3635
Sök

Tipps angående Billjudstävlingar

www.rallyshop.se
551 Inlägg
7 september 2006
Trådstartare
Slutsteg
http://www.mds.se/?artnr=17800'

Baslåda/Högtalare
http://www.mds.se/?artnr=51212
//
http://www.mds.se/?artnr=PKTFD12

Detta sa mds spelade absolut högst. 140---->
Sen så undrar jag om det finns saker där ute som spelar högre för samma pengar.
+Vad en brädgård tar för att göra en basdlåda som man bara skruvar i hop. alltdså måttanpassad 22mm MDF?

Tacksam för svar
Mvh Jocke

www.rallyshop.se
Bälten, Stolar, Rattar, R-Däck, Diffar, Bromsar, Väghållning, mm
Rätt pris DIREKT

Team Tondöv
649 Inlägg
7 september 2006
Ja, vad ska man säga..?  MDS är roliga dom..

www.rallyshop.se
551 Inlägg
7 september 2006
Trådstartare
Nu var det deras saker jag menade.

www.rallyshop.se
Rätt pris DIREKT

2 911 Inlägg
7 september 2006
Deras produkter är ungefär lika roliga som dom själva... Digitala basar?

Finns andra produkter i samma prisklass, Phoenix Gold, JBL o.s.v.

Sen har väl inte MDS en enda produkt som är godkänt att tävla med heller.
Senast redigerat av HarryComa (7 september 2006)

533 Inlägg
7 september 2006
Vi tog en MDS Digital Drive Encl 2.12D baslåda och ett MDS GP800 steg och ställde in bak i Guckas lilla bil. Jag kommer inte ihåg exakt bilmodel men en mindre Peugot var det.

Utan alltför mycket skruvande så landade han på 139,6.

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se

6 851 Inlägg
7 september 2006
ogio skrev:
Slutsteg
Detta sa mds spelade absolut högst. 140---->

Tacksam för svar
Mvh Jocke

Fattar inte..?? spelar som HÖGST 140db uppåt????

914 Inlägg
7 september 2006
så som mammas mutant steg lyckas flytta hennes basar skulle jag tro att detta steget är bättre än mds steget.
Monoblock
Artnr: MT1500.1
Beskrivning:
1x600Wrms i 4ohm
1x1000Wrms i 2ohm
1x1500Wrms i 1 ohm

Dockningsbart 1x3000Wrms 2ohm
2st dockade effekt 1x6000W 1,5ohm 16v 3sek (används vid tävling)
Klass D
Inbyggda filter
Avsäkrat 200A
Pris: 3.995,00 k   

sen 2 av dessa:

Subbas
Artnr: 03CVR12
Beskrivning:
- 30cm
- impedans 2 ohm DVC, 4 ohm DVC
- max rek. slutstegseffekt 800W peak
- max rek. slutstegseffekt 400W rms
- känslighet 88,2 dB 1W/1M
- frekv.omf. 22 - 300 Hz

Rek, Lådvolymer
Slutet 28-50L
Portat 40-80L

För exakt lådvolym ta kontakt.
Pris: 1.595,00 kr

blir 7185 för steg och basar ung 900 mer än för mds kitet + att du behöver några hundralappar till brädorna med. Men tror att du kommer spela mycket bättre än med mds sakerna.
Sen när man handlar för lite större summor så kan man få rabatt du kan alltid skriva till björn och be om en offert på vad han vill ha.
såg inte sista länken förän jag postat.. Jag som ser fel eller tar mds 1100 kr för att dom snickrat ihop en låda dom förmodligen serie producerar, sanslöst. Är ju bara 4 raka skivor som satts med nån skruv aja.
Senast redigerat av Ronnie.L (7 september 2006)

533 Inlägg
7 september 2006
HarryComa skrev:
Deras produkter är ungefär lika roliga som dom själva... Digitala basar?

Finns andra produkter i samma prisklass, Phoenix Gold, JBL o.s.v.

Sen har väl inte MDS en enda produkt som är godkänt att tävla med heller.

Får man inte tävla med MDS? Varför??

Team Tondöv
649 Inlägg
7 september 2006
visst får man tävla med MDS!!
men det är ingen som gör det..
Vet en i EMMA som har ett par basar iofs, that's it

533 Inlägg
7 september 2006
freddan70 skrev:

Jo , jag vet. tänkte bara att Coma-killen skulle ge ett svar med lite substans i.

www.rallyshop.se
551 Inlägg
7 september 2006
Trådstartare
Dom basarna och steget spelar sjukt bra, någon som vet något annat som spelar lika som kan ge exakta länkar uppskattas.
Dom bararna och steget spelar runt 140db vilket är väldigt bra??

www.rallyshop.se
Rätt pris DIREKT

2 911 Inlägg
7 september 2006
psittacus skrev:
freddan70 skrev:

Jo , jag vet. tänkte bara att Coma-killen skulle ge ett svar med lite substans i.

Att det i vissa klasser är märkeskrav, du får t.ex. inte köra med MDS rakt igenom då dom som sagt inte är godkända, nu kan jag inte EMMA´s officiella hemsida men där finns en lista, samt vilka klasser som omfattas av märkena.

Att köra en bas från MDS gör möjligen inget i R-klasserna, men att dra in det som trådskaparen nämner kan man nog glömma att ens kvala, avstår dock från att helt säga hur 2006-års regler är då jag inte hittar deras hemsida.

Team Tondöv
649 Inlägg
7 september 2006
HarryComa skrev:
psittacus skrev:
freddan70 skrev:

Att det i vissa klasser är märkeskrav, du får t.ex. inte köra med MDS rakt igenom då dom som sagt inte är godkända, nu kan jag inte EMMA´s officiella hemsida men där finns en lista, samt vilka klasser som omfattas av märkena.

Att köra en bas från MDS gör möjligen inget i R-klasserna, men att dra in det som trådskaparen nämner kan man nog glömma att ens kvala, avstår dock från att helt säga hur 2006-års regler är då jag inte hittar deras hemsida.

då får tävla med vilket märke du vill!
om du tävlar i en prisbegränsad klass måste dock märket finnas representerat i Sverige, annars vet man ju inte listpriset.
m a o, man kan köra med MDS rakt igenom.

www.rallyshop.se
551 Inlägg
7 september 2006
Trådstartare
Vi snackar lite mindre tävlingar som mds egna och så lite mindre. INGA ELMIA..
Kanske vallåkra mfl

www.rallyshop.se
Rätt pris DIREKT

1 634 Inlägg
7 september 2006
Asså ni verkar inte veta vad ni pratar om. Man får tävla med vilka märken som helst, så länge varan kan köpas i sverige och har ett listpris så man kan gå efter det i de prisbegransade klasserna. Dock kommer denna regeln försvinna nästa år, då försvinner prisbegränsningen.

Ogio, varför skulle man inte få tävla med mds grejor i mds egna tävlingar? wink
HarryComa, vad menar du? vaddå kvala? Du menar tävlingarna innan finalen? I övrigt finns inga kval. Däremot får man kvalpoäng på alla tävlingar inför SM-finalen.

Sen hur det skulle gå för en att tävla i välljud med mds prylar är en annan sak. Som Freddan sa, har inte sett någon köra med MDS, förrutom en kille som har 2st MDS-basar.

btw, basen är det man behöver lägga minst pengar på om man skall tävla i välljud.

Numera Saab 9-5 Aero -00

1 634 Inlägg
7 september 2006
oj, det var ju lite offtopic. Det finns massor av prylar att köpa för att komma upp i +140db för de pengarna. kika på kicker hos dbakuten tex. eller Rockford "POWER" hos BRL.

Numera Saab 9-5 Aero -00

Team Tondöv
649 Inlägg
7 september 2006
andreas_gbg_ skrev:
Asså ni verkar inte veta vad ni pratar om. Man får tävla med vilka märken som helst, så länge varan kan köpas i sverige och har ett listpris så man kan gå efter det i de prisbegransade klasserna. Dock kommer denna regeln försvinna nästa år, då försvinner prisbegränsningen.

skrev ju det ju....
hoppas jag inte räknas med i dom där "ni"..?    ;-)

1 634 Inlägg
7 september 2006
freddan70 skrev:
andreas_gbg_ skrev:

skrev ju det ju....
hoppas jag inte räknas med i dom där "ni"..?    ;-)

hehe, nä då. puss

Numera Saab 9-5 Aero -00

2 911 Inlägg
7 september 2006
andreas_gbg_ skrev:

Ogio, varför skulle man inte få tävla med mds grejor i mds egna tävlingar? wink
HarryComa, vad menar du? vaddå kvala? Du menar tävlingarna innan finalen? I övrigt finns inga kval. Däremot får man kvalpoäng på alla tävlingar inför SM-finalen.

Sen hur det skulle gå för en att tävla i välljud med mds prylar är en annan sak. Som Freddan sa, har inte sett någon köra med MDS, förrutom en kille som har 2st MDS-basar.

btw, basen är det man behöver lägga minst pengar på om man skall tävla i välljud.

Jag är helt bängsäker på att jag läst detta då vi gick igenom hundratals regler inför sommarens evenemang, om det var emma eller något annat blir jag osäker på när ni säger sådär.

Ja, precis, kvala, jag skulle vilja se någon kvala i t.ex. Rookie40 med genomgående mds-prylar, möjligen med Raindbowgrejjer då.

Måste dyka ner i regelböckerna på firman imorrn och leta o scanna, låter allt vara osagt tills dess, tar tillbaka mitt uttalande tills jag hittat vad jag menade, och vad det är för källa.

859 Inlägg
7 september 2006
HarryComa skrev:
Ja, precis, kvala, jag skulle vilja se någon kvala i t.ex. Rookie40 med genomgående mds-prylar, möjligen med Raindbowgrejjer då.

Jag förstår ingenting!

/heo

Sök