3170
Sök

En ilsken liten jävla lådbil

Iden med hela projektet va, att jag vill ha en liten bil, rwd, och turbo, med grym väghållning, började leta efter en liten bil som jag kunde utveckla!! fick då av en kompis en lancia a112, perfekt utgångsobjekt tänkte jag!!... Visa mer

ms.no.fear
1 053 669 Visningar
Uppdaterades senast 7 april 2015
1 537 Inlägg
22 september 2012
en 8" eller 10" bas, o lite lagom trevliga högtalare till, MAX...

men den bilen kommer ju bli en banpiskare, kommer man höra något från stereon då? tongue

tänkte på isoleringen mm..

126 Inlägg
22 september 2012
Tycker inte heller du ska ha något ljud i bilen smile

12 Inlägg
22 september 2012
Någonting m

12 Inlägg
22 september 2012
Något ljud måste du ha. Så jag kan lyssna på musik medans jag piskar alla dina banrekord! Puss på dig!

3 259 Inlägg
22 september 2012
Nej till ljud! Nej till ljud! (Hojtat som en protestant)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

1 468 Inlägg
22 september 2012
Klart det ska in en trevlig huvudenhet och ett trevligt framsystem. Vikten av det borde väl vara max 4 kilo?

Lätta svänghjulet lite till så tjänar du in vikten liiiite iaf big_smile

1" mindre fälgar för mindre vikgt av både fälg och däck? tongue

Allt går.
Att lyssna på en brutal motor är GRYMT!
Men att lyssna på en brutal motor om man åker väldigt länge kanske kan bli lite jobbigt?
Och då kan man ju ösa på med hårdrock för inspiration att åka lite till

wink

543 Inlägg
22 september 2012
nej inget ljud, man behöver inget sånt.

Trött och bitter?? javisst!

Kärnkraftstomte
776 Inlägg
22 september 2012
Ska du bygga ljud så förutsääter ju det att du lägger ett antal timmar på att få en snygg inredning. Typ klarlackad kolfiber, borstat aluminium, svartflockade detaljer samt mocka (i samma färg som bilen är lackad) om vartannat.

Allt hänger ju på hur långt man är beredd att gå och hur många kilon man är beredd på att offra för att få till detta. Å andra sidan så kanske du ändå måste vikta upp bilen för att kunna få den igenom besiktningen.

Sen å andra sidan så är ju frågan om ett ljudsystem gör någon nytta på en kaross som är byggd när man inte visste vad ljudisolering var och dessutom prepparerad med en ännu bullrigare motor.
Senast redigerat av MagnumR (22 september 2012)

Håll avståndet till bakomvarande fordon!

ms.no.fear
585 Inlägg
22 september 2012
Trådstartare
Kör på ett rent race stuk! Tackade nej till stereo bygge:-)

785 Inlägg
22 september 2012
Bra..! smile

Its not the fart that kills, its the smell...

ms.no.fear
585 Inlägg
22 september 2012
Trådstartare
Ja det är klart, till ju inte riskera att få en bas i huvudet när man kör på bana:-)

9 143 Inlägg
22 september 2012
turbo81a skrev:
Ja det är klart, till ju inte riskera att få en bas i huvudet när man kör på bana:-)

Man skulle ju kunna bygga en ljudlåda som man enkelt kan plocka ur vid bankörning mm. Kan va lite tråkigt att bara lyssna på motorn om man åker en bit....

434 Inlägg
22 september 2012
Putteliten skrev:
turbo81a skrev:

Man skulle ju kunna bygga en ljudlåda som man enkelt kan plocka ur vid bankörning mm. Kan va lite tråkigt att bara lyssna på motorn om man åker en bit....

Då kan man lika väl sitta med mp3 eller något istället

9 143 Inlägg
22 september 2012
Dometros skrev:
Putteliten skrev:
turbo81a skrev:

Ja det är ju trevligt när man åker 2 i bilen.....

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
22 september 2012
Dometros skrev:
Putteliten skrev:
turbo81a skrev:

Att sitta med mp3-spelare osv är dessutom en ganska kass idé eftersom det skärmar av omgivningen och är det något man inte vill förlora förutom synen när man kör så är det hörseln.

Då är det bättre med vanligt billjud eftersom det inte "tar bort" världen utanför bilen på samma vis.

Alla som någon gång jobbat med hörselskydd vet nog vad jag menar...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

961 Inlägg
22 september 2012
TBOC_Razor skrev:
Dometros skrev:
Putteliten skrev:

Att sitta med mp3-spelare osv är dessutom en ganska kass idé eftersom det skärmar av omgivningen och är det något man inte vill förlora förutom synen när man kör så är det hörseln.

Då är det bättre med vanligt billjud eftersom det inte "tar bort" världen utanför bilen på samma vis.

Alla som någon gång jobbat med hörselskydd vet nog vad jag menar...

man måste ju inte ha hörlurar bara för man har med mp3 spelarn, har själv en sån här, harre jävlar va den spelar jämförelse med storleken!
http://www.elgiganten.se/product/ljud-b … -hogtalare

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

ms.no.fear
585 Inlägg
22 september 2012
Trådstartare
Fan 3hela dagar jobb kvar! Sen blir det garaget, har kommit på värsta grejen:-)

163 Inlägg
22 september 2012
Helt galet projekt gillas verkligen.

Men måste ju fråga en sak nu när jag bläddrat igenom alla 44sidor, känns det inte lite meningslöst att ha byggt bilen på en lancia? jag menar det finns ju inte många millimeter kvar av den bilen och du verkar ju kompetens för att bygga en bil ända från grunden. bara en tanke jag haft dom sista sidorna.

Är riktigt imponerad, det här kommer att följas.

1 537 Inlägg
22 september 2012
Turbo_ride skrev:
Helt galet projekt gillas verkligen.

Men måste ju fråga en sak nu när jag bläddrat igenom alla 44sidor, känns det inte lite meningslöst att ha byggt bilen på en lancia? jag menar det finns ju inte många millimeter kvar av den bilen och du verkar ju kompetens för att bygga en bil ända från grunden. bara en tanke jag haft dom sista sidorna.

Är riktigt imponerad, det här kommer att följas.

Nu tror jag att TS kan svara själv, men jag kan tänka mig att tanken på vad bilen var från början och var den är idag, den tanken är väl rätt så massiv?

Sen måste väl karossen(det som är kvar av den) ha passat i form o storlek till detta projekt, bara en gissning dock..

2 419 Inlägg
22 september 2012
Putteliten skrev:
Dometros skrev:
Putteliten skrev:

Ja det är ju trevligt när man åker 2 i bilen.....

åker man två lär man ju va lite social och inte sitta tyst..........

Sök