2681
Sök

Nissan 200sx s13, OEM++

Solida tryckare, argare kammar, mer varv och högre laddtryck står på schemat! Dessutom kommer utsidan uppdateras en hel del!

CLASSIFIED
322 085 Visningar
Uppdaterades senast 27 februari 2017
CLASSIFIED
646 Inlägg
16 oktober 2012
Trådstartare
Nu har projekttråden bytt namn som ni kanske märkt. Heter numera 2013 istället för 2012! Blir till att fortsätta hela vintern så mycket det går, ekonomin och motivation som bestämmer exakt hur mycket. smile

Har ställt upp bilen på avställningsplats nu, i väntan på meckgarage som skulle vara tillgängligt i November. Bättre den står inne under tiden jag väntar på riktigt garage.

Just nu lutar det åt mer effekt och bättre väghållning men det ändras ju hela tiden... Tyvärr inga bilder idag utan dom kommer i samband med nästa uppdatering om jag flyttat in då vill säga. smile

Ha de sålänge!

434 Inlägg
16 oktober 2012
Samma garage som förut?

CLASSIFIED
646 Inlägg
16 oktober 2012
Trådstartare
Dometros skrev:
Samma garage som förut?

Mest troligt yes. smile

434 Inlägg
16 oktober 2012
luuundh skrev:
Dometros skrev:
Samma garage som förut?

Mest troligt yes. smile

Alright wink

295 Inlägg
19 oktober 2012
luuundh skrev:
Nu har projekttråden bytt namn som ni kanske märkt. Heter numera 2013 istället för 2012! Blir till att fortsätta hela vintern så mycket det går, ekonomin och motivation som bestämmer exakt hur mycket. smile

Har ställt upp bilen på avställningsplats nu, i väntan på meckgarage som skulle vara tillgängligt i November. Bättre den står inne under tiden jag väntar på riktigt garage.

Just nu lutar det åt mer effekt och bättre väghållning men det ändras ju hela tiden... Tyvärr inga bilder idag utan dom kommer i samband med nästa uppdatering om jag flyttat in då vill säga. smile

Ha de sålänge!

Lite ot men hur byter man namn på projekttråd? Hittar det inte :p

Honda Performance Club

434 Inlägg
19 oktober 2012
Axzza skrev:
luuundh skrev:

Ha de sålänge!

Lite ot men hur byter man namn på projekttråd? Hittar det inte :p

Oftast om du ändrar i ditt första inlägg, så borde du kunna ändra topic

CLASSIFIED
646 Inlägg
22 november 2012
Trådstartare
Hej!

Nu var det fruktansvärt länge sedan det hände något här! Beror på att jag inte fått tillgång till något garage än, ska höra med garageägaren i veckan hade jag tänkt. Vill ju gärna fått gjort allt så man är färdig till nästa säsong så jag slipper göra en repris på det gångna året...

Kan sätta upp en lista här på vad som skall göras i vinter:
*Ur med motor.
*Bygga större sump för mer oljevolym.
*Plocka ner framvagn och bakvagn, snygga till dessa + kontrollera att inget är krökt i framvagen eftersom höger framhjul sitter 3cm längre in i hjulhuset än vänster.
*Ställbara armar i både fram och bakvagn.
*Byta samtliga bussningar.
*Skyline GTS-T bromsar, (296mm).
*Sen lite interiört/exteriört och trim för resten, allt beroende på ekonomi och motivation. smile

Hoppas på garage snarast så man kan få komma igång! Kliar i fingrarna... smile

434 Inlägg
22 november 2012
Låter trevligt!, Men borde inte skadeverkstaden sett det att ena framhjulet sitter 3cm längre in? eller de mätte bara upp där den var skadad?

CLASSIFIED
646 Inlägg
22 november 2012
Trådstartare
Javisst! Dom har inte mätt upp något eftersom skadorna som uppstod när jag tappade hjulet inte påverkat själva chassiet. Bilen har även varit så länge, så det är väl dags jag tar itu med det. smile

434 Inlägg
23 november 2012
luuundh skrev:
Javisst! Dom har inte mätt upp något eftersom skadorna som uppstod när jag tappade hjulet inte påverkat själva chassiet. Bilen har även varit så länge, så det är väl dags jag tar itu med det. smile

Alright ^^, vad tror du själv att det kan vara då?

CLASSIFIED
646 Inlägg
23 november 2012
Trådstartare
Alright ^^, vad tror du själv att det kan vara då?

Jadu, det är frågan.. Får helt enkelt lyfta upp den och se, kanske framvagnsbalken eller nån länkarm som tagit stryk. smile

143 Inlägg
23 november 2012
Skoj att se fler s13 projekt! big_smile  Precis skaffat mig en som det så småningom ska börjas på!

Preem lagd!  Kör hårt! big_smile

CLASSIFIED
646 Inlägg
25 november 2012
Trådstartare
F-sjostrand skrev:
Skoj att se fler s13 projekt! big_smile  Precis skaffat mig en som det så småningom ska börjas på!

Preem lagd!  Kör hårt! big_smile

Tack, kul att läsa! smile Lycka till med bilen din! smile

CLASSIFIED
646 Inlägg
11 december 2012
Trådstartare
Tja!

Kände att det var dags att börja handla nu! Blev ett kit med följande:
*Toestag fram.
*Toestag bak.
*Stabiliseringstag bak.
*Locking collars till subframe.
*Casterstag bak.
*Casterstag fram.

Skulle viljat ha lite biffigare länkarmar fram också, så det kommer kanske senare. smile

Kommade delar i sikte:
*Skyline r33 gts-t bromsok samt nya skivor och belägg.
*Bussningar till stag och armar utöver dom jag beställt.
*NIStune board 1 ink. licens.

Stay tuned! smile

479 Inlägg
11 december 2012
Får man fråga vad stagen gör och sitter?? smile

luuundh skrev:
Tja!

*Toestag fram.
*Toestag bak.
*Stabiliseringstag bak.
*Casterstag bak.
*Casterstag fram.

Skulle viljat ha lite biffigare länkarmar fram också, så det kommer kanske senare. smile

Kommade delar i sikte:

Stay tuned! smile

I´m living my life a quarter mile at the time!

CLASSIFIED
646 Inlägg
11 december 2012
Trådstartare

Stagen bestämmer vinkeln på hjulen, dom sitter mellan bilen och hjulspindeln. Dessa stagen är styvare än original samt går att justera mycket mer. Ett litet + är även att dom är snyggare än original. smile

479 Inlägg
11 december 2012
luuundh skrev:

Stagen bestämmer vinkeln på hjulen, dom sitter mellan bilen och hjulspindeln. Dessa stagen är styvare än original samt går att justera mycket mer. Ett litet + är även att dom är snyggare än original. smile

Aahaaa big_smile

I´m living my life a quarter mile at the time!

2 077 Inlägg
11 december 2012
luuundh skrev:
Tja!

*Toestag fram.
*Toestag bak.
*Stabiliseringstag bak.
*Casterstag bak.
*Casterstag fram.

Kommade delar i sikte:

Stay tuned! smile

Fan vad najs big_smile lycka till nu kompis!

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

CLASSIFIED
646 Inlägg
11 december 2012
Trådstartare
Fan vad najs big_smile lycka till nu kompis!

Jadå! Tack Adam! smile

CLASSIFIED
646 Inlägg
17 december 2012
Trådstartare
Stagen är nu hemma! Var och hämtade dom efter jobb. Blev glatt överraskad av färgen, kommer lira skitbra med färgen på mina coilovers. Så snart får det börjas skruvas, ska fjäska lite för morsan och farsan så jag kan ockupera garaget.. smile

När jag väl har den inne så blir det väl till att lyfta ut motorn direkt och sen börja med bak o framvagns-renovering. Blir nog blästring utav länkarmar samt bultar/muttrar och diffhus. Sen får jag nog ta och slipa ner framvagnsbalk och bakre subframe för hand. Allt blir svart för cleant utseende, kommer även gå över underrede och hjulhus. smile

Mer info kommer efterhand så åter igen, stay tuned! smile
Bilder:
https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-843d32dc8dec0873d95bd25a48f59f71.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-9ccb9107414d204a7e4c2be604a7ac99.jpg

Sök