tkd_rille skrev:
Glesmark skrev:
tkd_rille skrev:
Lastbilschaffisar har inte så bråttom. Varför är de bara yngre förare som tänker så?. Det hela handlade om 10 km/h. Sen kvittar de ju för när han väl kommer om den personbilen så är han ju ifatt mig rätt kvickt fastän jag ligger prick på. Och jag körde taxin

Är med om de vareviga dag, blir jag sen och börjar tuffa på 10 över säg lastbilens lagliga hastighet på motorväg? Så kommer jag inte märkbart fram snabbare, den som väntar lär bli lika arg om jag kommer 10 minuter för sent eller om jag kommer 12-13 minuter för sent.
Finns absolut ingen anledning att pressa på 1 meter bak ett fordon. Än mindre att stressa på för de bara retar upp.

Räkna en skvätt på det. Hur mycket han skulle förlora på 10km/h i max 1,5 mil. Han drog förmodligen ner på e4an sen. Har kört en del som jobbat med yrket i säkert 30 år eller mer och de tycker de är ett jädrans trams de yngre håller på med

Jajo, det är ett jävla trams, men det är inte rätt att skylla det helt på chaufförerna heller.
Dom äldre har jobbat på samma företag i kanske 30 år och sitter rätt säkert, en yngre anställd kanske förväntas göra mer, gör personen ifråga inte detta kanske det blir en spark i röven, det finns för mycket chaufförer idag.
Lastbilsyrket är förstört så innihelvete, gymnasieskolor, arbetsförmedlingen, komvux-utbildningar, gr-vux utbildning samt övriga fristående aktörer som utbildar chaufförer bara spottar ut chaufförer på marknaden.
För ett tagsedan valde man vilket åkeri man ville jobba hos, kollade vem som hade bäst uppgifter och lön så tog man det som hade bäst närmast där man bodde.
I dagens läge med 1000 arbetslös på 10 10 jobb tack vare alla dessa j*vla utbildningar som spottar ut chauförer, så får man vara glad om 1 av 10 företag man mailar till ens läser ens cv.
Sen fattar jag inte det där med att maila på jobb, tar någon arbetsgivare det på fullaste allvar om någon mailar in? Inget samtal, inget besök, nada, bara ett intetsägande mail med ett cv man kan ljuga ihop vad som hellst i.
Näe, lastbilsyrket är förstört i minst 40 år till.