Saabfan1 skrev:
Kom upp en postbil bakom mig för ett tag sedan. Låg i lagliga 80 km/h, och föraren av postbilen verkade mycket intresserad av min bil då han tydligen ville inspektera den på nära håll. Riktigt nära. För nära.
I alla fall, jag började med att upprepade gånger trycka försiktigt på bromspedalen, bara så att ljuset tändes, men fick ingen respons, fortsatte med att trycka till gasen lite, för att sedan återgå till mina 80 km/h. Givetvis var han inte sen med att hänga på, och ett par sekunder senare var han tillbaka. Nästa försök blev att faktiskt sakta ner till runt 65 km/h, kanske skulle han då inse att han var för nära, och öka avståndet, eller kanske till och med köra om. Nej, inte det, han låg kvar bakom mig, lika nära som förr. Gav han några blink med dimbakljuset, inte heller det fungerade. Här blev jag riktigt less på honom, och ja, jag vet att mitt handlande kanske inte var helt lagligt, men jag drog i 3:an och stack iväg ganska ordentligt, för att sedan sakta ner igen när jag tyckte att fanskapet var tillräckligt långt borta.
Men inte fan tror ni väl att en sån här kille ger vika för detta? Nej, då. Han gasade minsann också, och var snart uppe i arslet på min (Mycket intressanta) bil igen.
Varför i hela helvete ska man ligga så där jävla nära?
Kan man vara så trög att man inte efter alla mina försök att avslöja hemligheten att jag tycker att han borde hålla bättre avstånd inte förstår det?