Lysande airbag lampa Audi A4 -96 (underkänd besiktning)

sebbemaan
12 april 2012 · 49 Inlägg

Hej!

Har ju aldrig tidigare vart något problem med att ha en lysande Airbag lampa men sedan 29 februari 2012 så får man tydligen underkänt på besiktningen för det vilket jag fick lära mig den hårda vägen och det verkar inte bli billigt att fixa!

Jag har vart på mekonomen verkstad och kollat felkoder och de får fram att det är spänningsfel men inget mer än det, och de lyckades inte släcka lampan med sina system. Jag ska upp till VAG nästa vecka men skulle ju helst slippa det då jag vet hur dyrt det kan bli där.

Är det någon som har någon idé på vad det kan vara? Lampan har lyst sedan jag köpte bilen så vet ej när/hur den började lysa.

Perzzon90
12 april 2012 · 341 Inlägg

samma här på min bmw hmm mekonomen kunde inte fixa de för mig heller och auktoriserade bmwverkstan har aldrig hört talas om detta problem säger de :S så försöker komma på något med detta problem jag också tongue

sebbemaan
16 april 2012 · 49 Inlägg

Jag har provat att plocka ur själva glödlampan nu eftersom jag har en 96a så kopplar de ej in datorn i bilen på besiktningen. Problemet blir ju att kontroll lampan inte lyser men jag tycker det är värt ett försök då en ombesiktning kostar 200 kronor och VAG skulle ha 2000 kronor för att titta vart felet satt!

Har ej besiktigat än då det är ett bromsok som ska bytas också men jag återkommer i nästa vecka om hur det gick på besiktning.

Kibil
16 april 2012 · 552 Inlägg

Plocka ner instrumentet och ta fram lödkolven, det ända som är billigt. Annars får man nog räkna med en kostnad på ca 3-10000...

sebbemaan
16 april 2012 · 49 Inlägg

Ja, vi gjorde ett försök med det också! Hade dock inte så mycket tid så fick ingen bra ordning på det, tänkte prova att besiktiga utan lampa en gång först annars blir det ett försök att koppla om så den tar ström från en annan kontroll lampa!

Var dock inte så kul att komma åt dessa lampor då man var tvungen att montera bort airbag osv.

torpis Forummoderator
16 april 2012 · 10 572 Inlägg

Detta är inte avancerad motorteknik.  Prova dessutom göra en sökning

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang