benz_89 skrev:
Finland har ju nå konstiga regler för extraljus, om det typ var att man inte får ha mer än 2st och dom får inte ha ett referenstal som överstiger bilens typ, tror absolut inte att finska polisen är glad åt lysena han har på taket

Referensvärdet på alla lampor man har får inte överstiga 100 i Finland.
Exempelvis jag själv har 25 i referenstal på bilens original strålkastare. Så då har jag redan 50 i referensvärde med original helljus, så då kan jag bara ha två stycken extraljus på 25 vardera för att det ska vara lagligt.
Så den setup jag har nu skulle polisen inte bli glad åt om de skulle stanna och kolla lite närmare.
För har 2 NBB Alpha 225 fjärr som har referenstal på 40 vardera. Så jag skulle ha ett referensvärde på sammanlagt 130 om jag skulle köra med 55W halogen i NBB:arna, vilket är olagligt.
Och att jag har 100W xenon i NBB extraljusen gör ju inte direkt saken bättre.
Dessutom får man inte ha ojämna antal extraljus. Utan de får bara vara monterade i par.
Men däremot får man ha 4 extraljus, bara inte referensvärdet på alla lampor överstiger 100.
Så på min skulle jag kunna ha 4 extraljus med referensvärde på 12,5 vardera och det skulle vara lagligt.