Iden med hela projektet va, att jag vill ha en liten bil, rwd, och turbo, med grym väghållning, började leta efter en liten bil som jag kunde utveckla!! fick då av en kompis en lancia a112, perfekt utgångsobjekt tänkte jag!!... Visa mer
inget paket kom idag:( får bli att pyssla lite med annat nu i helgen!! på måndag blir det att beställa tid för byggbesiktning!! gott:D och då får man den stora domen:D blir det en en t5a eller ej????
tänkte på det. då dom väger bilen för att se vilken motor som är okej osv. räknar man med motorns vikt då eller är det chassi utan motor dom räknar på? tycker det ska vara med motor men man vet ju aldrig riktigt roligt bygge är det då att följa
ja det är tjänstevikten klar bil dom räknar på, 15kw/100kg ca 204 hk på 1000kg, och jag har tänkt använda 190hk t5:an, men att få upp bilen till ca 930 kg kan bli svårt, men det går ju alltid ta till lite extra matrial:P
ja det är tjänstevikten klar bil dom räknar på, 15kw/100kg ca 204 hk på 1000kg, och jag har tänkt använda 190hk t5:an, men att få upp bilen till ca 930 kg kan bli svårt, men det går ju alltid ta till lite extra matrial:P
Tycker du ska prata med SFRO för dom kan godkänna mer om bilen är byggd för och klarar effekten! Tror även att dom gärna ser bilen innan bygget kommit för långt så du slipper göra om en massa om dom tycker något är felbyggt!
Tycker du ska prata med SFRO för dom kan godkänna mer om bilen är byggd för och klarar effekten! Tror även att dom gärna ser bilen innan bygget kommit för långt så du slipper göra om en massa om dom tycker något är felbyggt!
jo jag vet, har haft lite kontakt med sfro under byggets gång, det är därför jag vill ha en byggbesiktning nu innan jag gör för mycket:)