2870
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Turbobonde
277 Inlägg
5 mars 2013
FordRSC skrev:
Lopphunden skrev:
Medtrafikanterna som gräver i sina näsor hela tiden, tror nog gubben som jag gled förbi i kön var påväg att få in hela pekfingret..

Han kanske höll på med lobotomi? tongue

På god väg iaf! ^^
Jag insåg att jag precis självutnämnde mig till Garaget mest gnälliga och obetydligasakersomfolkgörpåståare, kan nog leva med det hoppas jag roll
Nog om folks personliga beteenden i bilarna som inte har med körningen att göra från mig då..

En sak som faktiskt passar bättre in här:
När det är köer och man kommer krypande till en påfart för andra bilister som ska ut i filen, vissa letar en lucka och andra lägger sig bredvid med blänkers och glider in sakta. Sen har vi dessa som kör fort och så långt som möjligt i påfartsfilen som kommer försvinna, när filen försvinner slänger de på blinkers och svänger kraftigt in i filen. Sett väldigt många taxis som gör detta..

In rust we trust!

Avstängd
10 388 Inlägg
5 mars 2013
Lopphunden skrev:
FordRSC skrev:
Lopphunden skrev:
Medtrafikanterna som gräver i sina näsor hela tiden, tror nog gubben som jag gled förbi i kön var påväg att få in hela pekfingret..

På god väg iaf! ^^
Jag insåg att jag precis självutnämnde mig till Garaget mest gnälliga och obetydligasakersomfolkgörpåståare, kan nog leva med det hoppas jag roll
Nog om folks personliga beteenden i bilarna som inte har med körningen att göra från mig då..

När det är köer och man kommer krypande till en påfart för andra bilister som ska ut i filen, vissa letar en lucka och andra lägger sig bredvid med blänkers och glider in sakta. Sen har vi dessa som kör fort och så långt som möjligt i påfartsfilen som kommer försvinna, när filen försvinner slänger de på blinkers och svänger kraftigt in i filen. Sett väldigt många taxis som gör detta..

Ännu bättre; när det är kö (o med det menar jag; som står still i 5min, rullar 200m, står still i 5min, rullar 200m osv) så gör "samma folk" som så att de plöjer så lååååååååååååååångt fram det bara är fysiskt möjligt på påfarten, för att sen "slå sig in" längst fram

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

1 532 Inlägg
6 mars 2013
it_mutt skrev:
Lopphunden skrev:
FordRSC skrev:

På god väg iaf! ^^

Ännu bättre; när det är kö (o med det menar jag; som står still i 5min, rullar 200m, står still i 5min, rullar 200m osv) så gör "samma folk" som så att de plöjer så lååååååååååååååångt fram det bara är fysiskt möjligt på påfarten, för att sen "slå sig in" längst fram

Stockholms syndrom.
Gör mig tokig ibland blir inte bättre när man har en 6m boggiekärra bakom heller.

Avstängd
10 388 Inlägg
6 mars 2013
Dirtymike skrev:
it_mutt skrev:
Lopphunden skrev:

På god väg iaf! ^^

Stockholms syndrom.
Gör mig tokig ibland blir inte bättre när man har en 6m boggiekärra bakom heller.

Ja, jag får väl erkänna att jag personligen bara upplever det i sthlm med omnejd ja

1 436 Inlägg
6 mars 2013
Så vem av er är det?
Med tanke på alla diskussioner här där diverse skribenter ska göra det ena och andra mot de som inte faller en i smaken...

http://www.dt.se/brottsplats/1.5648761- … t-bilister

/C

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Cykelhatande yrkeschaufför.
241 Inlägg
6 mars 2013
Sånt där gör mig obeskrivligt förbannad. Jag kan inte ens välja rätt ord.

118 Inlägg
6 mars 2013
it_mutt skrev:
ssmon skrev:
En sak jag stör mig på som fan är att när man åker på en 110km/h väg och du kör om folk som kanske ligger och håller 100 men när vägen sedan övergår till en 90 väg då ska dem jävlarna fortsätta hålla 100 och pressa sig förbi alla andra. Detta stör mig enormt för att har du inte kunskapen att framföra din bil enligt den lagliga hastigheten då har du fan inte förmågan att köra över den heller.

Nu är det ju iofs högsta tillåtna hastighet som skyltarna anger...inte vad du "ska hålla"

i många fall minst lika farligt att köra för sakta..
kanske inte 100 på 110 väg, men 80 - 90 på 110 väg kan ställa till stora problem

773 Inlägg
6 mars 2013
Caffe skrev:
Så vem av er är det?
Med tanke på alla diskussioner här där diverse skribenter ska göra det ena och andra mot de som inte faller en i smaken...

/C

det är just sådana förare som gör att jag har ett baseboll trä i bilen, glöm dock inte ha en tennisboll då bara racket räknas som vapen

1 532 Inlägg
6 mars 2013
Caffe skrev:
Så vem av er är det?

/C

Fanns en sån gubbe i Åtvidaberg för några år sen. Farsan blinka på han efter en farlig omkörning.
Han gasade ifrån o ställde bilen över vägen o stoppa oss o sparkade o slog på Hiluxen..... med hemma svetsad grillguard modell grov.
Farsan skrek nått la i växel o putta bilen av vägen bara sen åkte vi.
Hörde nån vecka efter att han prejat en bil av vägensom det råkade vara en civilklädd polis i.
Han tog kortet på plats.

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
6 mars 2013
Dirtymike skrev:
Caffe skrev:
Så vem av er är det?

/C

Fanns en sån gubbe i Åtvidaberg för några år sen. Farsan blinka på han efter en farlig omkörning.
Han gasade ifrån o ställde bilen över vägen o stoppa oss o sparkade o slog på Hiluxen..... med hemma svetsad grillguard modell grov.
Hörde nån vecka efter att han prejat en bil av vägensom det råkade vara en civilklädd polis i.
Han tog kortet på plats.

Hur fan får ens såna psykiskt störda personer befinna sig på vägen?

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

1 422 Inlägg
6 mars 2013
Caffe skrev:
Så vem av er är det?

/C

Haha helt sjukt.. Men han var ju fråm Gagnef! Detta är mycket relevant! http://www.youtube.com/watch?v=mJW123dtji4

1 532 Inlägg
6 mars 2013
Thunderbird88 skrev:
Dirtymike skrev:
Caffe skrev:
Så vem av er är det?

/C

Han tog kortet på plats.

Hur fan får ens såna psykiskt störda personer befinna sig på vägen?

Jadu det har jag undrat många "mil" på vägen.

Avstängd
10 388 Inlägg
6 mars 2013
rjohansson_ skrev:
it_mutt skrev:
ssmon skrev:
En sak jag stör mig på som fan är att när man åker på en 110km/h väg och du kör om folk som kanske ligger och håller 100 men när vägen sedan övergår till en 90 väg då ska dem jävlarna fortsätta hålla 100 och pressa sig förbi alla andra. Detta stör mig enormt för att har du inte kunskapen att framföra din bil enligt den lagliga hastigheten då har du fan inte förmågan att köra över den heller.

Nu är det ju iofs högsta tillåtna hastighet som skyltarna anger...inte vad du "ska hålla"

i många fall minst lika farligt att köra för sakta..
kanske inte 100 på 110 väg, men 80 - 90 på 110 väg kan ställa till stora problem

På 110-vägar är det väl iofs sällan några problem att köra om?

60 Inlägg
6 mars 2013
Cyklister i Stockholm är det jag irriterar mig på mest.
Det är rena anarkin, dom (cyklisterna) tror att dom kan bete sig preciiis hursomhelst.
MEN att göra rätt för sig och stanna vid rött, och lyda trafikregler som bilarna (oftast) gör, nej det gör dom INTE!
Speciellt vid högersvängar i större korsningar är det ibland omöjligt att hinna se dom susa fram i lunaticspeed.

Men fan ta den bilist som gör fel så dom stackars cyklisterna råkar illa ut, vojne vojne, haha.
Om jag cyklade i Stockholm city skulle jag iaf vara liite mer rädd om livet, det kallas fysikens lagar : Bilar är hårda, cyklister mjuka.
Råkade för ett tag sedan ut för en cyklist i en korsning som absolut inte kunde högerregeln, även fast jag tittade på honom i ögonen (liten korsning på Södermalm i Stockholm) så cyklade han på, jag hade förkörsrätt.
Då tutade jag till lite, för att uppmärksamma honom om att det är inte ok.

Då fick han "tuppjuck" och kastade cykeln i marken och ville börja slåss, men jag skrattade bara och var helt ko-lugn, tittade på honom och sa lugnt till honom -Ta det lugnt, slappna av, hehe.
Och det bet hårdare än om jag hade gett en John Blund till honom smile

Jag tror att det är "hetsen" och tempot i Större städer som avspeglar sig i trafiken, jag kan komma på mig själv ibland att köra rätt busigt, utan att egentligen faktiskt ha bråttom någonstans...

Nu är jag inte den mest trafiklagliga personen i Sverige, men är det 30km/h så håller jag det ( om jag inte missar skylten så) Sen om jag råkar ligga i 150km/h på 110 väg så ...är det inte lagligt men jag riskerar inte att plöja över ett dagis.

Behandla andra som du själv vill bli behandlad =D

Evildan
6 mars 2013
Finns inget som heter "förskörsrätt"

7 488 Inlägg
6 mars 2013
Evildan skrev:

joo på exempelvis huvudled wink

60 Inlägg
6 mars 2013
Ursäkta felstavningen, trött i ögonen smile (*Förkörsrätt)

Avstängd
10 388 Inlägg
6 mars 2013
granadadr skrev:
Evildan skrev:

Nej...Det jag tror Evildan tänker på är att du har inga rättigheter i trafiken, bara skyldigheter.

Mao; Här använder vi begreppet "förkörsrätt". Men, det finns inte "egentligen".
I princip har man inga rättigheter i trafiken, bara skyldigheter, exempelvis att iaktta väjningsplikt, alltså lämna företräde.

Man har alltså en SKYLDIGHET att iaktta väjningsplikt, men "den andra" har inte per automatik förkörsrätt bara för att du ska iaktta väjningsplikt (DAMN det här låter snurrigt)

(eller så var Evildan bara ute efter stavningen tongue )
Senast redigerat av it_mutt (6 mars 2013)

60 Inlägg
6 mars 2013
Snurrigt, du har rätt, jag hittade det här exemplet:

Grunden för alla väjningsregler är att ingen har rättigheter i trafiken, utan det enda som finns är gemensamma skyldigheter. Olika perspektiv på samma situation:

”Jag har företräde, eftersom jag kör på en huvudled.”
Tankar på att du har rätt till att ta för dig av något i trafiken är farliga.
”De andra bilarna har väjningsplikt mot mig, eftersom jag kör på en huvudled.”
Bra och trafiksäkert tankesätt!?

1 705 Inlägg
7 mars 2013
it_mutt skrev:
granadadr skrev:
Evildan skrev:

Nej...Det jag tror Evildan tänker på är att du har inga rättigheter i trafiken, bara skyldigheter.

Mao; Här använder vi begreppet "förkörsrätt". Men, det finns inte "egentligen".
I princip har man inga rättigheter i trafiken, bara skyldigheter, exempelvis att iaktta väjningsplikt, alltså lämna företräde.

Man har alltså en SKYLDIGHET att iaktta väjningsplikt, men "den andra" har inte per automatik förkörsrätt bara för att du ska iaktta väjningsplikt (DAMN det här låter snurrigt)

Du har helt rätt, men försök förklara det för gående vid ett övergångsställe. Dom har minsann alltid företräde, förkörsrätt, fri framfart och allt vad dom nu kallar det.
Har otaliga gånger försökt påtala att även om bilister har väjningsplikt vid övergångsställen så betyder det inte att det är en bra ide för gående att bara kliva ut.

Sök