5990
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Forummoderator
26 671 Inlägg
1 juli 2012
HalfShell skrev:
Mack skrev:
BudgetDunkaren skrev:

Och vrf kan dom inte det ?

Precis..det undrar jag också?

Michèle Mouton var alltså enligt dig, en kvinna som var värdelös på att köra rallybil, även fast hon i själva verket sopade banan med många manliga förare..?

Jag har åkt med många av det motsatta könet, även varit nära på att krocka med många. Det jag har kommit fram till är att de varken vet hur en bil fungerar, hur den beter sig vid olika tillfällen, eller rent generellt hur man gör för att framföra ett fordon så säkert som möjligt. Man brukar väl säga att kvinnor tänker mer på konsekvenserna av deras handlande, men från mina erfarenheter kör 90% av brudar med "bära eller brista" när något oväntat sker. Det är precis som att symbiosen mellan människa och maskin inte finns där, därför åker jag  hellre med en manlig än en kvinnlig förare, sånt är det alla dagar i veckan.

Sen är ditt exempel bara löjligt. Du vet att jag generaliserade men du skulle ändå komma in med en liten halvsmart kommentar där (tyckte du). Jag vet väl att det finns kvinnor som kan köra, men det är mer undantag än regel.

Löjligt tycker inte jag är rätta ordet, men jag förstår vad du menar.

Dock tror jag hellre det har med bristande intresse hos det andra könet för bilkörning, som gör att de tenderar till att visa sig sämre på att just köra bil.
Exempelvis var jag i skolan och är än idag, inte intresserad av matte, vilket idag betyder att jag också har väldigt dåliga mattekunskaper inlärda.
Förstår du mitt resonemang?

Dock kvarstår faktum att det är männen som tar flest chanser och står för dom flesta olyckorna. Inte kvinnorna. Har dock inga siffror på detta och orkar inte leta fram några, men det är ju allmänt känt så vafasen..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

162 Inlägg
1 juli 2012
Det är ju så. Män har över mer tid för sin bilkörning, därav bättre färdigheter bakom ratten smile

How about you come sit on my lap and we'll see what pops up

Ungdoms Räser
425 Inlägg
1 juli 2012
HalfShell: Det är ju som att säga att alla turkar är experter på att laga kebab och pizza, eftersom jag inte ser svenskar göra pizza och kebab?

Avstängd
10 388 Inlägg
1 juli 2012
Isaksson5 skrev:
HalfShell: Det är ju som att säga att alla turkar är experter på att laga kebab och pizza, eftersom jag inte ser svenskar göra pizza och kebab?

Nej, hade halfshell sagt "alla män kör bättre bil, för att de är män" så hade det varit samma sak.

Nu åsyftades väl snarast att män helt enkelt kör mer bil än kvinnor och därför också får mer erfarenhet och då torde det falla sig som så, att de också i förlängningen kör "bättre".

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

2 046 Inlägg
1 juli 2012
Skulle köra ner på motorvägen idag, så hamna jag bakom pensionärer som stannade på accelerations sträckan och väntade på friväg. Alla tutade hade ca 5-6 pers bakom och de bildades kö. Pensionären som körde, han gick ur bilen och satte sig vid sidan av vägen. Då gick jag och föraren i bilen bakom mig fram till honom och frågade vad han höll på med. Då sa han att de blev för mycket för han. Man kan väll fan inte stanna sådär och gå och sätta sig vid vägräcket och säga att de blir för mycket? Sen när föraren bakom skulle ringa polisen, då va han uppe på sina ben och hoppa in i bilen och körde. Jävla idiot

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
1 juli 2012
Folk som ska köra ut mitt framför en på 70 väg.
Händer ju varje dag och som vanligt så hände det igår. Kör alltid taktiken att bara fortsätta i samma hastighet och se om dom stressas.
Gjorde det på snubben i golfen framför och jag körde snabbt fram till honom (han var kanske uppe i 20km/h och jag i 80km/h) så då stod jag på bromsarna så jag låg rätt precis kanske 5-10cm bakom honom. Otroligt nära bara för att stressa upp jäveln när han ändå ska svänga ut mitt framför en.
Haha snubben fick total panik, väjade ut i kommande fil och hade sig. Tror han blev något helt sanslöst rädd (notera, han väjade ut efter att jag hade lagt mig bakom honom i kanske 2-3 sekunder, dålig reaktionsförmåga?) och sedan kunde han inte ens ligga i sin egen fil hela tiden jag följde efter honom (på normalt avstånd då). Hans bilkörning tydde på att han var väldigt nervös minst sagt.
Visst, dumt gjort av mig för hade det kommit någon i kommande filen hade det ju blivit en rakt på krash mellan dom. Men vafan, ska han ändå ut mitt framför mig kan ju helvetet gasa på. Tycker faktiskt han fick lite vad han teg om, han vart ju extremt skrämd/fick panik så det gör han nog inte om på ett tag iallafall.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Avstängd
10 388 Inlägg
1 juli 2012
Thunderbird88 skrev:
Händer ju varje dag och som vanligt så hände det igår. Kör alltid taktiken att bara fortsätta i samma hastighet och se om dom stressas.
Gjorde det på snubben i golfen framför och jag körde snabbt fram till honom (han var kanske uppe i 20km/h och jag i 80km/h) så då stod jag på bromsarna så jag låg rätt precis kanske 5-10cm bakom honom. Otroligt nära bara för att stressa upp jäveln när han ändå ska svänga ut mitt framför en.
Haha snubben fick total panik, väjade ut i kommande fil och hade sig. Tror han blev något helt sanslöst rädd (notera, han väjade ut efter att jag hade lagt mig bakom honom i kanske 2-3 sekunder, dålig reaktionsförmåga?) och sedan kunde han inte ens ligga i sin egen fil hela tiden jag följde efter honom (på normalt avstånd då). Hans bilkörning tydde på att han var väldigt nervös minst sagt.
Visst, dumt gjort av mig för hade det kommit någon i kommande filen hade det ju blivit en rakt på krash mellan dom. Men vafan, ska han ändå ut mitt framför mig kan ju helvetet gasa på. Tycker faktiskt han fick lite vad han teg om, han vart ju extremt skrämd/fick panik så det gör han nog inte om på ett tag iallafall.

Bara som spontan fråga; om han hade frontat med någon i andra filen, hade han då fortfarande fått vad han förtjänade och hela den biten?

(inget påhopp, utan bara en spontan undran om hur du tror du hade känt då)

3 929 Inlägg
1 juli 2012
it_mutt skrev:
Thunderbird88 skrev:

Bara som spontan fråga; om han hade frontat med någon i andra filen, hade han då fortfarande fått vad han förtjänade och hela den biten?

(inget påhopp, utan bara en spontan undran om hur du tror du hade känt då)

Nej. Det hade han inte. Som jag skrev, dumt gjort när man sen såg hur han reagerade.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

1 422 Inlägg
1 juli 2012
Thunderbird88 skrev:

Kan säga att sådär brukar jag göra ibland också. Ser jag någon som kör ut framför mig på ett dumt sätt och så att jag behöver sakta ner så brukar jag inte börja med att sakta ner, trycker på gasen för att sedan nita bakom dem. Har varit med om liknande reaktioner som dig, även att folk lagt sig så det högra hjulparet är av asfalten ibland också men det är som du säger inte direkt när man kommer utan när man väl legat där någon sekund. Det är inte det trafiksäkraste, jag vet men jag gör det aldrig då det är blött och jag ser till så att jag har bra däck och vet vad bromsarna kan göra så det är ren skrämselteknik bara så att de kanske tänker efter innan de bara kör ut nästa gång. Har aldrig varit nära på att krocka på det sättet iaf, inte för att det försvarar att jag gör en dum grej men man blir ju så less ibland bara att man gör såna grejer för att visa en poäng bara. Har inte gjort det någon gång när det kommer möte dock då man aldrig vet om de får för sig att styra över i mötande körfält som du säger och då kan det sluta illa, det är ju inget man vill direkt utan bara få folk att fatta att det inte är säkert att bara köra ut framför.

Avstängd
10 388 Inlägg
1 juli 2012
Ja som sagt, det var inget påhopp. Och ja, jag stör mig också på folk som gör som Golfaren gjorde (fick lära mig för en himla massa år sen när jag tog kortet att; ge faen i att köra ut om du inte hinner få upp hastigheten som gäller innan bilen på den väg du svänger in på är ikapp dig...och håller fast vid det än)

Så jag är iaf mer att "släppa förbi en bil till" om jag inte anser att jag hinner ut och upp i rätt hastighet

Och man kan vända på det, du kunde kommit lite fortare, varit lite längre fram än han trodde, och tryckt honom för att du inte han stanna, så ja.

Störig, farlig o galet onödig situation som Golfaren skapade
Senast redigerat av it_mutt (1 juli 2012)

5 198 Inlägg
1 juli 2012
Jösses va en del är mogna... frågan är ju hur fan har ni kunnat få körkort,,,, ingen nämn å ingen glömd...

VW-nörd?
4 332 Inlägg
1 juli 2012
Denna borde heta "jag gnäller som en kärring-tråden och kör som ett mongo för att hämnas"

3 929 Inlägg
1 juli 2012
cheffer skrev:
Thunderbird88 skrev:

Kan säga att sådär brukar jag göra ibland också. Ser jag någon som kör ut framför mig på ett dumt sätt och så att jag behöver sakta ner så brukar jag inte börja med att sakta ner, trycker på gasen för att sedan nita bakom dem. Har varit med om liknande reaktioner som dig, även att folk lagt sig så det högra hjulparet är av asfalten ibland också men det är som du säger inte direkt när man kommer utan när man väl legat där någon sekund. Det är inte det trafiksäkraste, jag vet men jag gör det aldrig då det är blött och jag ser till så att jag har bra däck och vet vad bromsarna kan göra så det är ren skrämselteknik bara så att de kanske tänker efter innan de bara kör ut nästa gång. Har aldrig varit nära på att krocka på det sättet iaf, inte för att det försvarar att jag gör en dum grej men man blir ju så less ibland bara att man gör såna grejer för att visa en poäng bara. Har inte gjort det någon gång när det kommer möte dock då man aldrig vet om de får för sig att styra över i mötande körfält som du säger och då kan det sluta illa, det är ju inget man vill direkt utan bara få folk att fatta att det inte är säkert att bara köra ut framför.

Exakt. Jag gör det inte för att dom ska krocka och göra illa sig.
Utan att folk behöver fan lära sig hur man ska köra. Ska man ut framför så får man faktiskt stämpla med biljäveln för att slippa störa trafiken.
Och det känns som bland de få sätten man kan göra så att dom förstår hur man ska göra för att ta sig ut på en väg mitt framför folk...

it_mutt: Förstod att det inte var ett påhopp, bara att du vinklade om det hela smile visst, verkligen inte det trafiksäkraste men man blir ju så otroligt less på folk. Speciellt om dom bara hade väntat ut en så var det ju fritt flera 100meter bakom.

1 422 Inlägg
1 juli 2012
Thunderbird88 skrev:
cheffer skrev:
Thunderbird88 skrev:

Exakt. Jag gör det inte för att dom ska krocka och göra illa sig.
Utan att folk behöver fan lära sig hur man ska köra. Ska man ut framför så får man faktiskt stämpla med biljäveln för att slippa störa trafiken.
Och det känns som bland de få sätten man kan göra så att dom förstår hur man ska göra för att ta sig ut på en väg mitt framför folk...

it_mutt: Förstod att det inte var ett påhopp, bara att du vinklade om det hela smile visst, verkligen inte det trafiksäkraste men man blir ju så otroligt less på folk. Speciellt om dom bara hade väntat ut en så var det ju fritt flera 100meter bakom.

Precis, värre än så är det inte. Är ju inte direkt så man väntar tills man är 5 meter bakom och börjar bromsa, ser ju alltid till så att finns utrymme över och inget möte så om nu framförvarande bil skulle nita också så har man någon stans att ta vägen men oddsen för att jag skulle behöva flytta på mig innan jag får stopp är väldigt små då bromsarna bettar rätt bra och kör alltid på bra däck. Både e46an och rx7an har uppgraderade bromsar och bra däck. Man ställer inte till med en värre situation än vad saken kräver direkt men det verkar ju inte folk här fatta med sina peakar smile Ingen nämnd, ingen glömd. Har man koll på bilen så har man också koll på hur lång stoppsträcka den har och vad det är för avstånd man har till bilen framför men att köra upp i arslet på folk när de svänger ut framför är ju något de själva riskerar då de svänger ut när det redan kommer bilar, då tar jag hellre på mig att lägga mig jävligt nära några sekunder för att visa att de gjort en miss istället för att stanna för att lämna företräde åt någon som inte kan hänga med i trafikrytmen. Säkerligen fler olyckor som sker varje dag för folk inte kan följa trafikrytmen än pga folk som kör för fort. Försvarar inte fortkörning med det, jag dissar folk som inte kan få fart på sina bilar när de kör ut framför andra och folk som håller 50 på 70 vägar, 80 på 110-120 vägar etc. Det är riskfyllt och folk förstår ju inte det förns det kommer upp så nära så att de märker av att det kanske inte är så bra att sitta i sin egen värld när man kör bil utan man måste faktiskt ha uppsikt över vad som händer runt omkring.

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
1 juli 2012
Här är lastbils chaufförerna väldigt respektlösa.
Jag bor i ett villa område som ligger vid en 70 väg.
Men vid vårat villa område är hastigheter sänkt till 50km/h.
Det sitter fullt med "lekande barn" skyltar, sitter även en skylt om att det är en upphämtnings plats för skolbussen vid vägkanten.
Men varje dag susar ett 20 tal dhl, posten, schenker och timmerbilar förbi i 70-80km/h.
Tar varje tillfälle jag får att rulla ut framför lastbilarna och lägga mig i 50km/h, men då jävlar tutas de och blinkas med helljuset. Dom verkar helt enkelt inte fatta vinkeln.
Det är ofta samma bilar som rullar förbi här varje dag också, timmerbilarna till exempel är två stycken som åker varje dag och jag har ringt till åkeriet flera gånger men inget händer.
När jag hade sett samma timmerbil 3ggr på en dag köra alldeles för fort så rullade jag ut en fotboll 80-100m framför, han bromsade inte ens.
Senast redigerat av marwin_of_sweden (1 juli 2012)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

1 422 Inlägg
1 juli 2012
marwin_of_sweden skrev:
Det sitter fullt med "lekande barn" skyltar, sitter även en skylt om att det är en upphämtnings plats för skolbussen vid vägkanten.
Men varje dag susar ett 20 tal dhl, posten, schenker och timmerbilar förbi i 70-80km/h.
Tar varje tillfälle jag får att rulla ut framför lastbilarna och lägga mig i 50km/h, men då jävlar tutas de och blinkas med helljuset. Dom verkar helt enkelt inte fatta vinkeln.
Det är ofta samma bilar som rullar förbi här varje dag också, timmerbilarna till exempel är två stycken som åker varje dag och jag har ringt till åkeriet flera gånger men inget händer.
När jag hade sett samma timmerbil 3ggr på en dag köra alldeles för fort så rullade jag ut en fotboll 80-100m framför, han bromsade inte ens.

Vid såna tillfällen är det helt rätt att åka ut och vara stoppkloss. Nästa gång du åker ut, stanna bilen framför och öppna dörren på lastbilen och fråga vad fan de håller på med. Jag är medveten om att de har sina tider att hålla och att åkerier har svårt att gå runt pga alla höga kostnader men det är ju rent livsfarligt det där, speciellt med barn i närheten nä fyfan hmm

2 046 Inlägg
1 juli 2012
marwin: Sätt en stop skylt mitt i vägen när dom kommer så ser vi vad dom säger

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

Ungdoms Räser
425 Inlägg
1 juli 2012
kannebanne skrev:
marwin: Sätt en stop skylt mitt i vägen när dom kommer så ser vi vad dom säger

hahahaha och sen sätta på kameran för att filma dem! Bra ide förresten! smile

1 160 Inlägg
1 juli 2012
Saabfan1 skrev:
Folk som inte blinkar är lite smått irriterande. Förbannad blir jag inte förrän det är någon som inte blinkar ut ur en rondell.

Var med om en som hade väjningsplikt för mig, när jag körde på en huvudled och skulle svänga vänster i ett T-kors. Han skulle svänga vänster (Ut på vägen som var rakt fram för mig), och körde halvvägs ut på vägen så att jag fick köra runt om hela hans bil för att komma in på vägen. Varför i hela helvete gjorde du så, undrade man då...

Här om veckan var det ett gäng slöa jäklar framför mig på påfarten till en 110-väg. Låg väl i ungefär 80 km/h... På vägen kommer en stor lastbil, som inte verkar ha den minsta tanke på att flytta sig. Bilarna framför mig lyckas kasta sig ut framför lastbilen, som då ligger max 1,5 m från framförvarande bil. Det innebär såklart att jag inte har en chans att komma ut på vägen, utan istället måste nita bromsen för att sen ge järnet upp i 110 km/h när lastbilen passerat. Visst kan jag förstå att det kan vara jobbigt att bromsa för att sen långsamt accelerera igen med ett stort ekipage, men i ett sånt läge får man väl för fan ta det, eller i alla fall tillfälligt gå ut i vänsterfilen (Jodå, där var helt ledigt, långt bakåt dessutom).

Sen har vi dem som ska störa en bara för man sitter med en övningskörningsskylt där bak. Ligger ända upp i röven, gör dumma omkörningar och en hel massa annat. Sen kommer man till ett rödljus och så får de oftast lite pisk (I alla fall när det är föräldrarnas Aero man sitter i)... smile

Självklart tycker jag även att de som ligger ända upp i röven är ordentligt jobbiga, men det är rätt snabbt löst genom en nerväxling, en snabb spark på bromspedalen och lite gas.

Folk som ska gå över vägar är ibland rätt dryga också. Tänker främst på sådana som bara går rakt ut och hoppas på det bästa, gärna med fokus på att skriva ett SMS. Tur för dem att jag vet att de inte går att lita på och är extra försiktig när jag passerar folk som går nära vägen. Och så alla dessa jävlar som tvunget ska över vägen trots att det inte finns något övergångsställe. Inget problem om de skyndat lite så de kommit över vägen när jag når fram till dem, men nej, man ska gå långsamt, långsamt över, så att en annan måste svänga ut och köra runt dem, eller sakta ner för att vänta in dem. Ledsnade en gång, ställde mig på tutan och gasade lite extra istället. Då jävlar blev det fart på benen, och ett finger fick man.

Dörruppslag är irriterande, föräldrarnas förra bil klarade sig bra från 2001 eller 2002 till 2009 utan ett enda uppslag, men deras nya fick två stycken nästintill omedelbart efter köp. Den ena fick vi aldrig tag på, medan den andra nekade helt, trots att jag satt i bilen när de slog upp en dörr i sidan, fram tills det började pratas om polisen.

Också de här;
http://i45.tinypic.com/2815ko.png

Ett urval av saker som irriterar mig, men man stöter ju på idioter i trafiken nästintill så fort man kommer utanför tomten, vare sig man kör, åker eller går.

kör 24metersjag vägrar flytta på mig. anledning har gjort det innan men biljävlarna underlättar sällan för mig att komma in i innerfilen igen .dom bara ligger bredvid o verkan gasar eller släpper gasen  så man kommer in .så nu får dom gasa eller bromsa . ps dom skall anpassa sig efter  rytmen men många tittar bara precis när dom ska ut NOLL PLANERING

1 160 Inlägg
1 juli 2012
marwin_of_sweden skrev:

skaffa en varningsskylt för gupp.sen efter 14 dagar när dom lärt sig att där är inget gupp så sätter du ut såna gummigupp. hade varit skoj o se dom i 70 80 över dom

Sök