Julafton idag!
Har fått hem dem två andra paketen jag väntat på.
![http://imageshack.us/a/img12/52/79dv.jpg]()
![http://imageshack.us/a/img855/3821/z4r2.jpg]()
I det första paketet hittar vi..
K-sport Racing PRO street coilovers! Dessa coilovers är ställbara i höjd, hårdhet och "seghet" på dämparen. Sen finns det självklart camber-justering.
Fram har ja en hel coil och bak har jag en separat fjäder och dämpare. Nu ska bimmern sänkas!

![http://imageshack.us/a/img853/1766/69cb.jpg]()
![http://imageshack.us/a/img593/1146/qjpg.jpg]()
I det andra paketet hittar vi inget mindre än..
Ett nytt hjullager! Ett av lagerna gick sönder när jag pressade ut dem så det är därför jag behövde ett nytt.
![http://imageshack.us/a/img855/3821/z4r2.jpg]()
![http://imageshack.us/a/img9/2079/rsmn.jpg]()
Vi börjar väl med coiloversen.
Jag tog bort det vänstra fjäderbenet till att börja med.
![http://imageshack.us/a/img821/5562/qzqz.jpg]()
Jämförde den nya coilen mot det gamla fjäderbenet.
![http://imageshack.us/a/img42/9131/fk4j.jpg]()
Sedan satte jag dit coilen. Jag kommer att ställa in den här coilen först och sedan bara föra över inställningarna till andra sidan. Men först måste jag fixa naven och drivaxlarna så att jag kan ställa bilen på alla fyra igen.
![http://imageshack.us/a/img801/5813/nf5z.jpg]()
![http://imageshack.us/a/img713/6977/oveg.jpg]()
![http://imageshack.us/a/img546/1037/hsgv.jpg]()
Sen var jag ju tvungen att maxa camber-justeringen bara för att..

![http://imageshack.us/a/img189/2606/7nji.jpg]()
Sedan var det hjullagernas tur.
Jag tog två stycken metallbitar och jag gjorde hål i centrum på båda två. Sedan satte jag en gängstång med en bricka och mutter på varje sida av metallbitarna. Den här konstruktionen använde jag för att pressa i hjullagerna.
![http://imageshack.us/a/img11/374/gsqf.jpg]()
![http://imageshack.us/a/img51/2742/ok7p.jpg]()
Jag gjorde rent ytan som man pressar in hjullagret i för att det skulle gå lättare att sätta tillbaka hjullagret.
stoppade in båda lagerna i frysen i 15-20 minuter så att de skulle krympa ihop lite för lättare montering. Samtidigt värmde jag upp banan där lagret skulle pressas in i för att det skulle utvidga sig lite grann.
![http://imageshack.us/a/img707/5075/a79n.jpg]()
![http://imageshack.us/a/img32/936/tep6.jpg]()
Sedan riggade jag upp mitt pressverktyg och hjullagret så att det bara var att dra åt muttern på ena sidan.
![http://imageshack.us/a/img94/9539/npmf.jpg]()
Och vips så hade man båda hjullagerna i pressade

![http://imageshack.us/a/img17/3860/u9e3.jpg]()
![http://imageshack.us/a/img713/5640/v26z.jpg]()
Sedan ska naven pressas i och slutligen drivaxeln. Sen står bilen nästan på marken utan pallbockar!
Jag har även mattat ner framskärmarna jag köpte så att de är redo för lackering också.
Före.
![http://imageshack.us/a/img15/9744/jfwu.jpg]()
Efter.
![http://imageshack.us/a/img28/3558/a61z.jpg]()
![http://imageshack.us/a/img196/3316/8y30.jpg]()
Tack å hej!