1812
Sök

Nissan 200sx s13, OEM++

Solida tryckare, argare kammar, mer varv och högre laddtryck står på schemat! Dessutom kommer utsidan uppdateras en hel del!

CLASSIFIED
321 991 Visningar
Uppdaterades senast 27 februari 2017
CLASSIFIED
646 Inlägg
22 juli 2012
Trådstartare
#421
Michkijn skrev:
Vad är det för märke på kopplingen?

Det är en Competition stage 1. 6-puckad.


Tangentbordsriddare
1 825 Inlägg
22 juli 2012
#422
luuundh skrev:
Michkijn skrev:
Vad är det för märke på kopplingen?

Det är en Competition stage 1. 6-puckad.

Okej, blev lite fisnödig över att jag skulle ha likadana grejer.


CLASSIFIED
646 Inlägg
22 juli 2012
Trådstartare
#423
haha okej! smile Vad kör du med för grejer då? smile


493 Inlägg
22 juli 2012
#424
Kan ju dock inte ha varit helt oväntat om de nu är steg 1 koppling om där nu e monterat större turbo och så... Modellen verkar ju ha en ganska taskig koppling från början och har man ändå skitet nere kan man ju lika bra feta på en ordentlig lamell och tryckplatta

Googlemaster

Tangentbordsriddare
1 825 Inlägg
22 juli 2012
#425
luuundh skrev:
haha okej! smile Vad kör du med för grejer då? smile

https://www1.garaget.org/archive/122/121379/253643/253643-2822542.jpg

Denna.

Xtreme Clutch Heavy Duty koppling. steg 3.


CLASSIFIED
646 Inlägg
22 juli 2012
Trådstartare
#426
Elot skrev:
Kan ju dock inte ha varit helt oväntat om de nu är steg 1 koppling om där nu e monterat större turbo och så... Modellen verkar ju ha en ganska taskig koppling från början och har man ändå skitet nere kan man ju lika bra feta på en ordentlig lamell och tryckplatta

Nja, körde förra året med org. tryckplatta och 6-puckat. Betta bra trots 250-260hk. Så med en 40-50% hårdare tryckplatta så tycker jag att det bör klara sig. smile Men visst hade det varit trevligt med ordentliga grejer! Plånboken som bestämmer...


CLASSIFIED
646 Inlägg
22 juli 2012
Trådstartare
#427
Michkijn skrev:
luuundh skrev:
haha okej! smile Vad kör du med för grejer då? smile

http://www1.garaget.org/archive/122/121379/253643/253643-2822542.jpg

Denna.

Xtreme Clutch Heavy Duty koppling. steg 3.

Aha, där ser man! smile Köra med organiska lamellen också? smile


Tangentbordsriddare
1 825 Inlägg
22 juli 2012
#428
luuundh skrev:
Michkijn skrev:
luuundh skrev:
haha okej! smile Vad kör du med för grejer då? smile

http://www1.garaget.org/archive/122/121379/253643/253643-2822542.jpg

Denna.

Xtreme Clutch Heavy Duty koppling. steg 3.

Aha, där ser man! smile Köra med organiska lamellen också? smile

verkar så iaf smile


Arn Racing
194 Inlägg
CLASSIFIED
646 Inlägg
23 juli 2012
Trådstartare
#430
Ser riktigt trevlig ut! smile Kör du med en sånn? Hur är kopplingen att köra med i så fall? Den jag har nu känns som en original att trycka ner, lätt som fan. Trevligare med lite motstånd, bättre känsla med. smile


493 Inlägg
23 juli 2012
#431
Här finns ju också några alternativ... E inte så hemma på just riskokare men något av märkena borde vara okej iaf..   

http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0 … amp;_rdc=1

Googlemaster

CLASSIFIED
646 Inlägg
23 juli 2012
Trådstartare
#432
Mja, XTD och F1 har jag inte hört bra om. Lutar åt antingen Exedy eller ACT, har lärt mig att man inte alltid ska ta det billigaste vid det här laget...


CLASSIFIED
646 Inlägg
23 juli 2012
Trådstartare
#433
Har varit i kontakt med både Japspeed och Competition Clutch som tillverkat kopplingen idag. Japspeed menar på att den ska klara det och att dom sålt väldigt många utan problem. När jag hör med Competition, så klarar den inte alls det den effekt som jag har utan kommer slira menar dom på.

Vidarebefodrade mejlet som jag fick av Competition till Japspeed, så där har dom ju faktan. Hoppas bara dom inte "smiter undan" nu när dom gjort fel. Dom har ju faktiskt skrivet fel i infon och fått mig till att köpa något som inte håller för vad dom lovar.

Återkommer med deras svar när det kommer.


Klassad som Bilgalen Idiot
273 Inlägg
23 juli 2012
#434
Kopplingen ska inte vara för hård heller, ska vara någonstans mitt emellan smile


329 Inlägg
24 juli 2012
#435
Bara stå på dig!! smile

CLASSIFIED
646 Inlägg
24 juli 2012
Trådstartare
#436
WolleJR skrev:
Kopplingen ska inte vara för hård heller, ska vara någonstans mitt emellan smile

Äsch, kör gärna med en med lite motstånd! smile


CLASSIFIED
646 Inlägg
24 juli 2012
Trådstartare
#437
MeRoll88 skrev:
Bara stå på dig!! smile

Yes! smile


Klassad som Bilgalen Idiot
273 Inlägg
24 juli 2012
#438
luuundh skrev:
WolleJR skrev:
Kopplingen ska inte vara för hård heller, ska vara någonstans mitt emellan smile

Äsch, kör gärna med en med lite motstånd! smile

Okej, då får du träna upp benet så det inte blir jobbigt om du ska racea och växla mycket wink


Arn Racing
194 Inlägg
24 juli 2012
#439
den e lite hårdare än original men mkt skönare tycker jag när man vant sig smile

Oh man, this is gonna hurt!

CLASSIFIED
646 Inlägg
24 juli 2012
Trådstartare
#440
WolleJR skrev:
luuundh skrev:
WolleJR skrev:
Kopplingen ska inte vara för hård heller, ska vara någonstans mitt emellan smile

Äsch, kör gärna med en med lite motstånd! smile

Okej, då får du träna upp benet så det inte blir jobbigt om du ska racea och växla mycket wink

Är van vid Simons bil som är bra mycket hårdare än min. Trivs så mycket bättre med den. smile



Sök