6707
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
31 maj 2012
Haha ja gamlingar och trafikregler, speciellt högerregeln.
Jag har hade stött på samma gubbe ungefär 4-5 gånger i samma korsning under en veckas tid, i korsningen är det högerregeln som gäller och jag har kommit från höger alla gångernas har stött på honom.
Alla dom gångerna har han totalt ignorerat högerregeln.
Efter tredje gången försöker jag sticka ut fronten lite försiktigt för att se om han förstår, men ne.
Försöker nästa gång också, då slänger sig gubben på tutan.
Sista gången kör jag bara ut framför honom, då hänger han på tutan i någon minut bakom mig samtidigt som han blinkar med helljuset.
Jag stannade till vid vägkanten och lät honom köra upp jämsides för att se vad hans problem var.
Då ger han mig fingret och svär något samtidigt och gasar iväg, lite trött som jag var så brast tålamodet och ja kör efter honom.
Han svänger in på en mindre väg och då kör jag om honom och stannar tvärs över vägen för att stopps honom.
Jag går mot hand bil för att prata med honom, han vevar ned rutan och jag frågar vad hans problem är?
Då säger gubben, "lär dig trafikreglerna ungjävel!"
Jag är fortfarande ganska lugn och försöker förklara att det är högerregeln som gäller i den korsningen och att han har ignorerat den flertalet gånger.
Då får jag till svar, "någon högerregel finns inte, lär dig trafikreglerna ungjävel."
Nu känner jag att det håller på att brista för mig och jag tänker för mig själv att det är nog bättre att jag släpper det här nu, så jag skakar på huvudet och går mot min bil.
Då sticker han kärring ut huvudet och ropar , "just det, lär dig trafikreglerna ungjävel!"
O helvete vad arg jag var, jag såg hur mina ben skakade när jag satte mig i bilen och åkte dör ifrån.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

82 Inlägg
31 maj 2012
Masquerade skrev:
it_mutt skrev:
M_Broberg skrev:

PÅ dagen förstår jag dom, hellre se dom än o ha en våt fläck efter nån hojjjnise på huven.

Det finns en anledning till att vi gör så; bilförare har generellt noll och galet dålig uppmärksamhet när det gäller hojar

Det beror antagligen på att förarna av dessa "hojarna" till större delen är helt dumma i huvudet: Kryssar fram och tillbaks i höga hastigheter mellan filerna även i tät trafik. Skall prompt om även de minsta köer genom att vingla fram i mitten och väl ute på motorvägen skall ligga 30 cm bakom en och sniffa avgaser. Det sistnämnda förklarar antagligen resterande beteende.smile

De två första beteendena ser man varje dag i trafiken, men den sistnämnda stötte jag på senast i helgen. Var fast bakom en annan bil i vänsterfilen när hojen lägger sig närmre än en genomsnittlig audiförare. Det hade väl varit fine, om jag kunde svänga in i högerfilen igen vill säga. Tröttnade tillslut och tände bromslampan (utan att sakta ned) bara för att se hur hela hojen ryckte till av en panikinbromsning. Kan säga att jag inte skrattat så gott på flera månader.

Edit: Såg inte att du ägde audi, det var inte menat som en pik till dig, it_mutt.

+10 på dig
Igår höll ja på å Mejja ner en motard .. Jävla idiot höll på å lekte på bakhjulet mellan bilarna . Tillslut försökte ja mer eller mindre preja han av vägen.
Säger bara har du hojj å kör som en idiot brevid mig bli inte förvånad om du har en transporter buss i sidan ..

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
31 maj 2012
marwin_of_sweden skrev:
Haha ja gamlingar och trafikregler, speciellt högerregeln.
Jag har hade stött på samma gubbe ungefär 4-5 gånger i samma korsning under en veckas tid, i korsningen är det högerregeln som gäller och jag har kommit från höger alla gångernas har stött på honom.
Alla dom gångerna har han totalt ignorerat högerregeln.
Efter tredje gången försöker jag sticka ut fronten lite försiktigt för att se om han förstår, men ne.
Försöker nästa gång också, då slänger sig gubben på tutan.
Sista gången kör jag bara ut framför honom, då hänger han på tutan i någon minut bakom mig samtidigt som han blinkar med helljuset.
Jag stannade till vid vägkanten och lät honom köra upp jämsides för att se vad hans problem var.
Då ger han mig fingret och svär något samtidigt och gasar iväg, lite trött som jag var så brast tålamodet och ja kör efter honom.
Han svänger in på en mindre väg och då kör jag om honom och stannar tvärs över vägen för att stopps honom.
Jag går mot hand bil för att prata med honom, han vevar ned rutan och jag frågar vad hans problem är?
Då säger gubben, "lär dig trafikreglerna ungjävel!"
Jag är fortfarande ganska lugn och försöker förklara att det är högerregeln som gäller i den korsningen och att han har ignorerat den flertalet gånger.
Då får jag till svar, "någon högerregel finns inte, lär dig trafikreglerna ungjävel."
Nu känner jag att det håller på att brista för mig och jag tänker för mig själv att det är nog bättre att jag släpper det här nu, så jag skakar på huvudet och går mot min bil.
Då sticker han kärring ut huvudet och ropar , "just det, lär dig trafikreglerna ungjävel!"
O helvete vad arg jag var, jag såg hur mina ben skakade när jag satte mig i bilen och åkte dör ifrån.

...suck... vad kan man göra liksom.

Ioff, jag skulle skrattat sönder framför honom. Inget är lika tankeväckande än att bli skrattad åt. sedan också under mitt skratt typ utbrista "ingen högerregel, hahah" etc.
Senast redigerat av Eddy (31 maj 2012)

Självlärd
3 083 Inlägg
31 maj 2012
Longben skrev:
Masquerade skrev:
it_mutt skrev:

Det finns en anledning till att vi gör så; bilförare har generellt noll och galet dålig uppmärksamhet när det gäller hojar

Det beror antagligen på att förarna av dessa "hojarna" till större delen är helt dumma i huvudet: Kryssar fram och tillbaks i höga hastigheter mellan filerna även i tät trafik. Skall prompt om även de minsta köer genom att vingla fram i mitten och väl ute på motorvägen skall ligga 30 cm bakom en och sniffa avgaser. Det sistnämnda förklarar antagligen resterande beteende.smile

De två första beteendena ser man varje dag i trafiken, men den sistnämnda stötte jag på senast i helgen. Var fast bakom en annan bil i vänsterfilen när hojen lägger sig närmre än en genomsnittlig audiförare. Det hade väl varit fine, om jag kunde svänga in i högerfilen igen vill säga. Tröttnade tillslut och tände bromslampan (utan att sakta ned) bara för att se hur hela hojen ryckte till av en panikinbromsning. Kan säga att jag inte skrattat så gott på flera månader.

Edit: Såg inte att du ägde audi, det var inte menat som en pik till dig, it_mutt.

+10 på dig
Igår höll ja på å Mejja ner en motard .. Jävla idiot höll på å lekte på bakhjulet mellan bilarna . Tillslut försökte ja mer eller mindre preja han av vägen.
Säger bara har du hojj å kör som en idiot brevid mig bli inte förvånad om du har en transporter buss i sidan ..

Gör du så när jag kör hojj jämte dig så bli inte förvånad om du inte kan köra din transporter mer. Tuffing

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
31 maj 2012
Volvo142_73a skrev:
Longben skrev:
Masquerade skrev:

+10 på dig

Gör du så när jag kör hojj jämte dig så bli inte förvånad om du inte kan köra din transporter mer. Tuffing

Jag håller med Longben, arroganta rövhål till MCFörare finns, som utsätter väldigt många för fara för att spela tuffa!

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

Ungdoms Räser
425 Inlägg
31 maj 2012
Jag gillar då farsan körde i högerspåret vid Kulturenshus Rondellen (Ni som vart/bor i luleå vet vilken) För att köra 97an mot boden. Det ligger en Volvo V70 i innerspåret och kör rätt jävla ut på högerfil. centimeter från att smälla med våran bil. Ingen blinkers, backspegelkoll eller något. Som vanligt blir farsan arg så han gasar efter och kör om. Då har han barnstol fram och 2 mindre barn bak. Hur i helvete kan man köra så om man har SMÅBARN i bilen?!?!

577 Inlägg
31 maj 2012
Jag tycker det är ballt med motorcyklister som kör på bakhjulet ^^
För någon sommar sen var det en stjärna på motard som åkte på huvudgatan i stan och som alltid skulle köra bakhjul. En dag så gasade han lite för mycket o J****R i ***VETE vad han drog sig mitt framför allt folk som han skulle styla för. Han var snabbt uppe på hojen och drog som an avlöning därifrån. Såg inte honom någe mer. Lite synd faktiskt. Kan ju hända den bäste.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

82 Inlägg
31 maj 2012
Volvo142_73a skrev:
Longben skrev:
Masquerade skrev:

+10 på dig

Med tanke på att om den situationen uppstår som ja nämnde innan så är de du som gör fel å försöker va tuff å då får du gärna plantera din motard i fronten på min buss. En mindre å tänka på .
Med vänlig hälsning,

Självlärd
3 083 Inlägg
31 maj 2012
Longben skrev:
Volvo142_73a skrev:
Longben skrev:

+10 på dig

Med tanke på att om den situationen uppstår som ja nämnde innan så är de du som gör fel å försöker va tuff å då får du gärna plantera din motard i fronten på min buss. En mindre å tänka på .
Med vänlig hälsning,

Och det ger dig rätt att prejja folk?

82 Inlägg
31 maj 2012
De som är roligt i diskussioner med hoj åkare är ju att dom ser att de är deras självklara rätt att köra som svin. Tusen gånger har ja haft bataljer med hojåkare som blir förbannade när man låser in dom. Dom tänker inte på att de är deras uppträdande som sätter dom i situationer dom annars inte skulle vara i.
Jag kör själv hoj å bil mer aktivt å mer idiotiskt än gemene man. Men ! Största skillnaden är att ja vet att jag är dum i huvet. Skulle aldrig anklaga nån annan om ja vurmade med hoj då de  till 99% chans är ja som har orsakat det.

När dom som tycker de är förjävligt när bilar spottar på dom tränger dom av vägen osv tänk då på va som orsakade situationen.
De samma gäller bilförare.

Tanke
Handling
Konsekvens

Dom tre orden i den ordningen är rätt bra för dom som tycker att ja försöker va tuff när ja hävdar att hojåkare är efterblivna å aldrig vill ta konsekvenserna av sitt handlande .

Longben

82 Inlägg
31 maj 2012
Volvo142_73a skrev:
Longben skrev:
Volvo142_73a skrev:

Med vänlig hälsning,

Nej inte rätt. Ja tar mig den rätten precis som hojåkare. Gjorde när han kryssade mellan mig på Bakan å gjorde så ja var tvungen å bromsa tvärt osv. Ja vet konsekvenserna å ja tar dom mer än gärna. Gör du ?

Självlärd
3 083 Inlägg
31 maj 2012
Longben skrev:
Volvo142_73a skrev:
Longben skrev:

Med vänlig hälsning,

Nej inte rätt. Ja tar mig den rätten precis som hojåkare. Gjorde när han kryssade mellan mig på Bakan å gjorde så ja var tvungen å bromsa tvärt osv. Ja vet konsekvenserna å ja tar dom mer än gärna. Gör du ?

Jag kör inte som en idiot och beter mig långt ifrån som en idiot som vissa andra. Behöver ju inte nämna några namn. Ha så kul den dagen du kör ihjäl någon. Hoppas du åker dit så det sjunger om det

82 Inlägg
31 maj 2012
Volvo142_73a skrev:
Longben skrev:
Volvo142_73a skrev:

Jag kör inte som en idiot och beter mig långt ifrån som en idiot som vissa andra. Behöver ju inte nämna några namn. Ha så kul den dagen du kör ihjäl någon. Hoppas du åker dit så det sjunger om det

Tack smile nu har vi snott tillräckligt med tråd plats tillbaka till ämnet.

3 151 Inlägg
31 maj 2012
Volvo142_73a skrev:

+1

Det är väldigt mycket hat här just nu, känns det som. Irritation på andra i trafiken är ok, men när det går över till hat har det gått lite för långt. Då bör man söka hjälp... Man ska köra med respekt för andra i trafiken, även om de inte kör korrekt.

82 Inlägg
31 maj 2012
Mervolic skrev:
Volvo142_73a skrev:

+1

Det är väldigt mycket hat här just nu, känns det som. Irritation på andra i trafiken är ok, men när det går över till hat har det gått lite för långt. Då bör man söka hjälp... Man ska köra med respekt för andra i trafiken, även om de inte kör korrekt.

Respekt förkänar man den får man inte. Finns mycket man bör söka hjälp för. Finns tex körskola för hojåkare som kör som krattor haha.

Men visst ja har nog fel när ja säger att generellt kör hojåkare över sin förmåga å förolyckas därför oftare.

Självlärd
3 083 Inlägg
31 maj 2012
Longben skrev:
Mervolic skrev:
Volvo142_73a skrev:

+1

Respekt förkänar man den får man inte. Finns mycket man bör söka hjälp för. Finns tex körskola för hojåkare som kör som krattor haha.

Men visst ja har nog fel när ja säger att generellt kör hojåkare över sin förmåga å förolyckas därför oftare.

Lika många bilister som kör över sin förmåga. I båda kategorierna är det oftast ungdomar med nystekta körkort som bläcket knappt har torkat på.

82 Inlägg
31 maj 2012
Volvo142_73a skrev:
Longben skrev:
Mervolic skrev:

+1

Lika många bilister som kör över sin förmåga. I båda kategorierna är det oftast ungdomar med nystekta körkort som bläcket knappt har torkat på.

Ja skulle kunna hålla med om de du säger självklart är ungdomar generellt sett sämre förare. De som är märkligt att de är inte dom yngre ja möter i trafiken. 30 plus är inte mycket mognare. Vet inte hur ofta du är i Sthlm men till er som inte bor i Sthlm så säger ja bara . De är väldigt stor skillnad ..  Alla här e ghostrider tyvär.

Självlärd
3 083 Inlägg
31 maj 2012
Longben skrev:
Volvo142_73a skrev:
Longben skrev:

Ja skulle kunna hålla med om de du säger självklart är ungdomar generellt sett sämre förare. De som är märkligt att de är inte dom yngre ja möter i trafiken. 30 plus är inte mycket mognare. Vet inte hur ofta du är i Sthlm men till er som inte bor i Sthlm så säger ja bara . De är väldigt stor skillnad ..  Alla här e ghostrider tyvär.

Frågan är ju om dom egentligen är sämre förare? Eller kör dom så för att dom tror att dom kan? Njae sthlm är ju lite fel ände av landet tongue

40 Inlägg
31 maj 2012
Värsta ja vet i trafiken är dom som inte blinkar utan bara kör och dom på 70+ som kör 20-30 km för sakta

613 Inlägg
31 maj 2012
jag älskar speciellt mcförare med endurohojjar som stylar bakhjul på vägar som nyligen har blivit lagade med smäckgrus och klister man skulle vilja lägga sig bredvid den fan och kasta in en domkraftspinne i bakhjulet lycka till att se mitt regnummer när du sitter i en tall ^^

Sök