3225
Sök

Styrspindel Saab 9000 2.3T

Hjultomte
1 500 Inlägg
13 april 2012
Trådstartare
Tjena!

Är Styrspindeln på 2.3t (170hk) och 2.3T (199hk) identiska? För har ett dåligt hjullager på höger sida och behöver få tag på en hel spindel för tyar inte pressa och mög.

Mvh TooS

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

11 Inlägg
13 april 2012
De är identiska, men man behöver inte press för att byta hjullager fram. Det kommer monterat med nav och hållare som man bultar i spindeln. Sitter med fyra insexskruvar och kan vara jävligt att få isär, så byta hela spindeln kan vara en bra idé ändå...

Hjultomte
1 500 Inlägg
14 april 2012
Trådstartare
smedsgarden skrev:
De är identiska, men man behöver inte press för att byta hjullager fram. Det kommer monterat med nav och hållare som man bultar i spindeln. Sitter med fyra insexskruvar och kan vara jävligt att få isär, så byta hela spindeln kan vara en bra idé ändå...

Låter ju härligt smile Såg att biltema hade hjullager för 559 istället för mekonomens 2300 Så funderar för fulla muggar smile

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

1 019 Inlägg
14 april 2012
Jag köpte Biltemas hjullager till en 9000 -92 för ett par år sedan. Det var så dålig tolerans att det låste sig när man monterade det. Jag fick skruva bort det och svarva ner det ett par tiondelar för att det överhuvudtaget skulle fungera.

Sök