Cyklister i Stockholm är det jag irriterar mig på mest.
Det är rena anarkin, dom (cyklisterna) tror att dom kan bete sig preciiis hursomhelst.
MEN att göra rätt för sig och stanna vid rött, och lyda trafikregler som bilarna (oftast) gör, nej det gör dom INTE!
Speciellt vid högersvängar i större korsningar är det ibland omöjligt att hinna se dom susa fram i lunaticspeed.
Men fan ta den bilist som gör fel så dom stackars cyklisterna råkar illa ut, vojne vojne, haha.
Om jag cyklade i Stockholm city skulle jag iaf vara liite mer rädd om livet, det kallas fysikens lagar : Bilar är hårda, cyklister mjuka.
Råkade för ett tag sedan ut för en cyklist i en korsning som absolut inte kunde högerregeln, även fast jag tittade på honom i ögonen (liten korsning på Södermalm i Stockholm) så cyklade han på, jag hade förkörsrätt.
Då tutade jag till lite, för att uppmärksamma honom om att det är inte ok.
Då fick han "tuppjuck" och kastade cykeln i marken och ville börja slåss, men jag skrattade bara och var helt ko-lugn, tittade på honom och sa lugnt till honom -Ta det lugnt, slappna av, hehe.
Och det bet hårdare än om jag hade gett en John Blund till honom

Jag tror att det är "hetsen" och tempot i Större städer som avspeglar sig i trafiken, jag kan komma på mig själv ibland att köra rätt busigt, utan att egentligen faktiskt ha bråttom någonstans...
Nu är jag inte den mest trafiklagliga personen i Sverige, men är det 30km/h så håller jag det ( om jag inte missar skylten så) Sen om jag råkar ligga i 150km/h på 110 väg så ...är det inte lagligt men jag riskerar inte att plöja över ett dagis.