6181
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
1 juli 2012
Haha bra idéer:) ibland skulle man vilja ha en radiostyrd robot bäbis o styra ut på vägen framför dem så de får sig en tankeställare. Eller rulla ut en trehjuling med en docka på, men risken är väl att dom lägger bilen på sidan i diket o de är väl inte så bra kanske:p

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
1 juli 2012
Saabfan1 skrev:
Folk som inte blinkar är lite smått irriterande. Förbannad blir jag inte förrän det är någon som inte blinkar ut ur en rondell.

Var med om en som hade väjningsplikt för mig, när jag körde på en huvudled och skulle svänga vänster i ett T-kors. Han skulle svänga vänster (Ut på vägen som var rakt fram för mig), och körde halvvägs ut på vägen så att jag fick köra runt om hela hans bil för att komma in på vägen. Varför i hela helvete gjorde du så, undrade man då...

Här om veckan var det ett gäng slöa jäklar framför mig på påfarten till en 110-väg. Låg väl i ungefär 80 km/h... På vägen kommer en stor lastbil, som inte verkar ha den minsta tanke på att flytta sig. Bilarna framför mig lyckas kasta sig ut framför lastbilen, som då ligger max 1,5 m från framförvarande bil. Det innebär såklart att jag inte har en chans att komma ut på vägen, utan istället måste nita bromsen för att sen ge järnet upp i 110 km/h när lastbilen passerat. Visst kan jag förstå att det kan vara jobbigt att bromsa för att sen långsamt accelerera igen med ett stort ekipage, men i ett sånt läge får man väl för fan ta det, eller i alla fall tillfälligt gå ut i vänsterfilen (Jodå, där var helt ledigt, långt bakåt dessutom).

Sen har vi dem som ska störa en bara för man sitter med en övningskörningsskylt där bak. Ligger ända upp i röven, gör dumma omkörningar och en hel massa annat. Sen kommer man till ett rödljus och så får de oftast lite pisk (I alla fall när det är föräldrarnas Aero man sitter i)... smile

Självklart tycker jag även att de som ligger ända upp i röven är ordentligt jobbiga, men det är rätt snabbt löst genom en nerväxling, en snabb spark på bromspedalen och lite gas.

Folk som ska gå över vägar är ibland rätt dryga också. Tänker främst på sådana som bara går rakt ut och hoppas på det bästa, gärna med fokus på att skriva ett SMS. Tur för dem att jag vet att de inte går att lita på och är extra försiktig när jag passerar folk som går nära vägen. Och så alla dessa jävlar som tvunget ska över vägen trots att det inte finns något övergångsställe. Inget problem om de skyndat lite så de kommit över vägen när jag når fram till dem, men nej, man ska gå långsamt, långsamt över, så att en annan måste svänga ut och köra runt dem, eller sakta ner för att vänta in dem. Ledsnade en gång, ställde mig på tutan och gasade lite extra istället. Då jävlar blev det fart på benen, och ett finger fick man.

Dörruppslag är irriterande, föräldrarnas förra bil klarade sig bra från 2001 eller 2002 till 2009 utan ett enda uppslag, men deras nya fick två stycken nästintill omedelbart efter köp. Den ena fick vi aldrig tag på, medan den andra nekade helt, trots att jag satt i bilen när de slog upp en dörr i sidan, fram tills det började pratas om polisen.

Också de här;
http://i45.tinypic.com/2815ko.png

Ett urval av saker som irriterar mig, men man stöter ju på idioter i trafiken nästintill så fort man kommer utanför tomten, vare sig man kör, åker eller går.

Det är ditt ansvar att anpassa hastigheten så att du kommer ut på vägen, släpp på gasen, vänta tills lastbilen har kört förbi, kör om.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

112 Inlägg
1 juli 2012
Jag tycker det är jobbigt med folk som åker åt fel håll på motorvägen. Det är så störande att få möte i ytterfilen av någon som tror det är en vanlig tvåfilig landsväg. Det har hänt mig två gånger nu.

27 MHz lever igen! Järfälla CB Meeting på kanal 19FM
R8N CB SHOP http://cbshop.se / www.facebook.com/r8n.cbshop.se

1 160 Inlägg
1 juli 2012
lucather skrev:
Jag tycker det är jobbigt med folk som åker åt fel håll på motorvägen. Det är så störande att få möte i ytterfilen av någon som tror det är en vanlig tvåfilig landsväg. Det har hänt mig två gånger nu.

håller med mötte en efter tingstatunnlen med farbror blå i hälarna rätt glad man satt i lastbil

4 637 Inlägg
1 juli 2012
Folk som inte hade råd med BMW eller Mercedes och då tvingas köra ett annat liknande märke och då låter sin ilska över detta gå ut i trafiken där detta märke enligt mina år av erfarenhet verkar ha de ötäckaste förarna.

Dock gäller detta antagligen inte alla så hoppas ingen oskyldig tar illa upp. smile

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
1 juli 2012
Navkapsel skrev:
Folk som inte hade råd med BMW eller Mercedes och då tvingas köra ett annat liknande märke och då låter sin ilska över detta gå ut i trafiken där detta märke enligt mina år av erfarenhet verkar ha de ötäckaste förarna.

Dock gäller detta antagligen inte alla så hoppas ingen oskyldig tar illa upp. smile

Uhm.. Utveckla tack roll

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

1 160 Inlägg
1 juli 2012
Navkapsel skrev:

KIA!!!!!!

345 Inlägg
1 juli 2012
Navkapsel skrev:

Frågan är istället. vill man köra mercedes överhuvudtaget och bli förknippad med lasse kongo zigenare? tongue

Supra Club Sweden

1 938 Inlägg
1 juli 2012
RoberthR skrev:
Navkapsel skrev:

Frågan är istället. vill man köra mercedes överhuvudtaget och bli förknippad med lasse kongo zigenare? tongue

Klart man vill, bmw med, men inte opel! big_smile

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
1 juli 2012
marwin_of_sweden skrev:
Här är lastbils chaufförerna väldigt respektlösa.
Jag bor i ett villa område som ligger vid en 70 väg.
Men vid vårat villa område är hastigheter sänkt till 50km/h.
Det sitter fullt med "lekande barn" skyltar, sitter även en skylt om att det är en upphämtnings plats för skolbussen vid vägkanten.
Men varje dag susar ett 20 tal dhl, posten, schenker och timmerbilar förbi i 70-80km/h.
Tar varje tillfälle jag får att rulla ut framför lastbilarna och lägga mig i 50km/h, men då jävlar tutas de och blinkas med helljuset. Dom verkar helt enkelt inte fatta vinkeln.
Det är ofta samma bilar som rullar förbi här varje dag också, timmerbilarna till exempel är två stycken som åker varje dag och jag har ringt till åkeriet flera gånger men inget händer.
När jag hade sett samma timmerbil 3ggr på en dag köra alldeles för fort så rullade jag ut en fotboll 80-100m framför, han bromsade inte ens.

De där är riktigt illa! Kör inte alltid lagligt eller perfekt själv heller, men är de 50, hus vid vägen och varning för barn, då bromsar man fan in...    Vet inte om de är nån lösning å ta lagen i egna händer med hinder å grejjer, men har du provat att kontakta polisen? En eller ett par fartkontroller kanske kan få ner hastigheten en del... // Timmerchaffis

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

613 Inlägg
1 juli 2012
folk som kör ut precis framför en på huvudled och slöar.
folk som övningskör och gör dumma omkörningar och kör för fort vad tänker deras päron med?
gubbar med hund mitt i vägen som vinglar runt
idioter som ställer ut barnvagnar eller trehjulingar 2 millimeter från kanten på trånga vägar för att man ska köra sakta köp en skylt eller bygg staket.

Forummoderator
26 581 Inlägg
1 juli 2012
Anderholm skrev:
folk som övningskör och gör dumma omkörningar och kör för fort vad tänker deras päron med?
idioter som ställer ut barnvagnar eller trehjulingar 2 millimeter från kanten på trånga vägar för att man ska köra sakta köp en skylt eller bygg staket.

Eller kör lugnare.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

V8 Real Power - No Turbo Shit
544 Inlägg
1 juli 2012
Värsta jag vet...Folk som kör runt med påslagna dimljus för att vara häftiga, aldrig förstått meningen.

V8 - 4 Life

613 Inlägg
1 juli 2012
Mack skrev:
Anderholm skrev:

Eller kör lugnare.

varför ska man ta hänsyn till deras idiotiska beteende att ställa ut massa skit på vägen? möter man en traktor eller en lastbil klipper man barnvagnen så mycket måste man gå ner för att kunna mötas.

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
1 juli 2012
TobbeE_87 skrev:
marwin_of_sweden skrev:
Det sitter fullt med "lekande barn" skyltar, sitter även en skylt om att det är en upphämtnings plats för skolbussen vid vägkanten.
Men varje dag susar ett 20 tal dhl, posten, schenker och timmerbilar förbi i 70-80km/h.
Tar varje tillfälle jag får att rulla ut framför lastbilarna och lägga mig i 50km/h, men då jävlar tutas de och blinkas med helljuset. Dom verkar helt enkelt inte fatta vinkeln.
Det är ofta samma bilar som rullar förbi här varje dag också, timmerbilarna till exempel är två stycken som åker varje dag och jag har ringt till åkeriet flera gånger men inget händer.
När jag hade sett samma timmerbil 3ggr på en dag köra alldeles för fort så rullade jag ut en fotboll 80-100m framför, han bromsade inte ens.

De där är riktigt illa! Kör inte alltid lagligt eller perfekt själv heller, men är de 50, hus vid vägen och varning för barn, då bromsar man fan in...    Vet inte om de är nån lösning å ta lagen i egna händer med hinder å grejjer, men har du provat att kontakta polisen? En eller ett par fartkontroller kanske kan få ner hastigheten en del... // Timmerchaffis

Jadå polisen har jag provat. "vi har inte tillräckligt med resurser för såna uppdrag just nu, men när vi har tid över kanske vi kan ordna en kontroll."
Skulle tippa att de blir runt 2017 nån gång:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

1 436 Inlägg
1 juli 2012
TobbeE_87 skrev:
marwin_of_sweden skrev:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12343449.ab För den som vill bygga själv.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

918 Inlägg
1 juli 2012
Mrjockos skrev:
Värsta jag vet...Folk som kör runt med påslagna dimljus för att vara häftiga, aldrig förstått meningen.

Så alla som kör med dimljus är häftiga? roll

Forummoderator
26 581 Inlägg
1 juli 2012
Anderholm skrev:
Mack skrev:
Anderholm skrev:

Eller kör lugnare.

varför ska man ta hänsyn till deras idiotiska beteende att ställa ut massa skit på vägen? möter man en traktor eller en lastbil klipper man barnvagnen så mycket måste man gå ner för att kunna mötas.

Ja, inte tror jag dom har ställt ut det där för skojs skull.
Om alla körde lugnare förbi där så skulle det nog vara tomt på grejer utmed vägen..

1 422 Inlägg
1 juli 2012
Mrjockos skrev:

Om det är det värsta du vet så måste jag säga grattis, du har ett jävligt bra liv och jag hoppas att det fortsätter så för din skull, inte många som har det så bra som dig. Anledningen till att folk gör det är förmodligen för de tycker att det är snyggare än halvljus. Har inget med att vara "häftig" att göra, mer en stilgrej.

Forummoderator
26 581 Inlägg
1 juli 2012
WoozyDozz skrev:
Mrjockos skrev:

Så alla som kör med dimljus är häftiga? roll

Jag bara skrattar sen åt alla parkerade bilar på nätterna vars dimljus fortfarande lyser..hahaha..

Sök