7264
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

137 Inlägg
1 juni 2012
Anderholm skrev:
jag älskar speciellt mcförare med endurohojjar som stylar bakhjul på vägar som nyligen har blivit lagade med smäckgrus och klister man skulle vilja lägga sig bredvid den fan och kasta in en domkraftspinne i bakhjulet lycka till att se mitt regnummer när du sitter i en tall ^^

Hahaha ! fan va klockrent. Men håller faktiskt med dig, det är rätt så irriterande...

Rumpmas
3 860 Inlägg
1 juni 2012
risodlarn skrev:
incident, kommer och åker på motortrafikled är enda bilen. Ligger över hastighetsbegränsningen för jag hade bråttom och då trafiken var obefintlig bedömde jag det som säkert.  Vid en korsning så smiter en bmw suv ut framför mig och självklart så måste jag bromsa men jag väntar lite tills jag är uppe i röven på honom och duttar lite på tutan. (hade även vart tvungen att bromsa om jag körde lagligt då bmw bara körde rakt ut i vägen utan att först titta om de kom någon) sedan bromsade jag in och bmw'n segade upp i fart för att helt plötsligt gasa på. Kanon tänkte jag och la mig i önskad fart. Låg ungefär lika fort som bmw'n som helst plötsligt bestämde sig för att sakta ner då det vart enfiligt. sedan vart de tvåfiligt men jag skulle ta nästa avfart så jag låg kvar bakom. Självklart ska bmw'n av på samma ställe och avfarten leder till en rondell och ur rondellen ska självklart bmw'n åt samma håll som mig. Först enfiligt ur rondellen sedan tvåfiligt med vajerräcke och 2+1 väg. Iaf så ligger bmw'n 50  ut ur rondellen när vi passerar 100 skylten så bestämmer jag mig för att köra om. Tro fan att gubbjuäveln som för övrigt hade BARN med sig i bilen gasar på så jag inte hinner om innan det blir enfiligt igen. Han kände sig säkert tuff när han körde ifrån en 740 GL, marginellt tål dock att tilläggas. Så höll han sedan på tills han skulle av. Sakta på enfiligt, fort på tvåfiligt. Ville ramma honom. Speciellt eftersom han låg 150-160 på en väg utan viltstängsel vid skymning med barn i bilen.

Jag höll på att åka på samma sak under jouren i veckan. Körde en Caddy TDI som gör 80-120 på 20-30 s sisådär. Körde bakom en nyare KIA Suv genom halva stan, en sån där riktigt tråkig jävel som segar fram i 40 på 50-väg, måste ner i krypfart i rondeller och korsningar för att inte bilen ska välta (eller vad nu grejen med det är?) väntar i korsningar och rondeller fastän ingen kommer osv. Genom 2 rondeller och 5 korsningar skulle den fan åt samma håll som mig, och när vi äntrade RV70 med 2+1 tänkte jag att nu jävlar ska jag förbi, jag hade 6-700 m 2-filigt på mig.
Och den fan som hade kört så jäkla sakta hela tiden gasade helt plötsligt på, här skulle minsann ingen om!
Jag fick klämma mig förbi surgubben med flint på halva huvudet med 10 m marginal när vägen blev enfilig och då var vi uppe i över 140 km/h. Jag fortsatte sedan i 100-110 och KIA'n låg flera hundra meter bakom nästa raka, så det var ju helt tydligt bara för att "markera" för då lär han ha varit nere i 80-90.

Jag hoppades att den fan skulle ringa min chef och gnälla över hur vi kör, men jag har inte hört något hittills.

Senare i veckan hamnade jag bakom en KIA Céed i stan (ett mönster börjar framträda wink) som körde runt 30 knyck och krypfart i rondellerna och återigen skulle åt samma håll som mig. Nu började bilar bakom mig att tuta, och man såg att han började bli stressad. Han gjorde det enda vettiga och svängde av till en nerlagd mack och släppte förbi kön innan riksvägen. En gammal, gammal farbror.

Och en massa andra mer eller mindre irriterande bilister, men de två KI:orna satte sig i minnet.

Överhuvudtaget växer hornen fram under jourveckan. Man kan inte med att ligga och lulla 10-20 km/h under hastighetsbegränsningen, stanna vid väjningsplikter där ingen kommer osv när man fått ett larm men inte vet riktigt vad det är som hänt, man vill dit så snabbt lagen tillåter.

1 160 Inlägg
1 juni 2012
hästtransporter .kommentarer överflödiga

112 Inlägg
1 juni 2012
horbybonnen skrev:

Röda Opel-bilar med navkapslar från Biltema. Kommentarer överflödiga.

27 MHz lever igen! Järfälla CB Meeting på kanal 19FM
R8N CB SHOP http://cbshop.se / www.facebook.com/r8n.cbshop.se

1 160 Inlägg
1 juni 2012
??????????????????????????
lucather skrev:
horbybonnen skrev:

1 422 Inlägg
1 juni 2012
horbybonnen skrev:
lucather skrev:
horbybonnen skrev:

Han är nog sur för han drar hästtransport, förstår vad du menar wink (ta det inte så hårt och personligt nu!) Husvagnar faller inom samma kategori nästan.. Stoppklossar tongue

http://www.youtube.com/watch?v=zgRXi2svWPU

1 160 Inlägg
1 juni 2012
jag behöver inte gå nån jävla charmkurs .jag är redan positivt inställd till alla idioter som gnäller!!!!!!!!!!
cheffer skrev:
horbybonnen skrev:
lucather skrev:

Han är nog sur för han drar hästtransport, förstår vad du menar wink (ta det inte så hårt och personligt nu!) Husvagnar faller inom samma kategori nästan.. Stoppklossar tongue

ps min opel är vit med org kapslar

Självlärd
3 083 Inlägg
1 juni 2012
cheffer skrev:
horbybonnen skrev:
lucather skrev:

Det är ju så man skäms. Kommer aldrig mer kolla på topgear efter att ha sett det här.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

112 Inlägg
2 juni 2012
Haha, nä jag har ingen hästtransport.

Om man vill irritera sig på andra i trafiken så finns det många möjligheter till detta. Det jag lärt mig genom åren är att den ende som blir arg är en själv. De andra bryr sig inte. Varför ska jag då gå omkring och må dåligt. Lika bra att inse att alla kör som skit och om de kör bra så är det en bonus.

Folk måste älska mig när jag kör med min veteranbil på sådana motorleder med växelfält. Jag kör gärna inte över 88 kmh då min bil inte är byggd för högre hastigheter.

27 MHz lever igen! Järfälla CB Meeting på kanal 19FM
R8N CB SHOP http://cbshop.se / www.facebook.com/r8n.cbshop.se

Gödseldräng
4 529 Inlägg
2 juni 2012
ÄLGAR.........

som gör att man åker i diket o gör skrot av bilen sad

grön aktivist
846 Inlägg
2 juni 2012
Volvo142_73a skrev:
cheffer skrev:
horbybonnen skrev:

Det är ju så man skäms. Kommer aldrig mer kolla på topgear efter att ha sett det här.

Du är fullt medveten om att Top-Gear är ett underhållningsprogram som driver med ALLT?
Förstår inte riktigt vad du skäms över x).

Självlärd
3 083 Inlägg
2 juni 2012
Confide skrev:
Volvo142_73a skrev:
cheffer skrev:

Du är fullt medveten om att Top-Gear är ett underhållningsprogram som driver med ALLT?

Hur man kan vara så klumpig

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Meldem
917 Inlägg
2 juni 2012
Volvo142_73a skrev:
Confide skrev:
Volvo142_73a skrev:

som med allt TopGear gör så får man ta det dem säger och gör med en nypa salt smile

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Evildan
2 juni 2012
Marticus skrev:
Volvo142_73a skrev:
Confide skrev:

som med allt TopGear gör så får man ta det dem säger och gör med en nypa salt smile

Clarksons ledord: Ambitious but rubbish!
Underhållning, det är inte Carl-Ingemar och Christer som leder programmet.

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
2 juni 2012
cheffer skrev:
horbybonnen skrev:
lucather skrev:

haha!
"an AK-47?"
"yes, I thought i might need it"

1 422 Inlägg
2 juni 2012
Volvo142_73a skrev:
Confide skrev:
Volvo142_73a skrev:

Det är förmodligen tillgjort en aning skulle jag tro, iaf det sista med branden. Det hade han nog kunnat lösa om han ville bara, få inte för dig att Clarkson är dum bara för att han spelar lite i serien wink krocken med stolpen är dock en äkta miss men så är det James May också. Om det skulle vara för att de trackar ner på husvagnar så kan du uppenbarligen inte sett så mycket på det öht eftersom de vid ett flertal gånger uttryckt sitt hat över dessa bromsklossar wink Det där är inte riktigt hela storyn heller, de har ju skippat och hoppat lite där på youtube. Skaffa lite humor och se det roliga, underhållningen! Nog för att det är ett faktaprogram egentligen men det är också ett humorprogram då de visar sin fakta på ett väldigt roligt och på speciella sätt. Kommer själv aldrig sluta titta smile

Alex-s skrev:
haha!
"an AK-47?"
"yes, I thought i might need it"

Hahaha det är en så skön del! Han har ju ett fint syfte med den också wink
Senast redigerat av cheffer (2 juni 2012)

1 422 Inlägg
3 juni 2012
Blev idag omkörd av en jeep (nya grand cherokeen, crd) i en nedförsbacke där det först är 70 (höll runt 80 riktig fart) och den jäveln ligger precis bakom, inte ens en billängd bakom och längre ner i backen blir det 50 då det blir en massa korsningar, dock med ganska bra sikt genom och då motorbromsar jag vid 50 skylten och går väl ca 65-70 och då får farbror jeep för sig att han ska köra om, så han kör om och slår direkt på blinkers, bromsar så jag behöver bromsa och svänger höger in i ett bostadsområde... Dunderpucko. Ångrade mig att jag inte ställde mig på gasen när han skulle om och bara lät honom ligga i högerfältet så han missade sin kära avfart.

Avstängd
10 388 Inlägg
3 juni 2012
cheffer skrev:
Blev idag omkörd av en jeep (nya grand cherokeen, crd) i en nedförsbacke där det först är 70 (höll runt 80 riktig fart) och den jäveln ligger precis bakom, inte ens en billängd bakom och längre ner i backen blir det 50 då det blir en massa korsningar, dock med ganska bra sikt genom och då motorbromsar jag vid 50 skylten och går väl ca 65-70 och då får farbror jeep för sig att han ska köra om, så han kör om och slår direkt på blinkers, bromsar så jag behöver bromsa och svänger höger in i ett bostadsområde... Dunderpucko. Ångrade mig att jag inte ställde mig på gasen när han skulle om och bara lät honom ligga i högerfältet så han missade sin kära avfart.

Det där har jag funderat på också. Folk som pressar och absolut ska om, för att 200m senare svänga av...minst sagt virrigt beteende

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

1 422 Inlägg
3 juni 2012
it_mutt skrev:
cheffer skrev:

Det där har jag funderat på också. Folk som pressar och absolut ska om, för att 200m senare svänga av...minst sagt virrigt beteende

Hade det ändå varit 200 meter... Hade jag inte bromsat själv hade jag kört in i honom med rätt bra fart, skulle man ju gjort egentligen men det är fan inte värt risken för att skada sig själv men h*n hade ju åkt på skiten och förhoppningsvis förlorat lappen och gärna slagit sig så pass illa att h*n funderar på om det är värt att ens köra bil igen när den väl får köra bil igen. Vet inte om det var en kille eller tjej, därför h*n men antar kille, dels för det var jeep och dels för att den typen av körbeteende är mer typiskt för killar.

360 Inlägg
3 juni 2012
it_mutt skrev:

Det brukar ju med hända titt som tätt vid fartkameror, folk ska stressa och ska verkligen bara om för att tvärnita mitt framför en. roll

Det samma gäller folk som kör ut framför en så man får bromsa för att sedan svänga av vägen 200m senare så man får bromsa för dom igen.

Sök