3906
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

1 532 Inlägg
21 februari 2013
Andromeda skrev:
risodlarn skrev:
Seth skrev:

Inte för absolut alla som sladdar men om det sladdas på gator vid bebyggelse så är det bara en tidsfråga tills det kommer hända nåt
Har aldrig varit med om nån som aldrig förlorat kontrollen vid nåt tillfälle när de sladdat.
Så det är långt mkt bättre att åka o sladda på sjöar etc. För dagen kommer när man kör över sin förmåga så det är mkt bättre att hålla sånt ifrån bebyggelse

Ja men man får väl behärska sig lite. Jag säger inte att alla kan detta för uppenbarligen finns det ju minst 1 tråd på flashback om just detta. Men vissa kan faktiskt bedöma en situation och utföra en kontrollerad sladd utan risk för att döda någon.

Inte för att vara sån, men det trodde nog han också, för jag tror knappast att han gjorde det medvetet.

Jobbarkompisen skulle visa sig på styva linan igår o sladda lite utanför jobbet på vägen hem...... sluta sådär.
Vi slutar 17.00 o efter bärgningsarbete med min bil så var vi nog därifrån 18.40.
Han gör nog inte om det igen då han sladdade i en skymd kurva o möte en traktor.
Efter vi fått upp bilen så började han tänka på vad som hänt om det varit nån som varit ite o gått..... dumt att vara efterklok

577 Inlägg
21 februari 2013
Andromeda skrev:
risodlarn skrev:
Seth skrev:

Inte för absolut alla som sladdar men om det sladdas på gator vid bebyggelse så är det bara en tidsfråga tills det kommer hända nåt
Har aldrig varit med om nån som aldrig förlorat kontrollen vid nåt tillfälle när de sladdat.
Så det är långt mkt bättre att åka o sladda på sjöar etc. För dagen kommer när man kör över sin förmåga så det är mkt bättre att hålla sånt ifrån bebyggelse

Ja men man får väl behärska sig lite. Jag säger inte att alla kan detta för uppenbarligen finns det ju minst 1 tråd på flashback om just detta. Men vissa kan faktiskt bedöma en situation och utföra en kontrollerad sladd utan risk för att döda någon.

Inte för att vara sån, men det trodde nog han också, för jag tror knappast att han gjorde det medvetet.

Den som lever får se smile

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

Rumpmas
3 860 Inlägg
21 februari 2013
risodlarn skrev:
Andromeda skrev:
risodlarn skrev:

Mmm, inshallah, händer det så händer det, den smällen tar vi då osv. Verkar ju vara ett rätt så bekymmersfritt och i mina ögon osunt sätt att analysera (eller snarare låta bli) de eventuella konsekvenserna av ens handlingar. Men intet på något sätt ovanligt för en "odödlig" 20-åring. Det händer inte mig.

Jag känner några stycken som tänkte likadant och knappast var några änglar i trafiken när det begav sig. Ingen har ju kört ihjäl någon i alla fall, men en var nära att köra ihjäl sig själv. Att t ex försöka slå hastighetsrekord mellan två orter genom att kryssa mellan trafiken i 170-180 knyck med bilen full med brudar och kompisar kan ju mycket lätt sluta med en liten vurpa och att alla dör. Att köra 100+ i stan klockan fyra på eftermiddagen är inte heller en så speciellt otänkbar situation där någon faktiskt kan gå ut på ett övergångsställe i tron att bilen som kommer därborta håller skyltade 30.
Men samtliga säger precis som du kommer att säga om tio år, "hur fan kunde jag vara så dum i huvudet på den tiden?", "hur fan tänkte jag då?".
Återkom om tio år och påstå att jag hade fel smile
Senast redigerat av Andromeda (21 februari 2013)

7 490 Inlägg
22 februari 2013
Andromeda skrev:
risodlarn skrev:
Andromeda skrev:

Mmm, inshallah, händer det så händer det, den smällen tar vi då osv. Verkar ju vara ett rätt så bekymmersfritt och i mina ögon osunt sätt att analysera (eller snarare låta bli) de eventuella konsekvenserna av ens handlingar. Men intet på något sätt ovanligt för en "odödlig" 20-åring. Det händer inte mig.

Jag känner några stycken som tänkte likadant och knappast var några änglar i trafiken när det begav sig. Ingen har ju kört ihjäl någon i alla fall, men en var nära att köra ihjäl sig själv. Att t ex försöka slå hastighetsrekord mellan två orter genom att kryssa mellan trafiken i 170-180 knyck med bilen full med brudar och kompisar kan ju mycket lätt sluta med en liten vurpa och att alla dör. Att köra 100+ i stan klockan fyra på eftermiddagen är inte heller en så speciellt otänkbar situation där någon faktiskt kan gå ut på ett övergångsställe i tron att bilen som kommer därborta håller skyltade 30.
Men samtliga säger precis som du kommer att säga om tio år, "hur fan kunde jag vara så dum i huvudet på den tiden?", "hur fan tänkte jag då?".

wink wink

1 160 Inlägg
22 februari 2013
Andromeda skrev:
risodlarn skrev:
Andromeda skrev:

jag är så pass gammal redan .så jag återkommer redan o säger du har RÄTT
Senast redigerat av horbybonnen (22 februari 2013)

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
22 februari 2013
horbybonnen skrev:
Andromeda skrev:
risodlarn skrev:

Wall of text

jag är så pass gammel redan .så jag återkommer redan o säger du har RÄTT

Jag har haft rätt så bra äldre polare som har hållt mig relativt lugn. (jag är 21 om en månad) Och det är jag jävligt glad för. Jag kanske inte kör mindre galet i bemärkelsen att jag sätter mig själv i mindre fara, men däremot har jag blivit lärd att inte sätta medtrafikanter och fotgängare i onödig fara. 30 och de flesta 50 vägar kommer jag aldrig ligga i några extrema farter.

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
22 februari 2013
Eddy skrev:
horbybonnen skrev:
Andromeda skrev:

Wall of text

Jag har haft rätt så bra äldre polare som har hållt mig relativt lugn. (jag är 21 om en månad) Och det är jag jävligt glad för. Jag kanske inte kör mindre galet i bemärkelsen att jag sätter mig själv i mindre fara, men däremot har jag blivit lärd att inte sätta medtrafikanter och fotgängare i onödig fara. 30 och de flesta 50 vägar kommer jag aldrig ligga i några extrema farter.

När man får barn förändrar man sitt kör sätt ganska rejält märkte jag när jag fick min dotter.
Man tänker mycket mer på alla möjliga senarion. Andra bilar i trafiken som det kan vara barn i, barn som springer ut genom häckar och mellan bilar osv.
Samt att man är mer rädd om sig själv också, även om vägen är tom och det är mitt i natten så kör man inte som förut.
Jag skulle inte riskera att min dotter fick växa upp utan båda sina föräldrar.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

Trummis
404 Inlägg
22 februari 2013
76Lubricants skrev:
Eddy skrev:
horbybonnen skrev:

När man får barn förändrar man sitt kör sätt ganska rejält märkte jag när jag fick min dotter.
Man tänker mycket mer på alla möjliga senarion. Andra bilar i trafiken som det kan vara barn i, barn som springer ut genom häckar och mellan bilar osv.
Samt att man är mer rädd om sig själv också, även om vägen är tom och det är mitt i natten så kör man inte som förut.

Bra sagt! Önskar att flera kunde tänka som dig...

Rumpmas
3 860 Inlägg
22 februari 2013
Nej nu får det vara slutältat.

Jag stör mig fortfarande något grönjävulskt på idioter som inte kan få upp sina feta korvfingrar till blinkersspaken och slå om från vänsterblink till högerblink när de ska ut ur rondellen så att en annan får stanna helt i onödan. Men de har ju en hand på ratten och den andra på telefonen eller k*ken varje gång...
Senast redigerat av Andromeda (22 februari 2013)

14 376 Inlägg
22 februari 2013
Andromeda skrev:

Jag stör mig fortfarande något grönjävulskt på idioter som inte kan få upp sina feta korvfingrar till blinkersspaken och slå om från vänsterblink till högerblink när de ska ut ur rondellen så att en annan får stanna helt i onödan. Men de har ju en hand på ratten och den andra på telefonen eller k*ken varje gång...

Hahaha! Helt rätt, så är det.

/Benny

7 490 Inlägg
22 februari 2013
Vettemannen skrev:
Andromeda skrev:

Hahaha! Helt rätt, så är det.

/Benny

mm håller med,, VARENDA gång man kör i rondell så är det så mad

5 198 Inlägg
22 februari 2013
har en fundering.. eftersom ingen kan köra bil...hur kör alla gorgare *? ;-)

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
22 februari 2013
mad

1,Folk som ej kan hålla sig i sin egen fil å vinglar av å an över mitt sträcket.
2,Folk som ej kan planera sin körning.
3,Folk som ej kan köra i rondell.
4,Folk som pysslar med allt annat en köra bil när dom sitter bakom ratten.
5,Folk som tror att blinkerspaken e ett prydnads före mål.

m,m,

Listan kan göras låååång !!!

//S

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

Rumpmas
3 860 Inlägg
22 februari 2013
gamlingen skrev:

Som folk? Försöker att inte ställa till det för sina mottrafikanter och koncentrerar sig på att köra bil istället för att pilla med allt annat inom räckhåll. Kör aldrig under skyltad hastighet om det inte är direkt olämpligt pga sikt eller rejäl halka. Planerar körningen så att man inte överraskas av saker man borde förutsett och får stanna i onödan.
Senast redigerat av Andromeda (22 februari 2013)

14 376 Inlägg
22 februari 2013
lonewolf-holm skrev:
mad

1,Folk som ej kan hålla sig i sin egen fil å vinglar av å an över mitt sträcket.

m,m,

//S

Jaa, hur lång som helst om man får tänka efter!! Hehe!!

/Benny

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
22 februari 2013
Vettemannen skrev:
lonewolf-holm skrev:
mad

m,m,

//S

Jaa, hur lång som helst om man får tänka efter!! Hehe!!

/Benny

cool

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

Dumpersförare.
970 Inlägg
22 februari 2013
76Lubricants skrev:
Eddy skrev:
horbybonnen skrev:

Håller med dig om att man kör lugnare sedan man fick barn. gör samma sak. jag kör lugnt förbi ställen man vet att det kan finnas barn omkring. särskilt vid utfarter till hus osv. men det gjorde jag ändå innan jag fick barn.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

Muttley
22 februari 2013
Andromeda skrev:
gamlingen skrev:

Som folk? Försöker att inte ställa till det för sina mottrafikanter och koncentrerar sig på att köra bil istället för att pilla med allt annat inom räckhåll. Kör aldrig under skyltad hastighet om det inte är direkt olämpligt pga sikt eller rejäl halka. Planerar körningen så att man inte överraskas av saker man borde förutsett och får stanna i onödan.

För att vara lite rolig. Så är nog inte alla så bra här inne med tanke på alla försäkringstrådar som dökit upp på senaste tiden smile

Dumpersförare.
970 Inlägg
22 februari 2013
Fattar inte vad många har i skallen som kommer när det nästan är mörkt ute, som kör med parkeringsljus. helt idiotiskt och livsfarligt.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

Rumpmas
3 860 Inlägg
22 februari 2013
tkd_rille skrev:
Andromeda skrev:
gamlingen skrev:

För att vara lite rolig. Så är nog inte alla så bra här inne med tanke på alla försäkringstrådar som dökit upp på senaste tiden smile

Det är i och för sig halt ute smile

Sök