2180
Sök

Nissan 200sx s13, OEM++

Solida tryckare, argare kammar, mer varv och högre laddtryck står på schemat! Dessutom kommer utsidan uppdateras en hel del!

CLASSIFIED
321 969 Visningar
Uppdaterades senast 27 februari 2017
CLASSIFIED
646 Inlägg
7 juli 2012
Trådstartare
#381
Adse skrev:
vilket projekt, kul, ska följas! smile synd med turbon bara..

Tack så mycket! Nej, inte mycket som går min väg för tillfället... hmm


CLASSIFIED
646 Inlägg
9 juli 2012
Trådstartare
#382
Sådär ja, snart påväg ihop igen. Grenrörspackningar, t25-packning och oljereturpackning köpt idag. Har bestämt mig för att köra med original grenrör igen då jag är trött på att skruva helt enkelt och vill att det ska fungera nu i resten utav sommaren. Har ju haft en del klabb med läckage. Så om någon är sugen på att göra ett försök med extraktorröret så är det till salu, ge ett bud bara. smile

Ska inom Mekonomen imorgon och köpa på mig svart avgasfärg, alternativt coating till originalgrenröret samt kopparbrickor till olje/vattenbanjobultarna till turbon. Lagerdel till turbon med tillhörande "skiva" är påväg nu också, har snackat med en kille på Nissan-klubben. Förhoppningsvis anländer allt innan fredag, så blir det till att köra i helgen. Måste få slipat/lackat tröskeln också men det är ju så jäkla tråkigt!!

Ajja, bilder kommer när det börjar hända lite igen! smile
Senast redigerat av luuundh (10 juli 2012)


CLASSIFIED
646 Inlägg
10 juli 2012
Trådstartare
#383
Köpte färgen idag så den åkte på direkt, fick även tag i kopparbrickorna så nu har jag allt inför bytet. Bara att invänta "turbon" nu, hoppas på att den kommer imorgon. Fick även ett ryck, började polera wastegateklockan mitt i allt ihopa, vet inte varför egentligen men det blev la bra. smile

Skrapade även bort alla packningsrester på grenrör och topp. Fick även slipat lite på tröskeln men fyfan vad jag är trött på att slipa o lacka! Måste bli färdig med det så jag kan släppa det nu. Får ta ett ryck imorgon!

Lite bilder:
Bling bling!
https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-5eb25e6e1b54db9a1d3f8fc149284c0a.jpg

Innan lack:
https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-6023cca95647ec403d3ae2da84827250.jpg

Nya stuket:
https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-35e2768ab8ca0beff22d81319b1d4a2d.jpg

Mer kommer imorgon! smile


434 Inlägg
10 juli 2012
#384
Är där stor flödesskillnad mellan org och extraktorgrenröret? Menar, allt samlas ju, och det är ju så pass litet endån så det har väl inte så stor betydelse?

CLASSIFIED
646 Inlägg
10 juli 2012
Trådstartare
#385
Dometros skrev:
Är där stor flödesskillnad mellan org och extraktorgrenröret? Menar, allt samlas ju, och det är ju så pass litet endån så det har väl inte så stor betydelse?

Har inga siffror eller egna erfarenheter så går på vad jag läst mig till. Original blir en strypning vid 300-350häst då kanalerna är för trånga och utformningen inte är den bästa. Dock ska responsen bli bättre med mindre agg. så som t25/t28. Original grenrör har ju även puls-split så även det förbättrar ju spoolen. smile


434 Inlägg
10 juli 2012
#386
Bra det ju ;p du är väll inte uppe i de siffrorna endån med steg 3?

CLASSIFIED
646 Inlägg
10 juli 2012
Trådstartare
#387
Dometros skrev:
Bra det ju ;p du är väll inte uppe i de siffrorna endån med steg 3?

Man kan ju klara 300häst men oftast behövs större turbo. Kan ju klämma ur rätt mycket till med justerbar bränsletrycksregulator, bredbandslambda och större turbo. Blir kanske senare...


434 Inlägg
10 juli 2012
#388
luuundh skrev:
Dometros skrev:
Bra det ju ;p du är väll inte uppe i de siffrorna endån med steg 3?

Man kan ju klara 300häst men oftast behövs större turbo. Kan ju klämma ur rätt mycket till med justerbar bränsletrycksregulator, bredbandslambda och större turbo. Blir kanske senare...

Och då blir det ett ordentligt grenrör, eller skall du plana detta endån?
Industri kanske kan göra det åt dig när de startar upp igen

CLASSIFIED
646 Inlägg
10 juli 2012
Trådstartare
#389
Bygger kanske ett själv annars blir det något sånt här: http://www.grenror.se/nissan/200-grenro … n-s13.html Slut på snålandet nu. smile


262 Inlägg
10 juli 2012
#390
luuundh skrev:
Bygger kanske ett själv annars blir det något sånt här: http://www.grenror.se/nissan/200-grenro … n-s13.html Slut på snålandet nu. smile

Bygger du ett själv och att det blir bra, så kan du få bygga till mig med o framtiden wink

Jag körde hem men tog fel på hus och kolliderade med ett träd som inte finns på min tomt...
[img]http://www1.garaget.org/gallery/images/139/138112/138112-d0ebc2b0663c6dfbbe6c0ed2c43c99b4.jpg[/img]

CLASSIFIED
646 Inlägg
11 juli 2012
Trådstartare
#391
Turen är med mig som vanligt. Han har skickat mig fel grejer. Plattan som skulle ersätta den som är spräckt är 1-1,5cm mindre i diameter. Passar alltså inte. Oj, vad jag är förvånad!
Senast redigerat av luuundh (11 juli 2012)


434 Inlägg
11 juli 2012
#392
Fyfan va suuuurt

CLASSIFIED
646 Inlägg
11 juli 2012
Trådstartare
#393
Då blir det förmodligen inte bil av den, den här veckan heller. hmm Killen hade skickat fel lagerdel, han hade 2st liggandes nämligen. Får se om den hinner hit i tid men det är tveksamt...

TB2815 (min nuvarande)
https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-55a91d5a6546d5087726745bf0ddabe4.jpg

TB2804 den som han skickade. Var ifrån en Pulsar GTI-R...
https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-6d3388d3f4a5fb9645f05159354a3cf8.jpg


CLASSIFIED
646 Inlägg
16 juli 2012
Trådstartare
#394
Då var TB2815-skivan kommen och monterad. Började direkt efter jobb med monteringen och hann väl med en del. Fick också tätat halvmånarna i baksidan av toppen. Sitter 2st gummitätningar som ligger mellan topp och ventilkåpa som har en tendens till att läcka. Hoppas det håller nu. smile

Imorgon ska grenröret spännas dit ordentligt och alla ledningar och avgassystem ska på. Efter det ska jag inte köra utan då ska jag slipa och lacka färdigt så den blir klar någon gång... tongue Satsar på provtur ons/tors. smile

Nu blev det rätt! big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-e1f296191f06992e1c9ffb7aaaab5e5a.jpg

Trycktest á la Lundh. smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-bc73dcbc2f78e2c0ea065e8f65269adf.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-b796c9432a71981d8e137a64aa4d2002.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-9bedd061bae0f084ff05f000faa4b9a1.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-4a5d216566a502f54e8597ade779a948.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-f546cb0b3fe1d9b16fc1270cf9333814.jpg


CLASSIFIED
646 Inlägg
16 juli 2012
Trådstartare
#396
Michkijn skrev:
vad vackert! smile

Tackar! big_smile


434 Inlägg
17 juli 2012
#397
Me gusta så in i helvete wink

CLASSIFIED
646 Inlägg
17 juli 2012
Trådstartare
#398
Dometros skrev:
Me gusta så in i helvete wink

Javisst! ;D


CLASSIFIED
646 Inlägg
17 juli 2012
Trådstartare
#399
Nu var allt som har med turbo och grenrör spänt förutom oljereturen eftersom den fick en lite väl liten vinkel i slutet. Tänkte lösa detta genom att korta röret och sätta längre slang istället och på så vis få bättre vinkel. Återkommer med bilder på detta imorgon. Ska fortsätta med sista sliparbetet sen lacka imorgon förhoppningsvis också. smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-0708a1d1843444c272e205b817d7eb8a.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-8f21f8f41d84265f282949d5784746d0.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-be46c9ce425f004060a7db43c9c93b89.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-820053dd992e6f23f744d423a877f564.jpg
Senast redigerat av luuundh (17 juli 2012)



Sök