3350
Sök

Köpråd: Flaggskepp, landsvägsslukare, komfortåk?

Putsar Cosworth
195 Inlägg
2 januari 2012
En VW Phaeton går väl att klämma in i den budgeten. Tycker dom ser riktigt fina ut, säkert lite bättre service kostnader än BMW och Audi sen mycket bättre kvalitetskänsla än jänkarna.

Audi hatare.

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
2 januari 2012
kameramannen skrev:
Som ni vet är jag Magnumfrälst. Och ja. Den är plastig som attan. Men man sitter som en gud och ur rent busperspektiv så är det svårslaget. Jag petar ner dryga 510 sughästar och så ladd på det - och det är så m5 kompisar tycker det är roligare i min. Men smaken är som baken och ni som tycker de är plastiga - vet ni vad? Jag håller med smile

Den som säger att en jänk inte är plastig i inredningen förtjänar en käftsmäll.
Alla jänk är det. Men gäller att hitta dom bättre.
Min Lincoln jämfört med min fars 2001 Mercury Grand Marquis är min Lincoln 10 gånger bättre i ALLT. Fars Mercury är sjukt jobbig att åka i tycker jag. Allt skramlar, knakar, saker sitter löst osv.
Fan till och med min T-bird är bättre än den.
För att sedan inte tala om fars Mustang ... roll Kort sagt, den är katastrof.

Men allt är vad man gillar.
Vill man ha en bil med bra inredning köp tyskt. Eller då Lexus.
Men jänkare är bra på en speciell sak och det är rostskydd. Efter alla rost katastrofer på sina gamla jänkare lärde sig jänkarna väldigt mycket om rostskydd. Dom rostar verkligen inte lika mycket som sina japanska motsvarigheter och inte ens som tyskarna.
Motorerna och resten brukar i generellt vara bra. Inte så mycket speciellt där.

När jag köpte min Lincoln så ville jag ha en vänlig bil för en student och då stod valet mellan ful Lincoln, väldigt snygg Cadillac STS och en skön och blyg Lexus LS400.
Cadillac STS försvann snabbt pga FWD och dåliga motorer (Northstar motorn gillar att ha sönder topplockspackningar).
Sedan försvann Lexus LS400 pga kamrem. Jag klarar verkligen inte utav bilar med kamrem. Hade den haft kedja hade jag varit ägare till en Lexus LS400 idag. smile
På grund utav det fick jag ta bil med lite sämre inredning men jag klagar inte. smile

Men som sagt, beror på vad du vill ha. Vill du ha bra rostskydd så tipsar jag verkligen om jänk.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

2 077 Inlägg
2 januari 2012
Ingen som nämnt Audi A8?

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

3 929 Inlägg
2 januari 2012
JDMCRAZE skrev:
Ingen som nämnt Audi A8?

Jag har åkt och kört S8. Välbyggd bil men var inget jag gillade. Komforten i den var helt annorlunda om vad jag tycker om komfort big_smile
Men tror många skulle gilla den bilen faktiskt.
Vad är det för skillnad på A8 och S8 egentligen?

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

2 077 Inlägg
2 januari 2012
Thunderbird88 skrev:
JDMCRAZE skrev:
Ingen som nämnt Audi A8?

Jag har åkt och kört S8. Välbyggd bil men var inget jag gillade. Komforten i den var helt annorlunda om vad jag tycker om komfort big_smile

Ja jag tror det med smile
S8 har ju mer pulver wink

Men tex en A8 går ju snålare än en skyline och sen har du bra mycket komfort i en sån!
Annars kanske en nyare Passat hade passat med? smile
Passaten är riktigt skön med och åka i, åka i 180 km/h känns som 100 ^^ haha!
Senast redigerat av JDMCRAZE (2 januari 2012)

3 929 Inlägg
2 januari 2012
JDMCRAZE skrev:
Thunderbird88 skrev:
JDMCRAZE skrev:
Ingen som nämnt Audi A8?

Men tex en A8 går ju snålare än en skyline och sen har du bra mycket komfort i en sån!

Pulver fanns det gott om i S8an. smile
Men helt klart ett stort lyxåk för låga pengar.
Tror rätt mycket går snålare än Skyline etc. Stora bilar kan också vara snåla.
Kör 0.88L milen i 130km/h med min Lincoln på farthållaren. Och då är bilen 5.3m lång är väger 1800kg wink

2 077 Inlägg
2 januari 2012
Thunderbird88 skrev:
JDMCRAZE skrev:
Thunderbird88 skrev:

Kör 0.88L milen i 130km/h med min Lincoln på farthållaren. Och då är bilen 5.3m lång är väger 1800kg wink

hahaha damn det e IMPONERANDE smile
ja exakt, du får mycket för det så smile
Hade jag själv letat lyxkryssare hade jag kolla lite äldre A8or samt kanske Lexus LS.. kanske inte lädersäten o så, men du får ju en stabil bil där med smile

3 929 Inlägg
2 januari 2012
JDMCRAZE skrev:
Thunderbird88 skrev:
JDMCRAZE skrev:

Hade jag själv letat lyxkryssare hade jag kolla lite äldre A8or samt kanske Lexus LS.. kanske inte lädersäten o så, men du får ju en stabil bil där med smile

Väldigt imponerande faktiskt big_smile
Men tvivlar på att en S8/BMW 740 etc drar så värst mycket. Skulle kunna tro att dom hamnar på runt samma siffror.

Till TS.
Om jag vore du så skulle jag faktiskt ta och kolla på Audi S8. Det är rätt hårda säten och inte alls som jänkarnas lyx (mjukt och gungigt) men det är kvalité rakt igenom på den bilen. Man sitter skönt också. Väldigt skönt om man gillar den sortens lyx som jag redan nämnt.
Tvivlar starkt på att den bilen är så värst soppa törstig heller. Bra byggd bil som ska vara ett landsvägs lok. Drar nog en bit under litern på motorväg.

2 077 Inlägg
2 januari 2012
Thunderbird88 skrev:
JDMCRAZE skrev:
Thunderbird88 skrev:

Väldigt imponerande faktiskt big_smile
Men tvivlar på att en S8/BMW 740 etc drar så värst mycket. Skulle kunna tro att dom hamnar på runt samma siffror.

Till TS.
Om jag vore du så skulle jag faktiskt ta och kolla på Audi S8. Det är rätt hårda säten och inte alls som jänkarnas lyx (mjukt och gungigt) men det är kvalité rakt igenom på den bilen. Man sitter skönt också. Väldigt skönt om man gillar den sortens lyx som jag redan nämnt.
Tvivlar starkt på att den bilen är så värst soppa törstig heller. Bra byggd bil som ska vara ett landsvägs lok. Drar nog en bit under litern på motorväg.

WORD smile
Japstoken och jänke token går ihopa på detta smile haha!!

1 482 Inlägg
2 januari 2012
En släkting pendlade mellan Sverige och Frankrike i en Bmw 750IAL -99a.
Gått nästan 30 000mil men då är ca 15 000mil gjorda på autobahn.
Dricker runt 1.1 i 160km/h, helt okej för 2.4tons lokomotiv.

VW Phaeton är ruggigt välbyggda bilar, inget snack om saken. Det finns dock en anledning till varför dom är hyfsat billiga. Reservdelar till Phaeton är nå helt bortom denna planet... och servicekostnader är helt vansinniga.
Sök lite på på nätet så ser man ganska klart varför dom är så billiga.
Som exempel kan man inte byta batteriet själv då man måste programmera om batteriladdningsövervakaren... vad nu det är för något.

BLT Service
Theracords Music Label

Finraggare
2 381 Inlägg
2 januari 2012
Som sagt - bjuder gärna på åktur för de som undrar

I love being a nobody - because nobody is perfect.

2 182 Inlägg
2 januari 2012
Thunderbird88 skrev:
Cadillac STS försvann snabbt pga FWD och dåliga motorer (Northstar motorn gillar att ha sönder topplockspackningar).

Tidiga Northstar hade det problemet, fixades 96-97. Annars så är det en kanonmotor smile  Håller med om allt det andra du skrev.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

3 929 Inlägg
2 januari 2012
Niklas1987 skrev:
Thunderbird88 skrev:

Tidiga Northstar hade det problemet, fixades 96-97. Annars så är det en kanonmotor smile  Håller med om allt det andra du skrev.

Naej läste att dom fixade det med Gen 2 (som kom 98 om jag inte minns fel).

2 182 Inlägg
2 januari 2012
Thunderbird88 skrev:
Niklas1987 skrev:
Thunderbird88 skrev:

Detaljer wink STS har ju lite roligare än min Deville, men som landsvägsslukare så funkar den. Snittar på E4 1L/m å då håller jag 130km/h oftast.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

3 929 Inlägg
3 januari 2012
Niklas1987 skrev:
Thunderbird88 skrev:
Niklas1987 skrev:

Detaljer wink STS har ju lite roligare än min Deville, men som landsvägsslukare så funkar den. Snittar på E4 1L/m å då håller jag 130km/h oftast.

Då är min Lincoln bättre när det kommer till liter/mil wink Fast nu kapar ni nog tråden så back on topic! big_smile

2 411 Inlägg
3 januari 2012
fattaren skrev:
skoda superb?

Som jag fattade så skulle det vara ett flaggskepp/komfortåk och inte någon skoda smile  Inget illa menat mot skoda men jag tror inte en superb passar in i denna tråd

63 Inlägg
5 januari 2012
Om jag hade fått välja mellan Audi A8, MB S-klass, BMW 7-serie o Lexus LS årsm 03 o uppåt hade jag resonerat såhär:

Lexus: Bra bil som håller. Är en Toyota egentligen, tyvärr. Ser roligare ut än MB S-klassen men tråkigare en   
           resten.
           Ingen rolig bil alls tycker jag, om man nu siktar på lite körglädje i detta segmentet. Påminner om Hyundai
           eller Kia innuti. Svagare motoralternativ än de andra.

MB: Merca som är byggd för äldre "herrar". Tråkig att titta på. Slitstark inredning. Motorerna och lådorna är som   
       tagna från deras lastbilar. Håller för måååånga mil! smile
       Tråkiga att sitta i. Känns gammal helt enkelt. Dock bäst komfort av alla. Rostar sad

BMW: Har ett par vänner som kör dessa. En 735i o en 745i. Han med 735:an har massor med problem, däribland
          el-fel osv. Men däremot han med 745:an är riktigt nöjd efter 3 års ägande.
          Har också fått höra att el-fel är ganska vanligt på dessa bilar.
          Jag tycker dom ser råa ut. FulSnygga typ. Maffiga, stora! Snygg inredning. Påminner om en cockpit smile

Audi: Ser nyast. Har enligt mig snyggast o fräschast inredning. Rostar aldrig! Kan dock kosta en slant mer när
         man försäkrar. Ser diskret ut, dock sportig o stilig. Audin förespråkar en ny typ av lyx. Den ser ung ut på
         nåt sätt. Ett stort minus är att den har kamrem som KOSTAR rejält att byta sad. MMI:n, som är
         användarvänligare än BMW:s Idrive. Quattro!!! Kör året runt utan att tänka på att bakhjuls-driften kommer
         att ta död på dig vid halt underlag!

Slutsats: När du köper en bil av denna typ bör du inte tänka på förbrukningen eftersom dom alla slukar nästan
              lika mycket bensin. Alla har bra standard-utrustning och för det mesta brukar de vara nästan max-
              utrustade, så det blir lättare att hitta någon man gillar.  Begagnade är dessa bilar guld värda om du 
              stöter på rätt objekt som är rätt servad osv. Oavsett vilken du väljer så kommer du åka gott. Smaken
              avgör ganska mycket, samt plånboken vilken du köper.
              Men jag tycker att köper man en sån här bil så har man nog en lite djupare plånbok än andra eller så
              är man extra försiktigt med andra utgifter. Det kostar att underhålla en lyxbil!

Jag hade valt Audin. Men det är kanske för att jag gillar just Audi och vad de står för. Men om jag
               bortser från detta så hade nog BMW 7-serie varit ett bra val för mig också. Båda känns sportiga och
               nyare än de andra två.

*En rolig reklam om dessa bilar*
http://www.youtube.com/watch?v=jkjAptBxe2Y
Senast redigerat av G60 V-Spec (5 januari 2012)

Sök