marwin_of_sweden skrev:
Haha ja gamlingar och trafikregler, speciellt högerregeln.
Jag har hade stött på samma gubbe ungefär 4-5 gånger i samma korsning under en veckas tid, i korsningen är det högerregeln som gäller och jag har kommit från höger alla gångernas har stött på honom.
Alla dom gångerna har han totalt ignorerat högerregeln.
Efter tredje gången försöker jag sticka ut fronten lite försiktigt för att se om han förstår, men ne.
Försöker nästa gång också, då slänger sig gubben på tutan.
Sista gången kör jag bara ut framför honom, då hänger han på tutan i någon minut bakom mig samtidigt som han blinkar med helljuset.
Jag stannade till vid vägkanten och lät honom köra upp jämsides för att se vad hans problem var.
Då ger han mig fingret och svär något samtidigt och gasar iväg, lite trött som jag var så brast tålamodet och ja kör efter honom.
Han svänger in på en mindre väg och då kör jag om honom och stannar tvärs över vägen för att stopps honom.
Jag går mot hand bil för att prata med honom, han vevar ned rutan och jag frågar vad hans problem är?
Då säger gubben, "lär dig trafikreglerna ungjävel!"
Jag är fortfarande ganska lugn och försöker förklara att det är högerregeln som gäller i den korsningen och att han har ignorerat den flertalet gånger.
Då får jag till svar, "någon högerregel finns inte, lär dig trafikreglerna ungjävel."
Nu känner jag att det håller på att brista för mig och jag tänker för mig själv att det är nog bättre att jag släpper det här nu, så jag skakar på huvudet och går mot min bil.
Då sticker han kärring ut huvudet och ropar , "just det, lär dig trafikreglerna ungjävel!"
O helvete vad arg jag var, jag såg hur mina ben skakade när jag satte mig i bilen och åkte dör ifrån.