5675
Sök

Bakaxelolja ser ut som ljusgul grädde...

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
31 december 2011
Trådstartare
Halloj

Har en liten fundering om bakaxeloljan på mitsubshin min, böt bakaxelolja idag fr jag tyckte den skorrar lite i bakdiffen. Oljan var gräddaktig... Normalt tolkar jag dt som vatten i oljan, men ar fan skulle det komma från?

Ska det vara någon tillsats i oljan som kan få den att se ut sådär.?

Jag fyllde med en SAE 90, api GL5 olja.. Det enda jag hade hemma som jag tykte passade, det stämmer väl eller har någon en annan rekomendation.

Bilen är altså min mitsubishi galant, dynamic 4.

Med vänlig hälsning, Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

KHRacing
31 december 2011
du har allra troligast en backventil i bakaxeln, den har väl gått sönder så det kommit in fukt ?

Edit: galant 4x4, ja det har du kan se ut som en liten gummiboll som sticker upp 2-3cm
Senast redigerat av KHRacing (31 december 2011)

Offroad Racing
3 123 Inlägg
31 december 2011
En bil som bara rullar på vägen borde inte få in så mycket vatten i axeln att det kan få oljan att helt byta färg.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Fri fart för ett fritt folk!
15 026 Inlägg
31 december 2011
henke_99 skrev:
En bil som bara rullar på vägen borde inte få in så mycket vatten i axeln att det kan få oljan att helt byta färg.

4wd..säkert någon som trodde dom hade värsta terräng vagnen och testade att köra igenom någon djup lerpöl och fastnade där någon timme smile

Kör fort så hinner inget hända...

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
2 januari 2012
Trådstartare
Bilen har tått ett tag så jag köper vent, pluggen som förklaring. Blir att köpa ny sådan.

Med vänlig hälsning, Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

Sök