1852
Sök

Nissan 200sx s13, OEM++

Solida tryckare, argare kammar, mer varv och högre laddtryck står på schemat! Dessutom kommer utsidan uppdateras en hel del!

CLASSIFIED
322 017 Visningar
Uppdaterades senast 27 februari 2017
21 Inlägg
20 augusti 2012
släng upp lite bilder nu när du fått på coilsen så man får se om den vart nå lägre smile

CLASSIFIED
646 Inlägg
20 augusti 2012
Trådstartare
anton_200sx skrev:
släng upp lite bilder nu när du fått på coilsen så man får se om den vart nå lägre smile

Kommer till helgen! Bilen är "besiktningshög" nu samt att den är på plåtverkstan. Ska vara färdig i veckoslutet enligt dom. smile

CLASSIFIED
646 Inlägg
21 augusti 2012
Trådstartare
Yes! Dock kommer frontläppen göra bilen omöjlig att köra med i stan.. Tror även jag får justera coilovern på fjädern som på alla budgetcoilovers eftersom den är ca 2cm ifrån botten redan. hmm Syns på denna bilden: https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-035c49081343165d81ecb56d6da422fa.jpg

21 Inlägg
21 augusti 2012
men de gör inget, man får köra på snedden wink okej ja jag ser de, jag funder också på att köpa sånna coils, men de e väl inte så jävla buget över dom där ?? smile

CLASSIFIED
646 Inlägg
21 augusti 2012
Trådstartare
Jo men här i Ängelholm har vi köttarfarthinder på vissa ställen.. Njae, dessa är det lite mer kvalité över, kanske inte dom värsta men duger långt till mig. Man skruvar ju ner hela fjäderbenet i delen som sitter ihop med själv spindeln, när där är maxat så får man komprimera fjädern så man kan skruva ner ytterligare, vissa säger att man ändrar egenskaperna hos coiloversen då och andra säger att det är lugnt men det märker man. smile

CLASSIFIED
646 Inlägg
21 augusti 2012
Trådstartare
Ändrade planer, ingen Nisse på 10-14dagar. Nytt huvfäste, skärm och något lyktfäste skall bytas. Dessa delar tas hem ifrån Holland, därefter lack. Så det tar ju sin tid.. Hoppas huven åker på lack också, för den hade skavt lite grann emot skärmen.

Får mecka Volvo sålänge istället. Blev så jäkla trött på den när jag kört Nissen i en helg. Blir kanske en annan topp, kam och annat, om jag har råd och pallar. tongue

434 Inlägg
21 augusti 2012
ojoj, så de ville ta an jobbet ;PPP

CLASSIFIED
646 Inlägg
22 augusti 2012
Trådstartare
Dometros skrev:

Klart! Inga problem att fixa. Hade kunnat göra det själv också men hade blivit mycket dyrare. smile

434 Inlägg
22 augusti 2012
luuundh skrev:
Dometros skrev:

Klart! Inga problem att fixa. Hade kunnat göra det själv också men hade blivit mycket dyrare. smile

okok ^^ Släng in en fråga om de kan ta taket ;PPP

CLASSIFIED
646 Inlägg
30 augusti 2012
Trådstartare
Reparationen har blivit aningen försenad, plåten som sitter i fronten som stöd och fästpunkt var för rostig så den behövdes beställas. Den hade inte kommit idag när jag pratade med dom så har jag tur, så är den klar i slutet av nästa vecka... hmm

397 Inlägg
7 september 2012
de har såg riktigt kul ut smile vad har du för dump i bilen? smile

kolla gärna in mina 2 s13 projekt,
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=256238 drifting projekt med bodykit
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 27&p=1 drifting projekt med bur bygge och gt35 turbo, står still just nu, så in och ta en titt nu!!

CLASSIFIED
646 Inlägg
8 september 2012
Trådstartare
KeZZeb skrev:

Tackar! Just nu har jag ingen dump monterad alls. Körde med återcirkulerande boschdump tidigare. smile

397 Inlägg
8 september 2012
luuundh skrev:
KeZZeb skrev:

Tackar! Just nu har jag ingen dump monterad alls. Körde med återcirkulerande boschdump tidigare. smile

aja, ja motorn lät rätt gött endå smile löst varv problemet en? smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=256238 drifting projekt med bodykit
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 27&p=1 drifting projekt med bur bygge och gt35 turbo, står still just nu, så in och ta en titt nu!!

CLASSIFIED
646 Inlägg
9 september 2012
Trådstartare
Jaja, mycket fränare ljud utan dump tycker jag. smile Syftar du på "hackandet" jag hade vid gaspådrag så är det löst, det var luftmassemätaren som var kass. Har nu en ny som funkar prima! smile

397 Inlägg
9 september 2012
luuundh skrev:
Jaja, mycket fränare ljud utan dump tycker jag. smile Syftar du på "hackandet" jag hade vid gaspådrag så är det löst, det var luftmassemätaren som var kass. Har nu en ny som funkar prima! smile

ja de lätt rätt gött smile så de surrar inte lika gött nu? hmm om du ska köpa dump köp inte hks dumpen för de är som att ha en näbbmus under huven wink

CLASSIFIED
646 Inlägg
11 september 2012
Trådstartare
Pappa var inom och kollade på bilen här om dagen, tror detta var i fredags förra veckan. Dom hade då precis fått hem plåten dom väntat på. Vad jag förstod så var det plåten som sitter i fronten och stadgar upp så att säga. Denna var genomrostig och inget kunde göras innan denna var hel eftersom dom riktar skärmen efter hur, bland annat fronten sitter. Problemet var att den här plåtbiten skulle anlänt för 1 och 1/2 vecka sedan men det hade beställts fel så därför den dryga väntetiden.

Så dom påbörjade bilen idag och förhoppningsvis har jag bilen till på fredag. Ska besikta igen har jag tänkt, körförbud den 13/9... Men vill ha löst avgasvärdena först, chansar på en tempgivare nu och en ny är beställd. Annars måste det vara programvaran som är knas. Håller tummarna så man kan få lägga lite lakrits innan vintern. smile

Klassad som Bilgalen Idiot
273 Inlägg
11 september 2012
luuundh skrev:
Pappa var inom och kollade på bilen här om dagen, tror detta var i fredags förra veckan. Dom hade då precis fått hem plåten dom väntat på. Vad jag förstod så var det plåten som sitter i fronten och stadgar upp så att säga. Denna var genomrostig och inget kunde göras innan denna var hel eftersom dom riktar skärmen efter hur, bland annat fronten sitter. Problemet var att den här plåtbiten skulle anlänt för 1 och 1/2 vecka sedan men det hade beställts fel så därför den dryga väntetiden.

Så dom påbörjade bilen idag och förhoppningsvis har jag bilen till på fredag. Ska besikta igen har jag tänkt, körförbud den 13/9... Men vill ha löst avgasvärdena först, chansar på en tempgivare nu och en ny är beställd. Annars måste det vara programvaran som är knas. Håller tummarna så man kan få lägga lite lakrits innan vintern. smile

Hinner du inte leka med din egna så kan du alltid leka med Silwers wink

CLASSIFIED
646 Inlägg
12 september 2012
Trådstartare
Ahja, Volvon fick lite rondellsmisk idag så helt lekfri är man ju inte! smile

434 Inlägg
12 september 2012
luuundh skrev:
Ahja, Volvon fick lite rondellsmisk idag så helt lekfri är man ju inte! smile

Fiiint big_smile

Sök