6517
Sök

Har en volvo 740-88 Gle som går ganska dåligt när den blir varm

403 Inlägg
6 mars 2012
Trådstartare
hej. har en volvo 740-88 gle som går dåligt. när den blir varm så börjar den stutsa sen går den ner på 500 varv och bara dör när den går på tomgången men sen startar man den igen då går den bra. och när man kör i stan kan den bara dö. och varv räknaren hänger inte med när man kör. och när man har ny startat så går den på 900 varv sen går den upp till 2000 varv när den är kall men sen när den blir varm då går den på 900 varv vad kan det vara? skulle bli väldigt glad om nån har nån aning vad det kan vara:)

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
6 mars 2012
volvo240_77 skrev:
hej. har en volvo 740-88 gle som går dåligt. när den blir varm så börjar den stutsa sen går den ner på 500 varv och bara dör när den går på tomgången men sen startar man den igen då går den bra. och när man kör i stan kan den bara dö. och varv räknaren hänger inte med när man kör. och när man har ny startat så går den på 900 varv sen går den upp till 2000 varv när den är kall men sen när den blir varm då går den på 900 varv vad kan det vara? skulle bli väldigt glad om nån har nån aning vad det kan vara:)

testat att dutta till på gasen när den varvar? Kan vara automatchoken eller kallstartsventilen som dampar

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

403 Inlägg
6 mars 2012
Trådstartare
det har jag gjort men då går den ner lite gran men sen går den upp igen:( men varför dör den när den blir varm?

403 Inlägg
10 mars 2012
Trådstartare
Dixieman skrev:
volvo240_77 skrev:

testat att dutta till på gasen när den varvar? Kan vara automatchoken eller kallstartsventilen som dampar

nu har jag provat dutta till gasen då går den ner i varv men nu när jag starta den då gick den ner på 500 varv och skulle nästan dö då gasa jag till då höll den sig på 900 varv varför gick den bara ner på 500 varv men då jag gasade då gick den upp igen?

Sök