9149
Sök

Volvo b230f helt sten död ! Volvo 244 -88 Fel Kod 2 3 2

110 Inlägg
2 januari 2012
Trådstartare
hej behöver lite tips om någon skulle veta vad det skulle kunna vara för fel, Det hela började med att vattenpumpen gick sönder bilen funkade innan pumpen la av , efter jag byt vattenpumpen vägrade den starta helt död den tänder inte ens.

Började med att byta tändstiften trodde det var det men efter jag gjort det var det inte ett liv i den, jag har nu byt Tändspole,Stiften,Tändkablar,rotor,fördelarlocket har även byt hallgivare efter detta skulle jag testa och den var lika död som innan det blir gnista och testade även skruva bort bränsleledningen och körde lite, bränsle kom de fram iallefall!!

Testade att spruta startgas på luftfiltret inte ett liv den tände inte på det heller, Bilen har under min tid som ägare blivit sur vid kallstart 3-4 gånger och vart stendöd men då har det hjälpt bara att skruva bort stiften och torka av sen funkade det igen.

Har även testat att bogsera igång den om det skulle vara mer effektivt då gick han igång och gick på 3 cyl men känslig på gasen dog direkt så fort man rörde den.

Tack på förhand
Senast redigerat av T-U-R-B-O (3 januari 2012)

Forummoderator
26 660 Inlägg
2 januari 2012
Låter ju som att du har kommit åt nåt när du hade lös remmen till vattenpumpen?
Säker på att kamremmen står rätt?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

110 Inlägg
2 januari 2012
Trådstartare
kammremen står som den gjorde innan, funderar på vad som skulle kunna åka bort när man tar lös remmarna

Forummoderator
26 660 Inlägg
2 januari 2012
T-U-R-B-O skrev:
kammremen står som den gjorde innan, funderar på vad som skulle kunna åka bort när man tar lös remmarna

Ja, om den får bränsle så måste det ju vara nåt med tändningen i alla fall.

110 Inlägg
2 januari 2012
Trådstartare
jag är inte säker på det efter som den ger gnista har bara kollat så den får bränsle fram men inte om det kommer ur spridarna.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
110 Inlägg
2 januari 2012
Trådstartare
japp men han ger inga felkoder ;(

Forummoderator
26 660 Inlägg
2 januari 2012
T-U-R-B-O skrev:
jag är inte säker på det efter som den ger gnista har bara kollat så den får bränsle fram men inte om det kommer ur spridarna.

Jo men bara för att den ger tändning så behöver den ju inte ge den i rätt ordning.

110 Inlägg
2 januari 2012
Trådstartare
ja det är ju sant !!

110 Inlägg
3 januari 2012
Trådstartare
har fått fram en felkod nu 2-3-2 Bränsleblandningen på lång sikt för mager, vad kan detta vara för fel ?

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
3 januari 2012
Det är inte så att den har gått varm och är skuren? Sånt brukar man ju märka men jag vet ju inte vad du har för kunskaper i ämnet. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Forummoderator
26 660 Inlägg
3 januari 2012
RD_87 skrev:
Det är inte så att den har gått varm och är skuren? Sånt brukar man ju märka men jag vet ju inte vad du har för kunskaper i ämnet. smile

Det är ju också en möjlighet i och för sig, men sånt märker man väl? Har själv aldrig varit med om en motor som skurit men det hörs väl?

110 Inlägg
3 januari 2012
Trådstartare
det skulle jag inte tro ^^

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
3 januari 2012
AirOne skrev:
RD_87 skrev:

Det är ju också en möjlighet i och för sig, men sånt märker man väl? Har själv aldrig varit med om en motor som skurit men det hörs väl?

Kompisens 245 värmenöp och det hördes inte ett dugg, idioten trodde att det var fel på tempmätaren... Den gick att få igång om man bogserade den men annars stendöd.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Forummoderator
26 660 Inlägg
3 januari 2012
RD_87 skrev:
AirOne skrev:
RD_87 skrev:

Kompisens 245 värmenöp och det hördes inte ett dugg, idioten trodde att det var fel på tempmätaren... Den gick att få igång om man bogserade den men annars stendöd.

Se där. Alltid lär man sig nåt, hehe.

110 Inlägg
3 januari 2012
Trådstartare
tror inte den gjort de då den gick på tomgången efter vi bogserat igång den eller har ja fel ?

460 Inlägg
3 januari 2012
T-U-R-B-O skrev:
tror inte den gjort de då den gick på tomgången efter vi bogserat igång den eller har ja fel ?

nej du har helt rätt! klart den inte har skurit då.

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)

110 Inlägg
3 januari 2012
Trådstartare
blev lite rädd där smile

Rejsa ?
2 959 Inlägg
3 januari 2012
Låter som något med inställningen, kolla markeringarna på kamdrev och vevaxel så dom stämmer.
En strobblampa och kolla om den tänder på rätt tidpunkt kan nog vara på sin plats med, kolla då även så den tänder på alla kablarna så den inte missar på någon.

Autotech

110 Inlägg
4 januari 2012
Trådstartare
okej ska kolla

Sök