2182
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

847 Inlägg
1 januari 2014
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/t … 8108204.ab

folk som kör på fyllan.. och speciellt när sånt här händer, det är faan inte acceptabelt!

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 367 Inlägg
1 januari 2014
Crxkoffe skrev:
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article18108204.ab

folk som kör på fyllan.. och speciellt när sånt här händer, det är faan inte acceptabelt!

Det står väl inget i artikeln att det varit fylla inblandat!!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
1 januari 2014
"Natten till nyårsdagen" endast av den meningen kan man räkna ut att det självklart är fyllekörning inblandat.

Dom enda som inte stannar efter att ha kört på nån är fyllon eller kriminellt slödder som borde sitta inburade.

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
1 januari 2014
Extrazz skrev:
silversnurran skrev:
Nybergrobin skrev:
Alla dessa förbannade idioter som slår på sina helljus ca 1sec för tidigt..... -.-  det kukar ur mörkerseendet totalt och är oerhört respektlöst!

1 sec innan här i skåne har dem flesta suvar och äldre tendens till att strunta i vilket och köra med helljus hela mötet, dom ska även envisas med 4 eller mer x-tra ljus i fronten^^

Därför man ska sätta på ett takräcke och fylla det med x-ljus och smäcka dit så många man kan i fronten så att man kan göra samma sak tillbaka fast värre.

Det har jag gjort på min ena jeep 2st 55w i fronten och sen 4st 130w på taket.
Nu har dom jag brukar möta på vägen till jobbet lärt sig att antingen bländar dom av i tid eller så ser som inte vägen själva.

Senast förra veckan mötte jag ett geni som tyckte det var tufft att köra med helljusen på.
När jag tände mina så såg jag hur han lyfte armen för att täcka för ögonen för att inte bli för bländad.
Jag hade varnat han innan med att blinka med helljuset men han struntade i varningen och fick därför ta konsekvensen av det.

Avstängd
10 388 Inlägg
1 januari 2014
Pierre_r skrev:
Extrazz skrev:
silversnurran skrev:

1 sec innan här i skåne har dem flesta suvar och äldre tendens till att strunta i vilket och köra med helljus hela mötet, dom ska även envisas med 4 eller mer x-tra ljus i fronten^^

Därför man ska sätta på ett takräcke och fylla det med x-ljus och smäcka dit så många man kan i fronten så att man kan göra samma sak tillbaka fast värre.

Nu har dom jag brukar möta på vägen till jobbet lärt sig att antingen bländar dom av i tid eller så ser som inte vägen själva.

Senast förra veckan mötte jag ett geni som tyckte det var tufft att köra med helljusen på.
När jag tände mina så såg jag hur han lyfte armen för att täcka för ögonen för att inte bli för bländad.
Jag hade varnat han innan med att blinka med helljuset men han struntade i varningen och fick därför ta konsekvensen av det.

Bländade han av sen då? wink

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

529 Inlägg
1 januari 2014
Hatar folk som inte vet klarar av vad höger reglen innebär !!!   Hatar Idioter som e så satans lata att dem inte orkar använda blinkers vid sväng  rondell m,m

Volvo fore life :)

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
1 januari 2014
it_mutt skrev:
Pierre_r skrev:
Extrazz skrev:

Bländade han av sen då? wink

Det vet jag inte, förhoppningsvis gjorde han det vid nästa möte.

847 Inlägg
1 januari 2014
Vettemannen skrev:
Crxkoffe skrev:

Det står väl inget i artikeln att det varit fylla inblandat!!!!

/Benny

jag bor i princip där det hände ... nej det står inte men jag vet att det var en fyllekörning, det ser man rättså fort så som han körde tidigare under dagen oxå

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

Rumpmas
3 860 Inlägg
1 januari 2014
Crxkoffe skrev:

Det är inte acceptabelt att länka till Aftonbladet. Klipp in texten så att de slipper tjäna pengar på klicken.

111 Inlägg
1 januari 2014
Crxkoffe skrev:

Tvivlar på att ha blir tagen. Ägare betyder ingenting. De måste få tag på föraren. Och det är satans svårt om föraren ha smitit. Han/hon har tid att ta bort fingeravtryck/DNA.

Var själv involverad i ett sånt fall. De tog fingeravtryck i hela bilen för att försöka hitta föraren. Blev själv förhörd då de hittade mina fingeravtryck efter att jag hade jobbat med bilen. Dumfan fattade de inte att fingeravtryck bakom(!) inredningen inte var tillräckligt med bevis för att ens förhöra någon.

Avstängd
10 388 Inlägg
1 januari 2014
Doc_152 skrev:
Crxkoffe skrev:

Tvivlar på att ha blir tagen. Ägare betyder ingenting. De måste få tag på föraren. Och det är satans svårt om föraren ha smitit. Han/hon har tid att ta bort fingeravtryck/DNA.

Var själv involverad i ett sånt fall. De tog fingeravtryck i hela bilen för att försöka hitta föraren. Blev själv förhörd då de hittade mina fingeravtryck efter att jag hade jobbat med bilen. Dumfan fattade de inte att fingeravtryck bakom(!) inredningen inte var tillräckligt med bevis för att ens förhöra någon.

Krävs ingen bevisning ALLS för att förhöra någon, krävs inte ens att förundersökningen är påbörjad...om vi nu ska vara petiga.

847 Inlägg
1 januari 2014
Doc_152 skrev:
Crxkoffe skrev:

men dom var totalt 4st i bilen och föraren sprang och dom andra  3 satt kvar när polisen kom

28 Inlägg
2 januari 2014
Rattfyllon, smitare och folk som inte använder blinkers. I HATE IT! sad

Bättre att ha och inte behöva, än att behöva och inte ha.

och Dupont
581 Inlägg
2 januari 2014
Undrar om det är i Turkiet eller där nånstans de har en bra lag. Är det fyllekörning så skjuts de på plats ! Borde vi ha för då skulle nog fyllekörningen va 0.

Lite brutalt men det borde va avskräckande.

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!

847 Inlägg
2 januari 2014
Dupond skrev:
Undrar om det är i Turkiet eller där nånstans de har en bra lag. Är det fyllekörning så skjuts de på plats ! Borde vi ha för då skulle nog fyllekörningen va 0.

oj det var ett rejält straff, men andra borde ju bli rädda som du säger, tror dock aldrig att de kommer tillåtas i sverige tongue, men tycker dom ska sätta mååånga år på fyllekörning..

Cykelhatande yrkeschaufför.
241 Inlägg
2 januari 2014
Då kan dom tvångskastrera våldtäktsmän och pedofiler på en gång.

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
2 januari 2014
Dupond skrev:

Undrar om det inte är en myt för jag har hört flera olika versioner om det.

I chile blir körkortet indraget i 2 år första gången, 2:a gången 5år, 3:e gången livstid.
maxbötern för rattfylla är bara $820 och fängelse mellan 61-301 dagar

I colombia om en rattfull orsakar skada eller en annans död så kan den personen få upp till 18 år i fängelse.
Körkortet blir konfiskerat i 10 år och dom får betala böter på över $7000 (Från 22/12-2013)

I peru om personen har 1,01% eller över och orsakar en annan person skada eller död så blir det fängelse i mellan 3-5 år och den personen får aldrig tillbaka körkortet igen.

Synd att inte andra länder tar efter för alla andra verkar ha mesiga straff jämfört med dom.

7 487 Inlägg
2 januari 2014
Pierre_r skrev:
Dupond skrev:

I chile blir körkortet indraget i 2 år första gången, 2:a gången 5år, 3:e gången livstid.

I colombia om en rattfull orsakar skada eller en annans död så kan den personen få upp till 18 år i fängelse.
Körkortet blir konfiskerat i 10 år och dom får betala böter på över $7000 (Från 22/12-2013)

I peru om personen har 1,01% eller över och orsakar en annan person skada eller död så blir det fängelse i mellan 3-5 år och den personen får aldrig tillbaka körkortet igen.

Synd att inte andra länder tar efter för alla andra verkar ha mesiga straff jämfört med dom.

glöm inte att vi bor i Sverige  hmm såg ett program om en fängelseflykt i usa, de hade fått 19 år för knarkbrott, påbackning på 22 år för flykten, meo 41 år i fängelse,, se det i Sverige

där en MÖRDARE får typ 12-14 år å sen ute efter halva tiden,, fyy faan säger jag bara,,

sorry för offtopic

Avstängd
10 388 Inlägg
2 januari 2014
granadadr skrev:
Pierre_r skrev:
Dupond skrev:

glöm inte att vi bor i Sverige  hmm såg ett program om en fängelseflykt i usa, de hade fått 19 år för knarkbrott, påbackning på 22 år för flykten, meo 41 år i fängelse,, se det i Sverige

där en MÖRDARE får typ 12-14 år å sen ute efter halva tiden,, fyy faan säger jag bara,,

sorry för offtopic

Stämmer iofs inte. Leif Axmyr har suttit, i dagsläget, 32 år i kurran. Ingen möjlighet att släppas tidigare än efter 34 år (2016).

Blir du dömd till "livstid" i Sverige så får du sitta 10 år innan du ens har en -chans- att få straffet tidsbestämt.

I Sverige är det 10-18 år, alternativt livstid, för mord.

O sorry för OT även här.

111 Inlägg
2 januari 2014
it_mutt skrev:
Krävs ingen bevisning ALLS för att förhöra någon, krävs inte ens att förundersökningen är påbörjad...om vi nu ska vara petiga.

Menade självklart att ingen med någon alls vett i skallen skulle åka ut och hämta någon från skolan efter att ha hittat fingeravtryck på insidan av bildörren, under dörrsidan. Det är ju självklart att man inte har haft någon med olyckan att göra. Med samma logik kan man ta in Bosse Svensson från Torslandafabriken.

Crxkoffe skrev:
men dom var totalt 4st i bilen och föraren sprang och dom andra  3 satt kvar när polisen kom

Återigen, de kommer nog inte ta föraren. Tvivlar starkt på att nån vattnar. Väldigt få är dumma nog att samarbeta med polisen under såna här omständigheter. Kanske när vi har ett fungerade rättsväsende, men inte idag.

Sök