22årig mc förare avlider erfter en vild polis jakt nu anklagas polisen.

JonR
16 april 2012 · 3 259 Inlägg

Typiskt svenskt!..... Man ska aldrig behöva ta ansvar för sina egna handlingar, finns det nåt/nån att skylla på så gör man det.... Har man inget jobb är det arbetsförmedlingens fel, kör man för fort är det polisens fel för att dom inte jagar pedofiler, får man inga pengar är det socialens fel, betalar man för mycket i skatt är det invandrarnas fel...

Väx upp och inse att alla blir tillräckligt daddade i sverige som det är redan och gör det inte värre genom att klandra polisen för att en mupp på motorcykel körde ihjäl sig när HAN INTE VILLE stanna...

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
CarpeDiem German Engineering
16 april 2012 · 9 081 Inlägg

Ett tips: På onsdag klockan 21:30 (Tv4), kommer Kalla Fakta handla om MC-olyckan.

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
SylvesterStallone
16 april 2012 · 1 433 Inlägg

JonR skrev:
Typiskt svenskt!..... Man ska aldrig behöva ta ansvar för sina egna handlingar, finns det nåt/nån att skylla på så gör man det.... Har man inget jobb är det arbetsförmedlingens fel, kör man för fort är det polisens fel för att dom inte jagar pedofiler, får man inga pengar är det socialens fel, betalar man för mycket i skatt är det invandrarnas fel...

Väx upp och inse att alla blir tillräckligt daddade i sverige som det är redan och gör det inte värre genom att klandra polisen för att en mupp på motorcykel körde ihjäl sig när HAN INTE VILLE stanna...

+1!

BMW 730D (2005)
killercow
16 april 2012 ·

CarpeDiem skrev:
Ett tips: På onsdag klockan 21:30 (Tv4), kommer Kalla Fakta handla om MC-olyckan.

Gillar inte den typen av program. känns som dom som gör såna program redan innan dom börjat spela in tagit ställning. sen vinklar dom det utifrån de

SportPilot Ubåtsingenjör
16 april 2012 · 7 232 Inlägg

killercow skrev:

CarpeDiem skrev:
Ett tips: På onsdag klockan 21:30 (Tv4), kommer Kalla Fakta handla om MC-olyckan.

Gillar inte den typen av program. känns som dom som gör såna program redan innan dom börjat spela in tagit ställning. sen vinklar dom det utifrån de

håller med om det .. brukar va ganska låg trovärdighet hos liknande program

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Muttley
16 april 2012 ·

Tittade på filmen och tycker inte polisen gjort fel.
De enda som var olyckligt var det att polisen skratta lite. Men kom igen vi är människor allihop.  Och killen kunde ju inte köra.

Sen förstår jag att polisen tyckte att folk skulle flytta på sig sådana MÄHÄ som de är.

Fatta va dåligt de är av folk som inte kollar sin backspegel nån gång.

Senast redigerat av tkd_rille (16 april 2012)

Growe Fri fart för ett fritt folk!
16 april 2012 · 13 744 Inlägg

killercow skrev:

CarpeDiem skrev:
Ett tips: På onsdag klockan 21:30 (Tv4), kommer Kalla Fakta handla om MC-olyckan.

Gillar inte den typen av program. känns som dom som gör såna program redan innan dom börjat spela in tagit ställning. sen vinklar dom det utifrån de

visst kan det vara så men det är upp till betraktaren att ta till sig faktan.

Tycker det är bra att det blir lite liv om en sån här händelse
istället för att allt ska tystas ner.

Det första polisen går ut och säger är att dom inte var i närheten när olyckan som hände.

Detta är en röd tråd i alla döttsolyckor som poliserna haft något att göra med.
Polisen har aldrig jagat bilen utan dom har kommit straxt efteråt.
Dom säger oxå att dom har jagat bilen men straxt innan olyckan avbrutet jakten.

Det är jävligt märkligt att det ALLTID är så!
Jag anser att polisen faktist mörkar dom faktiska omständigheterna.

Det finns dessutom mängder med gånger polisen kört på oskyldiga vid div jakter och utryckningar där oskyldiga skadats kraftigt.

Att detta tas upp borde ses posetivt ur alla synvinklar.

Dom mesta olyckor som polisen är inblandade i är olyckor som städas undan sjukt fort.

Minns när 2polisbilar påväg till samma utryckning krockade i ett stort kors här i örebro med skaplig sikt i
efter 10minuter fanns det inte ett spår efter polisbilarna.
Med andra ord dom vill få undan bevisen hur polisen beter sig i trafiken.


Åkte från ett bad med fullastad buss med skolungar när jag hörde sirenerna från en polisbil
efter några sec kom dom ut genom en tunnel i centrala örebro i en fart en bit över 100blås
och passerade trafiken på fel sida av helsträckad linje och man såg att däcken verkligen jobbade för att inte bilen skulle gå ut på sladd vid omkörningen.

Hade polisbilen fått sladd hade dom planterat snutbilen rakt i fronten på min buss.

Har oxå blivit omkörd av en polisbil som körde så fort att när han svängde understyrde så pass mycket att han överkompenserade så när greppet kom tillbaka så hamnade han på trottaren efter att ha prickat en refug.
Det lustiga var att jag svängde in på samma gata och fick bromsa för polisen
som tappade all fart pga farten som en blind hade förstått att det ej skulle fungera att svänga där.
Vid nästa sväng körde idioten EXAKT lika fort i böjen med samma grepp problem!
Fick sakta in ännu en gång för att inte köra på idioten. fast jag körde lagligt i lagom tempo.

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
killercow
16 april 2012 ·

Men de är klart man måste ju tänka på alla oskyldiga trafikanter i de här oxå. vad skulle tex hänt om polisen gjort ett misstag i 220km/h eller ett däck hade smällt.  Eller när dom tex gick om i höger filen, tänk om nån hade gått över i den filen. Nu hände de ju inget sånt här. Men polisen har faktiskt råkat ut för rätt otrevliga olyckor under utryckning

Mack Forum- och sitemoderator
16 april 2012 · 26 150 Inlägg

Growe skrev:

Mack skrev:

Growe skrev:

mm..sunt förnuft är inte så dåligt att ha ibland..

jag skulle bli riktigt jävla förbannad om en snut krockade med mig och sen kommer det fram att dom jagade en fortkörare eller något annat larvigt

tror nog jag skulle stå och hoppa jämfota av ilska och stå och skrika ordenkligt på idioterna då

skulle oxå göra det om jag blev påkörd av den dom jagade både på personen som blev jagad och polisen om det vorre ett skitbrott

hade det därimot varit en mördare hade jag bara varit stolt över att jag stog i vägen smile

Vänta nu..så om de rent hypotetiskt krockade med dig, då de var på jakt efter en mördare, så hade du stått och varit stolt över att du hade hindrat dem?

om mördaren krockat med mig ;-) en viss skillnad fast kanske utryckte mig dumnt

Ja, det var en jävla skillnad.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
killercow
16 april 2012 ·

Kom faktiskt å tänka på en sak. blev om körd av en polisbil på 80sträcka i närheten för ett tag sen. rätt olycksdrabbad sträcka. uppskattade hastigheten till 100-110 kanske. Trodde dom var på utryckning fast utan ljus/ljud (heter väl tyst utryckning). men så var nog inte fallet då dom bromsade för kameran några 100m fram för att sedan dra på igen. fint föredöme

Mack Forum- och sitemoderator
16 april 2012 · 26 150 Inlägg

killercow skrev:
Kom faktiskt å tänka på en sak. blev om körd av en polisbil på 80sträcka i närheten för ett tag sen. rätt olycksdrabbad sträcka. uppskattade hastigheten till 100-110 kanske. Trodde dom var på utryckning fast utan ljus/ljud (heter väl tyst utryckning). men så var nog inte fallet då dom bromsade för kameran några 100m fram för att sedan dra på igen. fint föredöme

För det har du säkert aldrig gjort själv?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
killercow
16 april 2012 ·

Mack skrev:

killercow skrev:
Kom faktiskt å tänka på en sak. blev om körd av en polisbil på 80sträcka i närheten för ett tag sen. rätt olycksdrabbad sträcka. uppskattade hastigheten till 100-110 kanske. Trodde dom var på utryckning fast utan ljus/ljud (heter väl tyst utryckning). men så var nog inte fallet då dom bromsade för kameran några 100m fram för att sedan dra på igen. fint föredöme

För det har du säkert aldrig gjort själv?

Faktiskt inte. Kalla mej moral-kärring om ni vill. Men är man på läst så vet man varför kamrerna sitter på vissa sträckor, just pga att sträckorna är olycksdrabbade. Så där håller jag hastigheten.

Mena mer att polisen borde väl föregå med gott exempel. är ju ändå deras jobb att se till så vi andra sköter oss.

Är ju som att reinfeldt skulle rösta på sossarna

Muttley
16 april 2012 ·

killercow skrev:
Kom faktiskt å tänka på en sak. blev om körd av en polisbil på 80sträcka i närheten för ett tag sen. rätt olycksdrabbad sträcka. uppskattade hastigheten till 100-110 kanske. Trodde dom var på utryckning fast utan ljus/ljud (heter väl tyst utryckning). men så var nog inte fallet då dom bromsade för kameran några 100m fram för att sedan dra på igen. fint föredöme

Även polisen får ett brev och de måste förklara varför de kör för fort.

Varje gång en ambulans kör förbi kameror i utryckning så måste de rapportera varför.

ghost_boy83 CREW
16 april 2012 · 2 594 Inlägg

tkd_rille skrev:

killercow skrev:
Kom faktiskt å tänka på en sak. blev om körd av en polisbil på 80sträcka i närheten för ett tag sen. rätt olycksdrabbad sträcka. uppskattade hastigheten till 100-110 kanske. Trodde dom var på utryckning fast utan ljus/ljud (heter väl tyst utryckning). men så var nog inte fallet då dom bromsade för kameran några 100m fram för att sedan dra på igen. fint föredöme

Även polisen får ett brev och de måste förklara varför de kör för fort.

Varje gång en ambulans kör förbi kameror i utryckning så måste de rapportera varför.

och det vet du hur ??

SportPilot Ubåtsingenjör
16 april 2012 · 7 232 Inlägg

Mack skrev:

killercow skrev:
Kom faktiskt å tänka på en sak. blev om körd av en polisbil på 80sträcka i närheten för ett tag sen. rätt olycksdrabbad sträcka. uppskattade hastigheten till 100-110 kanske. Trodde dom var på utryckning fast utan ljus/ljud (heter väl tyst utryckning). men så var nog inte fallet då dom bromsade för kameran några 100m fram för att sedan dra på igen. fint föredöme

För det har du säkert aldrig gjort själv?

LITE skillnad på polisen och privat person ...

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Muttley
16 april 2012 ·

ghost_boy83 skrev:

tkd_rille skrev:

killercow skrev:
Kom faktiskt å tänka på en sak. blev om körd av en polisbil på 80sträcka i närheten för ett tag sen. rätt olycksdrabbad sträcka. uppskattade hastigheten till 100-110 kanske. Trodde dom var på utryckning fast utan ljus/ljud (heter väl tyst utryckning). men så var nog inte fallet då dom bromsade för kameran några 100m fram för att sedan dra på igen. fint föredöme

Även polisen får ett brev och de måste förklara varför de kör för fort.

Varje gång en ambulans kör förbi kameror i utryckning så måste de rapportera varför.

och det vet du hur ??

Jag brukar prata lite med ambulanschaffisar och dylikt i mitt jobb. Brukar nämligen ibland ambulansens akutintag.  De var så för ambulansen iallafall och troligtvis för polisen.   I med de i kiruna troligtvis skickar ut de till alla så måste de såklart förklaras.

Dirtymike
16 april 2012 · 1 532 Inlägg

tkd_rille skrev:

ghost_boy83 skrev:

tkd_rille skrev:

Även polisen får ett brev och de måste förklara varför de kör för fort.

Varje gång en ambulans kör förbi kameror i utryckning så måste de rapportera varför.

och det vet du hur ??

Jag brukar prata lite med ambulanschaffisar och dylikt i mitt jobb. Brukar nämligen ibland ambulansens akutintag.  De var så för ambulansen iallafall och troligtvis för polisen.   I med de i kiruna troligtvis skickar ut de till alla så måste de såklart förklaras.

Det har stått i katrineholms kuriren om ambulansförare som fått böter när dom kört fort förbi fartkameror på utryckning

Jeep J20 (1978)
Muttley
16 april 2012 ·

Dirtymike skrev:

tkd_rille skrev:

ghost_boy83 skrev:

och det vet du hur ??

Jag brukar prata lite med ambulanschaffisar och dylikt i mitt jobb. Brukar nämligen ibland ambulansens akutintag.  De var så för ambulansen iallafall och troligtvis för polisen.   I med de i kiruna troligtvis skickar ut de till alla så måste de såklart förklaras.

Det har stått i katrineholms kuriren om ambulansförare som fått böter när dom kört fort förbi fartkameror på utryckning

Ja lagen säger att de inte får köra för fort så. Men de känns ju inte helt rätt faktiskt.   Iallafall de jag talade med sa att de skrev rapporter bara.
Var även en taxi som fick fri fart med ambulans som ledbil då barn låg i ambulans och föräldrarna i taxin. Han fick inga böter när de blixtra till.

Mack Forum- och sitemoderator
16 april 2012 · 26 150 Inlägg

CHEEVA skrev:

Mack skrev:

killercow skrev:
Kom faktiskt å tänka på en sak. blev om körd av en polisbil på 80sträcka i närheten för ett tag sen. rätt olycksdrabbad sträcka. uppskattade hastigheten till 100-110 kanske. Trodde dom var på utryckning fast utan ljus/ljud (heter väl tyst utryckning). men så var nog inte fallet då dom bromsade för kameran några 100m fram för att sedan dra på igen. fint föredöme

För det har du säkert aldrig gjort själv?

LITE skillnad på polisen och privat person ...

Egentligen inte.
Människor som människor.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
SportPilot Ubåtsingenjör
16 april 2012 · 7 232 Inlägg

Mack skrev:

CHEEVA skrev:

Mack skrev:
För det har du säkert aldrig gjort själv?

LITE skillnad på polisen och privat person ...

Egentligen inte.
Människor som människor.

egetligen så är det skillnad...poliserna är de som ska hålla lag och ordning i samhället, hur funkar det när de själva klart och tydligt medvetet bryter mot lagen ? Tycker att de poliser som agerar på detta viset ska förlora jobbet illa kvickt... inte vill jag möta en sån idiot med pistol i byxan, är ju inte direkt någon man kan lita på

hade det hänt när de var ur tjänst så hade de så klart inte spelat någon roll ...

Senast redigerat av CHEEVA (16 april 2012)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang