6407
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
29 maj 2012
Mervolic skrev:
http://dl.dropbox.com/u/23449724/Tmp/Untitled-2.jpg

Störigt? Japp.

Varför? Han låg exakt 1,5-2 meter bakom lastbilen i ca 5 km.

Ett tag innan bilden togs hade han precis klämt sig förbi mig i ett "2-till-1"-förgrening. Han skulle absolut förbi, även om det innebar att jag fick bromsa. roll

Personen ville väl spara bränsle? wink

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

3 151 Inlägg
29 maj 2012
FordRSC skrev:
Mervolic skrev:
http://dl.dropbox.com/u/23449724/Tmp/Untitled-2.jpg

Störigt? Japp.

Varför? Han låg exakt 1,5-2 meter bakom lastbilen i ca 5 km.

Ett tag innan bilden togs hade han precis klämt sig förbi mig i ett "2-till-1"-förgrening. Han skulle absolut förbi, även om det innebar att jag fick bromsa. roll

Personen ville väl spara bränsle? wink

Haha, antagligen. big_smile

274 Inlägg
29 maj 2012
Folk som ska stå i en korsning i flera dagar och vänta på att den dära nissan micra som ligger 4  km bort ska åka förbi:mad:mad gryyymt irriterande.

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
29 maj 2012
Folk i vänsterfilen. SPECIELLT här i Luleå!
Helt seriöst, ni som kört i luleå vet nog om detta. Vägen igenom hela centrum om man kommer från Hertsön/Örnäset osv och kör stora gatan förbi hamnen/stan osv mot bergnäsbron.
Så fort det blir 2 filigt över tågspåret efter Malmudden så lägger sig dom som ska svänga vänster i korsningen innan bergnäsbron (typ 2 km framåt) i vänsterfilen.
Och helvete så dom slöar i den filen!
Att ligga i höger filen och sedan typ 100 meter innan korsningen lägga sig i vänsterfilen verkar vara helt omöjligt för alla.
Nu pratar vi inte om en enskild person som gör det.
Utan varenda jävla morgon är det ett nytt mongo som gör det och ligger i 30km/h. Och då sitter man fast bakom helvetet eftersom alla ligger i högerfilen och då kör om en hela tiden så man kommer inte ut i den filen.
Speciellt är det en Renault Scenic som en kärring kör. Vettefan hur många gånger jag i pinrcip suttit och skrikigt bakom ratten. Lust att ramma helvetet bakifrån.
Folk verkar rent generellt helt inkompetenta på bilkörning här uppe...

Sedan för att inte tala om folk som cyklar på bilvägen när det finns en cykelbana brevid. Det är dom förövrigt också experter på här uppe.

Fridfulla norrland existerar inte, alla beter sig som riksmongon både i bil och på cykel roll Ingen kan någonting... Och sedan klagar norrlänningarna på att vi i södra Sverige inte kan köra bil lol
Senast redigerat av Thunderbird88 (29 maj 2012)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Muttley
29 maj 2012
Var med om en stressad lastbilschaffis idag, med biltransport.  Var en 80 väg och bil framför mig ligger i 70 och jag har alltid avstånd från bilar framför.  Men lastbilen låg mindre än en meter bakom mig till vilken nytta?.
Men jag kör ju om framförvarande för att slippa lastbilen och lägger mig på 80 med farthållare, har ändå kund i bilen.  Ser i backspegeln hur lastbilschaffisen blinkar med helljus på stackaren. 

De är bara ren idioti.

66 Inlägg
29 maj 2012
Ligger man i 70 på 80 väg så ska han blinkas på... Hur svårt är de att gasa på lite? hmm Vadå stackaren? :S

Muttley
29 maj 2012
abnormalRebirth skrev:
Ligger man i 70 på 80 väg så ska han blinkas på... Hur svårt är de att gasa på lite? hmm Vadå stackaren? :S

Ligger man 1 meter bak en bil i 70 borde man avrättas på plats ? 70 var enligt gps, inte mätarfart och de var en gammal volvo, och de vet vi ju hur trovärdiga de är smile

För och tillägga var de vid skogen utanför örkelljunga. MASSOR med djur i området även dagtid.
Senast redigerat av tkd_rille (29 maj 2012)

957 Inlägg
29 maj 2012
tkd_rille skrev:
Var med om en stressad lastbilschaffis idag, med biltransport.  Var en 80 väg och bil framför mig ligger i 70 och jag har alltid avstånd från bilar framför.  Men lastbilen låg mindre än en meter bakom mig till vilken nytta?.
Men jag kör ju om framförvarande för att slippa lastbilen och lägger mig på 80 med farthållare, har ändå kund i bilen.  Ser i backspegeln hur lastbilschaffisen blinkar med helljus på stackaren. 

De är bara ren idioti.

Han blinkar troligen för att sniglen som kör i 70 på en 80 väg ska öka farten till 80. Att köra om  en personbil med lastbil är inte bara trycka plattan i maten och sen är du förbi  det  tar tid för att få upp farten i 90(för de går inte mer än så)  och sen ska man passera den jävla bilen med. Jag ser inget  fel på att han blinkar  för han ska öka farten d et gör jag hela tiden. kan man inte hålla sig till hastigheter så  finns det fan  i med   TÅG  TAXI  BUSS  eller något anat transportmedel

66 Inlägg
29 maj 2012
Ligger man 50 meter bakom så kan man ju inte visa den framför på ett TYDLIGT sätt att man vill om...
Därigenom lägger man sig lite närmare och gärna lite ut mot vänster, kanske tom använda blinkersen smile
Men ja, (1?) meter bakom är lite väl nära, men 5-10 meter och tydligt visa vad man vill är ju inga problem så länge övriga trafikförhållanden tillåter det

5 111 Inlägg
29 maj 2012
Thunderbird88 skrev:
Folk i vänsterfilen. SPECIELLT här i Luleå!
Helt seriöst, ni som kört i luleå vet nog om detta. Vägen igenom hela centrum om man kommer från Hertsön/Örnäset osv och kör stora gatan förbi hamnen/stan osv mot bergnäsbron.
Så fort det blir 2 filigt över tågspåret efter Malmudden så lägger sig dom som ska svänga vänster i korsningen innan bergnäsbron (typ 2 km framåt) i vänsterfilen.
Och helvete så dom slöar i den filen!
Att ligga i höger filen och sedan typ 100 meter innan korsningen lägga sig i vänsterfilen verkar vara helt omöjligt för alla.
Nu pratar vi inte om en enskild person som gör det.
Utan varenda jävla morgon är det ett nytt mongo som gör det och ligger i 30km/h. Och då sitter man fast bakom helvetet eftersom alla ligger i högerfilen och då kör om en hela tiden så man kommer inte ut i den filen.
Speciellt är det en Renault Scenic som en kärring kör. Vettefan hur många gånger jag i pinrcip suttit och skrikigt bakom ratten. Lust att ramma helvetet bakifrån.
Folk verkar rent generellt helt inkompetenta på bilkörning här uppe...

Haha, ja, varför känner jag igen just det där. wink

152 Inlägg
29 maj 2012
Longben skrev:
Va de värsta ja vet. Jo de ska ja berätta . Ja hatar alla jävla moppedister hojåkare cyklister å allt annat kreti å pleti som är ute å förstör min vardag. Jobbar i Huddinge å kör varje dag till norra sidan tyvär.... Imorse va de för 1000000 gången en lite f.tta på en moppe som skulle ta mig på vänstern å sen tränga sig in framför mig.
Glöm de skrek ja för mig själv i bilen tsm med massa andra fula ord. Gasade järnet med idioten brevid mig upp i röven på bilen framför. Hahahhahah din jävla nolla vart ska du nu da när du ligger i mötande trafik!!!
Han va tvungen å släppa innan han fronta med en annan bil . Jävla ghostrider mupp wannabe.

Varje dag tvingas ja ha idioter på hojjar å skit runt mig ja bara hatar dom å gråter inte en tår om dom dör när dom ramlar framför min bil å blir mos.

Idioter

P.s ja har kört hoj sen ja va 4 tog moppe vid 15 tungt vid 21 å ja kör fan inte mellan bilarna på Essingeleden i 100 blås . F.ck er om ni ramlar !

+1

Åker också genom stan ganska ofta... Sjukt tröttsamt

1 938 Inlägg
29 maj 2012
Alex-s skrev:
Glesmark skrev:
Norstedt skrev:

Om Scanian kör 89 och Volvon 90 så finner jag inte många anledningar.

Hade jag inte heller räknat med faktiskt, tror dom flesta chaufförerna förstår, även om dom inte förstår i alla enskilda fall så släpper dom flesta av på gasen om någon vill om och det går i 89 samt 90.

nej, dom flesta släpper inte på gasen.

i 99% av fallen brukar folk släppa på gasen, om så än från 90 till 87 eller 85 så går det betydligt fortare att komma om, trots att inte du inte ser det så är det så i dom flesta fallen.
Fråga vilken chaffis som helst så får du förmodligen samma svar.

Muttley
29 maj 2012
Transporter89 skrev:
tkd_rille skrev:

De är bara ren idioti.

Han blinkar troligen för att sniglen som kör i 70 på en 80 väg ska öka farten till 80. Att köra om  en personbil med lastbil är inte bara trycka plattan i maten och sen är du förbi  det  tar tid för att få upp farten i 90(för de går inte mer än så)  och sen ska man passera den jävla bilen med. Jag ser inget  fel på att han blinkar  för han ska öka farten d et gör jag hela tiden. kan man inte hålla sig till hastigheter så  finns det fan  i med   TÅG  TAXI  BUSS  eller något anat transportmedel

Lastbilschaffisar har inte så bråttom. Varför är de bara yngre förare som tänker så?. Det hela handlade om 10 km/h. Sen kvittar de ju för när han väl kommer om den personbilen så är han ju ifatt mig rätt kvickt fastän jag ligger prick på.  Och jag körde taxin wink

Är med om de vareviga dag, blir jag sen och börjar tuffa på 10 över säg lastbilens lagliga hastighet på motorväg? Så kommer jag inte märkbart fram snabbare, den som väntar lär bli lika arg om jag kommer 10 minuter för sent eller om jag kommer 12-13 minuter för sent.

Finns absolut ingen anledning att pressa på 1 meter bak ett fordon. Än mindre att stressa på för de bara retar upp.

Muttley
29 maj 2012
abnormalRebirth skrev:
Ligger man 50 meter bakom så kan man ju inte visa den framför på ett TYDLIGT sätt att man vill om...
Därigenom lägger man sig lite närmare och gärna lite ut mot vänster, kanske tom använda blinkersen smile
Men ja, (1?) meter bakom är lite väl nära, men 5-10 meter och tydligt visa vad man vill är ju inga problem så länge övriga trafikförhållanden tillåter det

10 meter klagar jag inte på men när jag kan se kylaren och insekterna väldigt tydligt i backspegeln så blir jag faktiskt lite irriterad då han inte har en chans att bromsa om de kommer ut något framför mig och jag hinner aldrig i denna värld väja undan innan han tryckt in hela min bakdel.

1 171 Inlägg
29 maj 2012
Glesmark skrev:
Alex-s skrev:
Glesmark skrev:

Hade jag inte heller räknat med faktiskt, tror dom flesta chaufförerna förstår, även om dom inte förstår i alla enskilda fall så släpper dom flesta av på gasen om någon vill om och det går i 89 samt 90.

nej, dom flesta släpper inte på gasen.

i 99% av fallen brukar folk släppa på gasen, om så än från 90 till 87 eller 85 så går det betydligt fortare att komma om, trots att inte du inte ser det så är det så i dom flesta fallen.
Fråga vilken chaffis som helst så får du förmodligen samma svar.

Det brukar jag också, det går fortare om man inte lägger sig 1m bakom och stressar rakt i blästerstormen utan tar det lite lugnt på avstånd när cirkusen börjar. Då kan man tom få lite sympati och några dutt till på farthållaren har jag en känsla av.

1 171 Inlägg
29 maj 2012
tkd_rille skrev:
abnormalRebirth skrev:

10 meter klagar jag inte på men när jag kan se kylaren och insekterna väldigt tydligt i backspegeln så blir jag faktiskt lite irriterad då han inte har en chans att bromsa om de kommer ut något framför mig och jag hinner aldrig i denna värld väja undan innan han tryckt in hela min bakdel.

En billängd är ingenting över 50km/h. Finns inte en sportslig att hinna göra något vettigt på den tiden om det skulle behövas. Det betyder att man litar iskallt på att han framför inte måste bromsa. Det är ju bara det att olyckor händer inte tillräckligt ofta för att folk ska förstå.
Senast redigerat av zoopåse (29 maj 2012)

Muttley
29 maj 2012
zoopåse skrev:
tkd_rille skrev:
abnormalRebirth skrev:

En billängd är ingenting över 50km/h. Finns inte en sportslig att hinna göra något vettigt på den tiden om det skulle behövas.

Nej de är det inte, men ändå lite mer marginal. Oftast är de tyska och polska lastbilar som pressar en men de var för en gångs skull en svensk dragbil idag. Tyvärr ingen reklam heller på dragbilen.

1 938 Inlägg
29 maj 2012
tkd_rille skrev:
Transporter89 skrev:
tkd_rille skrev:

De är bara ren idioti.

Lastbilschaffisar har inte så bråttom. Varför är de bara yngre förare som tänker så?. Det hela handlade om 10 km/h. Sen kvittar de ju för när han väl kommer om den personbilen så är han ju ifatt mig rätt kvickt fastän jag ligger prick på.  Och jag körde taxin wink

Är med om de vareviga dag, blir jag sen och börjar tuffa på 10 över säg lastbilens lagliga hastighet på motorväg? Så kommer jag inte märkbart fram snabbare, den som väntar lär bli lika arg om jag kommer 10 minuter för sent eller om jag kommer 12-13 minuter för sent.

Finns absolut ingen anledning att pressa på 1 meter bak ett fordon. Än mindre att stressa på för de bara retar upp.

roll

Muttley
29 maj 2012
Glesmark skrev:
tkd_rille skrev:
Transporter89 skrev:

Lastbilschaffisar har inte så bråttom. Varför är de bara yngre förare som tänker så?. Det hela handlade om 10 km/h. Sen kvittar de ju för när han väl kommer om den personbilen så är han ju ifatt mig rätt kvickt fastän jag ligger prick på.  Och jag körde taxin ;)

:rolleyes:

Räkna en skvätt på det. Hur mycket han skulle förlora på 10km/h i max 1,5 mil. Han drog förmodligen ner på e4an sen.  Har kört en del som jobbat med yrket i säkert 30 år eller mer och de tycker de är ett jädrans trams de yngre håller på med =)

1 938 Inlägg
29 maj 2012
tkd_rille skrev:
Glesmark skrev:
tkd_rille skrev:

roll

Räkna en skvätt på det. Hur mycket han skulle förlora på 10km/h i max 1,5 mil. Han drog förmodligen ner på e4an sen.  Har kört en del som jobbat med yrket i säkert 30 år eller mer och de tycker de är ett jädrans trams de yngre håller på med smile

Jajo, det är ett jävla trams, men det är inte rätt att skylla det helt på chaufförerna heller.
Dom äldre har jobbat på samma företag i kanske 30 år och sitter rätt säkert, en yngre anställd kanske förväntas göra mer, gör personen ifråga inte detta kanske det blir en spark i röven, det finns för mycket chaufförer idag.

Lastbilsyrket är förstört så innihelvete, gymnasieskolor, arbetsförmedlingen, komvux-utbildningar, gr-vux utbildning samt övriga fristående aktörer som utbildar chaufförer bara spottar ut chaufförer på marknaden.
För ett tagsedan valde man vilket åkeri man ville jobba hos, kollade vem som hade bäst uppgifter och lön så tog man det som hade bäst närmast där man bodde.

I dagens läge med 1000 arbetslös på 10 10 jobb tack vare alla dessa j*vla utbildningar som spottar ut chauförer, så får man vara glad om 1 av 10 företag man mailar till ens läser ens cv.

Sen fattar jag inte det där med att maila på jobb, tar någon arbetsgivare det på fullaste allvar om någon mailar in? Inget samtal, inget besök, nada, bara ett intetsägande mail med ett cv man kan ljuga ihop vad som hellst i.

Näe, lastbilsyrket är förstört i minst 40 år till.

Sök