2642
Sök

Den stora extraljus tråden

388 Inlägg
21 november 2012
TouchOfRed skrev:
Mervolic skrev:
TouchOfRed skrev:
Jag kan inte åka med mitt halvljus längre. Ser fan ingenting.. Det är helt sjukt hur dåligt det är.
Vet inte om det blir bättre om jag xenonkonverterar eftersom det måste vara reflektorn som är dålig.
Och jag kommer inte köpa nya strålkastare.
Nån som har ett tips på nån lösning?

Om reflektorn är dålig och du inte vill byta den så spelar det ju inte så stor roll vad du gör. Du kan ju prova xenonkonvertera, det lär ju inte göra det sämre i alla fall...

Sämre blir det garanterat inte. Men har inte heller nån lust att få böter för att jag har xenon i.. tongue
Vilket dilemma.... gahh

Försök leta reda på bättre begagnade då? wink

EDIT, lyktor alltså.
Senast redigerat av JsoooN (21 november 2012)

Meldem
4 137 Inlägg
21 november 2012
JsoooN skrev:
TouchOfRed skrev:
Mervolic skrev:
Om reflektorn är dålig och du inte vill byta den så spelar det ju inte så stor roll vad du gör. Du kan ju prova xenonkonvertera, det lär ju inte göra det sämre i alla fall...

Sämre blir det garanterat inte. Men har inte heller nån lust att få böter för att jag har xenon i.. tongue
Vilket dilemma.... gahh

Försök leta reda på bättre begagnade då? wink

EDIT, lyktor alltså.

Antar det. hmm Fortfarande pengar som känns onödigt eftersom jag ska troligen köpa ny bil i vår. Är näst intill 100% säker på att det blir ny bil. Och ska försöka spara så mycket det bara går nu. Visst, man måste ju se vägen men.. tongue
Senast redigerat av TouchOfRed (21 november 2012)

12 086 Inlägg
21 november 2012
Xenonkonvertera ett halvljus med taskig reflektor och dåligt glas låter som ett ypperligt dålig idé, kommer ju mest blända galet!

Meldem
4 137 Inlägg
21 november 2012
Germax skrev:
Xenonkonvertera ett halvljus med taskig reflektor och dåligt glas låter som ett ypperligt dålig idé, kommer ju mest blända galet!

Det kan väl inte blända mer om reflektorn är dålig. Det bländar väl snarare mer om reflektorn är bra?

15 Inlägg
21 november 2012
Ej Godkänt att konvertera halvljuset vet ju alla, frågan är om det är någon hittills som fått böter för det?

388 Inlägg
21 november 2012
P-pennan skrev:
Ej Godkänt att konvertera halvljuset vet ju alla, frågan är om det är någon hittills som fått böter för det?

Jodå jag känner då minst en.

EDIT, han fick även åka till bilprovningen och visa att han hade monterat bort det.
Senast redigerat av JsoooN (21 november 2012)

7 488 Inlägg
21 november 2012
Mervolic skrev:
TouchOfRed skrev:
Jag kan inte åka med mitt halvljus längre. Ser fan ingenting.. Det är helt sjukt hur dåligt det är.
Vet inte om det blir bättre om jag xenonkonverterar eftersom det måste vara reflektorn som är dålig.

utom för de han möter å bländar ögonen ur wink blir MKT sällan bra å xenonkonvertera H4, hade det på min escrutt,, ska INTE ha det på min (nya) escrutt wink utan köper nigtbreaker å reläar upp dem istället,, monterar snabbfäste på reggskylten så jag flyttar över extraljusen wink

2 411 Inlägg
21 november 2012
JsoooN skrev:
P-pennan skrev:

EDIT, han fick även åka till bilprovningen och visa att han hade monterat bort det.

grannen åkte på böter och fick plocka av skiten på plats tongue

Refined
1 770 Inlägg
21 november 2012
JsoooN skrev:
P-pennan skrev:

Jag har både fått böter och ombesiktning för xenon i halvljuset.
Detta på en 745:a med USA lampor fram.

Meldem
4 137 Inlägg
21 november 2012
Nybergrobin skrev:
JsoooN skrev:
P-pennan skrev:

grannen åkte på böter och fick plocka av skiten på plats tongue

Så löjligt egentligen.. Visst det är ju regler som ska följas.
Men liksom..

3 151 Inlägg
21 november 2012
granadadr skrev:
Mervolic skrev:
TouchOfRed skrev:

utom för de han möter å bländar ögonen ur wink blir MKT sällan bra å xenonkonvertera H4, hade det på min escrutt,, ska INTE ha det på min (nya) escrutt wink utan köper nigtbreaker å reläar upp dem istället,, monterar snabbfäste på reggskylten så jag flyttar över extraljusen wink

Det har du rätt i. smile

Xenoholic
2 559 Inlägg
21 november 2012
P-pennan skrev:

JAG har sad

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Forummoderator
26 480 Inlägg
21 november 2012
TouchOfRed skrev:

Vänta nu..
Du vill inte köpa nya lyktor/reflektorer men inte heller xenonkonvertera..och då antar jag att du inte vill köpa vanliga halogenlampor heller?
Vad har man att välja på då till halvljuset?

Som vi säger här i Norrland - "Ittnå!"

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

398 Inlägg
21 november 2012
TouchOfRed skrev:

LED extraljusramp tongue?

Diskussioner, bilder och projekt m.m. kring xenonkonvertering, extraljus eller annat ljusrelaterat?!
Välkommen till Ljusfascisterna: https://www.facebook.com/groups/ljusfascisterna/

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
22 november 2012
Tog lite bilder och ett litet klipp nu på kvällskvisten smile De lite mörka partierna på vägen beror på att det är svagt nedförslut och lite "kuperat". Måste även bocka till mitt toppstag lite granna, då det inte går att ställa in extraljusen på något bra vis just nu.

Halvljus 4300K 35W xenon
https://www1.garaget.org/gallery/images/136/135394/135394-37a0e40dd9d2ae1bf6d293a54a1a0373.jpg

Halvljus + helljus 6000K 35W xenon
https://www1.garaget.org/gallery/images/136/135394/135394-78e277e5f08f1bd6e17340ef29741dbb.jpg

Halvljus + helljus 6000K 35W xenon + 3x 6000K 55W xenon NBB 225 Alpha med D2S lampor, ej hundra inställda
https://www1.garaget.org/gallery/images/136/135394/135394-71cc47e5ca5134504bc6b90034f967ed.jpg

Även ett litet klipp på helljuset smile Har dock som sagt inte ställt in dem helt hundra ännu. Kass kvalitét trots hyffsad kamera hmm

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk

3 151 Inlägg
22 november 2012
AD_ skrev:
Tog lite bilder och ett litet klipp nu på kvällskvisten smile De lite mörka partierna på vägen beror på att det är svagt nedförslut och lite "kuperat". Måste även bocka till mitt toppstag lite granna, då det inte går att ställa in extraljusen på något bra vis just nu.

Halvljus 4300K 35W xenon
http://www1.garaget.org/gallery/images/136/135394/135394-37a0e40dd9d2ae1bf6d293a54a1a0373.jpg

Halvljus + helljus 6000K 35W xenon
http://www1.garaget.org/gallery/images/136/135394/135394-78e277e5f08f1bd6e17340ef29741dbb.jpg

Halvljus + helljus 6000K 35W xenon + 3x 6000K 55W xenon NBB 225 Alpha med D2S lampor, ej hundra inställda
http://www1.garaget.org/gallery/images/136/135394/135394-71cc47e5ca5134504bc6b90034f967ed.jpg

Även ett litet klipp på helljuset smile Har dock som sagt inte ställt in dem helt hundra ännu. Kass kvalitét trots hyffsad kamera hmm

Ser ut att lysa riktigt bra!

Meldem
4 137 Inlägg
22 november 2012
Mack skrev:
TouchOfRed skrev:

Vänta nu..
Du vill inte köpa nya lyktor/reflektorer men inte heller xenonkonvertera..och då antar jag att du inte vill köpa vanliga halogenlampor heller?

Köpte ju Osram Nightbreaker, blev ingen skillnad..

Är ju just därför det är ett dilemma ..

Meldem
4 137 Inlägg
22 november 2012
HBass skrev:
TouchOfRed skrev:

LED extraljusramp tongue?

Jo men det kan man ju inte ha kopplat på halvljuset tongue

398 Inlägg
22 november 2012
TouchOfRed skrev:
Mack skrev:
TouchOfRed skrev:

Vänta nu..

Att byta 55w glödlampor mot 55w glödlampor med en liten reflektor på kommer inte göra skillnad bara flytta lite av var fokusen hamnar. Finns ju xenonkit på marknaden för nästan samma vad Osrams lampor kostar som håller längre smile
Senast redigerat av HBass (22 november 2012)

Diskussioner, bilder och projekt m.m. kring xenonkonvertering, extraljus eller annat ljusrelaterat?!
Välkommen till Ljusfascisterna: https://www.facebook.com/groups/ljusfascisterna/

Meldem
4 137 Inlägg
22 november 2012
HBass skrev:
TouchOfRed skrev:
Mack skrev:

Vänta nu..

Att byta 55w glödlampor mot 55w glödlampor med en liten reflektor på kommer inte göra skillnad bara flytta lite av var fokusen hamnar. Finns ju xenonkit på marknaden för nästan samma vad Osrams lampor kostar som håller längre smile

Joo.. smile
Men det är en ond cirkel xP

Sök