Nytt chassi till min m3 e36, men vad ska jag köpa?

IronIsHard
12 januari 2012 · 76 Inlägg

Är ute efter ett nytt chassi till min m3 -94 .

Tanken är att det mest kommer bli gatkörning men hoppas ändå på någon bankörning.
Vad ska jag köpa? Har en budget på ca 8000:-.

Vet inte om jag ska köpa sänksats med fjäderben eller coilovers. Känns som att coilovers för 8000:- inte är säskilt bra, Eller?

Tacksam för svar!

/Fredrik

BMW 523i (1997)
BMW 316 (2001)
Volvo S40 (1996)
Kmarcus
14 januari 2012 · 854 Inlägg

Hej!
Jag hade köpt bilisten dämpare och sänkfjädrar. Tror det fungerar bättre än billiga coilover på gata. Vill man inte ha bilen jättelåg eller strula med inställningar hit och dit är det nog enklast. Livslängden borde vara betydligt längre dessutom.

Mvh

BMW M3 Coupé "3.0 goes 3.2" (1994)
dawwe ...has left the building...
14 januari 2012 · 4 474 Inlägg

Jag satsade på¨"Budget-coilisar" (D2) då jag inte kommer köra bana eller liknande. Valet stod mellan dessa o nya original-grejer, denna gång lät jag priset avgöra då original hade blivit mer än dubbelt så dyrt. Har K-Sport coilisar på E39 o det är riktigt bra, inte bara enligt mig utan även de som testat bilen. Är din bil en sommarbil o du vill ha prisvärda grejjer så skulle jag satsa på D2 eller K-Sport, samma prylar men med olika färg...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang