7867
Sök

Nån som testat biltemas sats för att knäcka låsmuttrar

2 452 Inlägg
17 januari 2012
Trådstartare
som topic nån som testat deras sats för 500kr o kan dela med sig info om det var värt pengarna....varför jag frågar är för att jag behöver stjäla mina egna fälgar från bilen då låsmuttern är borta samnt den lilla lappen man får med som kod för att beställa ny nyckel....o ja hade gärna sågat sönder fälgarna om det inte hade varit titanfälgar....2 st har jag fått upp från 2 plåtfälg men inte dom andra...eller har nån annan nått förslag?

döden kommer tillbaka

850 Inlägg
17 januari 2012
läser en tråd  till här ja hitta om det här fast nyckeln till dom var trasiga finns ju ett  sätt men du gillar det inte håltagare och borra sönder fälgarna rörtång ta bort låsbulten vet titan fälgar  men har vi inget altenativ får vi nog göra så du!?   eller detta då,     jag svetsade fast ett fälgkors, därefter bara vrida. nuförtiden säljer biltema verktyg för att låsa upp hjullås. knalla i på biltema och köp

Jag Älskar Volvo Med Mycket Hästar Under Huven! döden kommer tillbaka! uppväxt i förorten här är det som robin hood

466 Inlägg
17 januari 2012
tjena. om jag fattar det rätt så funderar du på biltemas låsmutter sats för att få upp bultarna? Jag köpte en sådan ask till min golf.. det slutade med at jag fick lämna tillbaka satsen pga att den gick sönder. jag fick åka till en meckanisk verkstad..

2 452 Inlägg
17 januari 2012
Trådstartare
japp stämmer bra det...så det var inte mycket till o ha om jag fattar dig rätt Lyngmo

är ju så jävla surt bara...en har jag fått av....en är på väg fast jag fick ge upp då jag inte orkade mer ingen styrka kvar i händerna nämligen...sen kommer ju 2 fälgar som är dom svåraste då....är alufälg titan som kostar lite för mycket att förstöra

döden kommer tillbaka

309 Inlägg
17 januari 2012
har inte med biltemasatsen att göra men är det några märkesspecifika, typ bmw's egna, så kan man iallafall hos dom åka dit och så har dom en låda med alla sina varianter av låsbultsnycklar

Läser och släcker felkoder. pm för info

466 Inlägg
17 januari 2012
Kan vara så .. Men jag slet som fan för att få av skiten men skiten pajade.. Satan vad sur jag blev.. Visserligen 15 tums Alu fälgar som jag inte var så rädd om men jag fick åka iväg och så fick dom svetsa någon grej .. Efter 1 st mekanisk verkstad och 1 st däck verkstad se are så gav bultarna upp -)
Men lycka till -)

Emil-ekberg
17 januari 2012
sla på en hylsa över den visst hylsan går åt helvete men du får av den tongue

2 452 Inlägg
17 januari 2012
Trådstartare
du kommer inte emmelan med en hylsa har redan kollat

döden kommer tillbaka

183 Inlägg
18 januari 2012
Åk ner till Däckia vid stig center.. dom har en hel låda med olika..

Det är inte laddet som dödar.

2 452 Inlägg
18 januari 2012
Trådstartare
även volvos?

döden kommer tillbaka

183 Inlägg
18 januari 2012
yepp.... vi hade en hel låda med massa olika när ja jobbade där... volvo har typ 7 olika bara

Det är inte laddet som dödar.

1 020 Inlägg
18 januari 2012
Har använt den satsen 3ggr o den funkade kanon för mig,Beror kanske på hur hårt dom är dragna

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

1 938 Inlägg
18 januari 2012
Hm vadå, kan man inte få en vanlig hylsa över bulten pga platsbrist?

Hade nog försökt få dit någon hylsa av något slag, om inte nödvändigtvis just runt bulten, men så den får kontakt, och brännt på med svetsen.
Straffat åt resten av bultarna å sen försökt få lös låshylsan.

2 452 Inlägg
18 januari 2012
Trådstartare
glesmark är ganska svårt att få på en hylsa då du har en mutterring med...får man bort mutterringen så kan jag få dit en hylsa halva vägen o hoppas på det bästa....sen o bränna på med svetsen blir svårt o komma åt o vill inte förstöra fälg för 3000kr st....är som sagt 6000kr för 2st...

döden kommer tillbaka

1 938 Inlägg
18 januari 2012
turbodeath skrev:
glesmark är ganska svårt att få på en hylsa då du har en mutterring med...får man bort mutterringen så kan jag få dit en hylsa halva vägen o hoppas på det bästa....sen o bränna på med svetsen blir svårt o komma åt o vill inte förstöra fälg för 3000kr st....är som sagt 6000kr för 2st...

Allt går att lösa.

Hålla en hylsa mot, med en rörstump runt hylsan så inga loppor etc kan råka trilla ut och hamna i fälgen.
Hur som så skulle det aldrig synas där inne antar jag, men allt går ju att lösa om man nu är rädd för att något skulle hända..

2 452 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
nu har jag testat satsen från biltema o kan säga så här det funkade ej....den ena hylsan kan vi slänga nu...den andra är skadad...så då finns ett alternativ kvar o det är o borra upp skiten nu....

döden kommer tillbaka

850 Inlägg
22 januari 2012
turbodeath skrev:
nu har jag testat satsen från biltema o kan säga så här det funkade ej....den ena hylsan kan vi slänga nu...den andra är skadad...så då finns ett alternativ kvar o det är o borra upp skiten nu....

skit oxå ju:(  aja får borra till skiten går av då;)

Jag Älskar Volvo Med Mycket Hästar Under Huven! döden kommer tillbaka! uppväxt i förorten här är det som robin hood

1 938 Inlägg
22 januari 2012
Ta lös länkarm med fälg broms osv så sätter du den i pelarborrmaskinen, noll risk att råka borra i fälgen om du bara sätter fast den ordentligt i stativet.

Alternativt svetsa fast hylsa?

2 452 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
har med tänkt i den banan o ta av allt bakvägen o så sätta kapen hjullagret då det ändå skall bytas...

döden kommer tillbaka

DEVIL
1 171 Inlägg
22 januari 2012
turbodeath skrev:
har med tänkt i den banan o ta av allt bakvägen o så sätta kapen hjullagret då det ändå skall bytas...

Tryckluft + knacka upp den funkar finfint, då går även allt smärtfritt.

bmw m power

Sök