Turbokonverterad med dessa grejer. Jperformance grenrör, 16T Turbo, 2,5" avgas från turbo, Intercooler från saab 900, 2,5" tryckrör, Extrasprut, AEM bredbandslambda, Ladd och oljetrycksmätare, 2 grader kallare stift.
Tänkte be om lite hjälp, har inte fått det att fungera med soppan än. Ni som turbokonverterat honda utan att byta sprut vet att man måste lura MAP sensorn med backventil så att den inte känner av övertrycket, men får det inte att fungera så ber om tips från er läsare nu
Har haft ner oljetråget igen och bytt oljereturen till en grövre. Pga att den poffa blårök när jag släppte gasen. Så testar att byta den först då den gamla var lite snålt tilltagen, hoppas att det hjälper så att det inte är turbon som är dålig.
Tråget med nya returen.
Här kommer det en bild på hur jag löste det med t-kors och backventiler mellan insug och MAP sensorn, så nu tänds inte motorlampan vid laddtryck.
Har filmat lite sen jag fick den att gå riktigt, blir mer framöver så kommer en film till så småningom Imorgon ska jag bygga avgassystem.
Byggde ihop ett avgassystem för några dagar sen, så nu är det lite tystare att åka.
Köpte v-band alá Biltema för att ha vid skarven bak, riktigt smidigt funka kanon:) Avgas, från downpipe och bakåt. Lite böjar. 2,5" från turbon. Japs på slutet.
Låter inte så mycket, mindre än jag trodde
Fick dit allt på fredag kväll och då snöade det mycket, så på lördag förmiddag fixade jag klart sista upphängningen för att kunna köra. snön hade börjat smälta och det var torrt på stora vägen
Allt för nu, hoppas kunna uppdatera oftare framöver.