag tycker dom ser råa ut. FulSnygga typ. Maffiga, stora! Snygg inredning. Påminner om en cockpit

Audi: Ser nyast. Har enligt mig snyggast o fräschast inredning. Rostar aldrig! Kan dock kosta en slant mer när
man försäkrar. Ser diskret ut, dock sportig o stilig. Audin förespråkar en ny typ av lyx. Den ser ung ut på
nåt sätt. Ett stort minus är att den har kamrem som KOSTAR rejält att byta

. MMI:n, som är
användarvänligare än BMW:s Idrive. Quattro!!! Kör året runt utan att tänka på att bakhjuls-driften kommer
att ta död på dig vid halt underlag!
Slutsats: När du köper en bil av denna typ bör du inte tänka på förbrukningen eftersom dom alla slukar nästan
lika mycket bensin. Alla har bra standard-utrustning och för det mesta brukar de vara nästan max-
utrustade, så det blir lättare att hitta någon man gillar. Begagnade är dessa bilar guld värda om du
stöter på rätt objekt som är rätt servad osv. Oavsett vilken du väljer så kommer du åka gott. Smaken
avgör ganska mycket, samt plånboken vilken du köper.
Men jag tycker att köper man en sån här bil så har man nog en lite djupare plånbok än andra eller så
är man extra försiktigt med andra utgifter. Det kostar att underhålla en lyxbil!
Jag hade valt Audin. Men det är kanske för att jag gillar just Audi och vad de står för. Men om jag
bortser från detta så hade nog BMW 7-serie varit ett bra val för mig också. Båda känns sportiga och
nyare än de andra två.
*En rolig reklam om dessa bilar*
http://www.youtube.com/watch?v=jkjAptBxe2Y