5866
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

jocke855R skrev:
ISpeed skrev:
ni e fan alla idioter
klagar på folk som klagar i en klag tråd

hahaha

jag HATAR pansionärer. inge motevering

+1

+2

Haha tongue

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

2 413 Inlägg
5 juli 2012
RightFront skrev:
jocke855R skrev:
ISpeed skrev:
ni e fan alla idioter

hahaha

+1

+2

Haha tongue

Höll på att smälla med en jävel idag som inte såg längre än vad bilen räckte. Kärringen körde om en traktor men sedan vek hon inte tillbaka i sin fil igen....

Det såg fan ut som om att hon inte såg mig :S

3 151 Inlägg
5 juli 2012
Mötte en sovande gubbe i dag, han var ca 5 cm från min backspegel. Han verkade dock vakna till därefter, för då girade han tillbaka till sin sida av vägen. Eller så var han bara less på livet..?

Tillägg: jag stör mig alltså på gamla gubbar och kärringar, ja. roll
Senast redigerat av Mervolic (5 juli 2012)

Forummoderator
26 581 Inlägg
5 juli 2012
Mervolic skrev:
Mötte en sovande gubbe i dag, han var ca 5 cm från min backspegel. Han verkade dock vakna till därefter, för då girade han tillbaka till sin sida av vägen. Eller så var han bara less på livet..?

Fy fan för att vara med om nåt sånt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

3 151 Inlägg
5 juli 2012
Mack skrev:
Mervolic skrev:

Fy fan för att vara med om nåt sånt.

Jo, det var allt lite läskigt. Särskillt som man såg att han kom närmare och närmare. Hade inte mycket kvar av vägen att hålla mig på, när han tillslut passerade. Var så långt ute till höger som var möjligt! mad

1 422 Inlägg
5 juli 2012
ISpeed skrev:
ni e fan alla idioter

hahaha

Hahaha nice! Tråden handlar ju om sånt man hatar i trafiken, då måste man ju kunna diskutera de sakerna också wink Och är det en klagotråd så ska det väl fan klagas på klagomålen också wink Du klagar ju t ex på dem som klagar på klagomålen, det måste ju göra dig ett steg värre ändå wink Men du har rätt också. Ta det inte allt för bokstavligt (något svenskar också brukar ha problem med)

Generellt sätt så klagar folk alldeles för mycket i det här landet och att klaga på dimljus tycker jag är fel, inte ljusens fel att ägaren inte ser efter bilen och justerar dem om de står för högt smile Man måste ju kunna argumentera också.

Sluta hata pensionärer, hata dem bara när de kör, annars brukar de vara trevliga och bjuda på bullfika smile Eller vara långsamma över övergångsställen men det får man ha lite översyn med eller montera plog wink

241 Inlägg
5 juli 2012
hatar folk som inte har koll i speglarna! Exempel: skulle köra om en bil och 2 lastbilar framför bilen.. Jag drar på och har nästa kommit fram till bilens baklysen och helt plötsligt ska biljäveln köra om lastbilarna framför den! jag blir ju tvungen att tvärnita för att inte krocka "/

Fullvärdig medlem i NordicR
119 Inlägg
5 juli 2012
lillen94 skrev:
hatar folk som inte har koll i speglarna! Exempel: skulle köra om en bil och 2 lastbilar framför bilen.. Jag drar på och har nästa kommit fram till bilens baklysen och helt plötsligt ska biljäveln köra om lastbilarna framför den! jag blir ju tvungen att tvärnita för att inte krocka "/

Ge han fingret sen drar du om han när du kan nästa gång smile
Man kan få sig en tut när man kör om men vafan smile

Go Hard Or Go Home

241 Inlägg
5 juli 2012
cheffer skrev:
ISpeed skrev:
ni e fan alla idioter

hahaha

Hahaha nice! Tråden handlar ju om sånt man hatar i trafiken, då måste man ju kunna diskutera de sakerna också wink Och är det en klagotråd så ska det väl fan klagas på klagomålen också wink Du klagar ju t ex på dem som klagar på klagomålen, det måste ju göra dig ett steg värre ändå wink Men du har rätt också. Ta det inte allt för bokstavligt (något svenskar också brukar ha problem med)

Generellt sätt så klagar folk alldeles för mycket i det här landet och att klaga på dimljus tycker jag är fel, inte ljusens fel att ägaren inte ser efter bilen och justerar dem om de står för högt smile Man måste ju kunna argumentera också.

Sluta hata pensionärer, hata dem bara när de kör, annars brukar de vara trevliga och bjuda på bullfika smile Eller vara långsamma över övergångsställen men det får man ha lite översyn med eller montera plog wink

Bullfika är dom rätt duktiga att bjuda på smile (of topic men! Mycket man lär sig bara genom att snacka med gammla gubbar!!)

241 Inlägg
5 juli 2012
jocke855R skrev:
lillen94 skrev:

De va ju just det jag gjorde smile fast det blev ingen tut av han smile

3 151 Inlägg
5 juli 2012
jocke855R skrev:
lillen94 skrev:

Grejen är att folk som dessa är för dumma i huvudet för att fatta att dem gjort något fel. Så går dem in i en forumtråd likt denna och skriver "nån idiot pekade finger åt mig helt utan anledning i dag!" roll

The circle is complete!

119 Inlägg
5 juli 2012
lillen94 skrev:
jocke855R skrev:
lillen94 skrev:

De va ju just det jag gjorde smile fast det blev ingen tut av han smile

1+ big_smile elr så lägger du dig jämte han och bara tittar på han sen drar du smile brukar göra de ibland mot tyska bilar som kör som fan big_smile dem bara tittar på en efter de roll

Go Hard Or Go Home

7 542 Inlägg
5 juli 2012
KAN ju vara ren klantighet oxå wink hände mig förra onsd i stockholm sad jag vek ut i vä filen för en som kom ut på motrvägen,, men efter en liten stund så kom det så många bakom(körde släp)  å jag kollade i hö spegel,, tomt,, å började svänga hö igen, med då kom bilen som körde ut på motorvägen,, dödavinkeln ÄR farlig,,

men en MKT irriterande sak hände igår när jag körde hem igen,, hade ca 2 ton bakom bilen,, å lunkade på i mina 85km/h

jag körde på 2+1 väg 110 km fartgräns,, å hade en citroen xantia bakom mig i 6 mil,, när fanskapet ÄNTLIGEN körde om då BROMSADE han,, då brann det,, jag tutade ilsket å blinkade med xenonisarna hårt,,
säger som polaren kan man inte köra i laglig hastighet i sol,, ta TAXI,,

133 Inlägg
5 juli 2012
Glesmark skrev:
S98 skrev:
Då man jobbar på vägen, kan listan göras lång, men kommer undvika det då
flera redan noterat mycket av det man sett.

Kan dock notera att man undrar hur främst mammor tänker då de kommer åkandes
i ca 70/80 km/h, talandes i mobiltelefon, i ett arbetsområde som har sänkt hastighet
till 50 och sedan 30.. (barnen sitter oftast i bilen då också)
Men tråkigt nog är det oftast ett större problem med taxi samt lastbilar, vilka tror sig stå
över lagen då de gäller hastighetsbegränsningar.

Ja, vägarna måste repareras och ja, vi sänker hastigheten för att känna lite trygghet där vi jobbar.

Får man lov att fråga om det är svenska eller utlands-reggade bilar du tänker på?

Det gäller både Svenska och utländska bilar, och det har inget med om de är spärrade eller inte.
Vi sänker i regel hastigheterna till 50 eller 30 om det är möjligt, för att få säkerheten säkrare,
vilket gör det möjligt att köra för fort rätt lätt.

Bara jävligt trist att man så enkelt kan se att andras jobb/liv för många inte betyder ett skit!

Saab 9-3 1.9 TTiD
Saab 9-5 2.0t .. .. SålD

119 Inlägg
5 juli 2012
Mervolic skrev:
jocke855R skrev:
lillen94 skrev:

Grejen är att folk som dessa är för dumma i huvudet för att fatta att dem gjort något fel. Så går dem in i en forumtråd likt denna och skriver "nån idiot pekade finger åt mig helt utan anledning i dag!" roll

The circle is complete!

HAHA sant big_smile
ta min som ett exempel bara (aldrig vatt me om detta)

"Jag hatar ungdomar som ger fingret när han kör om mig, han hade en röd 855 oxå" det hade gett mig dagens garv isf big_smile
Senast redigerat av jocke855R (5 juli 2012)

Go Hard Or Go Home

241 Inlägg
5 juli 2012
den har jag inte provat än! händer väl snart att den metoden måste användas wink folk kör bara mer och mer förjävligt ju mer norr upp man kommer "/ (i mitt tycke)

241 Inlägg
5 juli 2012
granadadr skrev:
KAN ju vara ren klantighet oxå wink hände mig förra onsd i stockholm sad jag vek ut i vä filen för en som kom ut på motrvägen,, men efter en liten stund så kom det så många bakom(körde släp)  å jag kollade i hö spegel,, tomt,, å började svänga hö igen, med då kom bilen som körde ut på motorvägen,, dödavinkeln ÄR farlig,,

men en MKT irriterande sak hände igår när jag körde hem igen,, hade ca 2 ton bakom bilen,, å lunkade på i mina 85km/h

jag körde på 2+1 väg 110 km fartgräns,, å hade en citroen xantia bakom mig i 6 mil,, när fanskapet ÄNTLIGEN körde om då BROMSADE han,, då brann det,, jag tutade ilsket å blinkade med xenonisarna hårt,,
säger som polaren kan man inte köra i laglig hastighet i sol,, ta TAXI,,

Kan ja men tror inte de va de "/ här i övik så är dom rätt så dåliga med sånt. Håller fullständigt med om att döda vinkeln är farlig! skulle köra ut från garaget området, tyckte jag kolla bra.. börja rulla ut och vips kommer de en bil bakom c stolpen! han stanna till innan de hände något smile tur jag och han körde sakta! smile

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
5 juli 2012
jocke855R skrev:
Mervolic skrev:
jocke855R skrev:

The circle is complete!

HAHA sant big_smile

"Jag hatar ungdomar som ger fingret när han kör om mig, han hade en röd 855 oxå" det hade gett mig dagens garv isf big_smile

Sånt kan man bli helt yxtokig på!
Alltså om någon gör ett sånt fel, vinglar ut framför när man kör om eller så, då tutar man eller blinkar på dom.
Sen när man kör om dom, då ska dom jävlarna blinka tillbaka med ljustutan?!?
Då är de nära att man slår på en pallnit och går ut o frågar vad i helvete deras problem är.
Ush blir så arg när jag tänker på de så jag skakar:p

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

241 Inlägg
5 juli 2012
marwin_of_sweden skrev:
jocke855R skrev:
Mervolic skrev:

The circle is complete!

HAHA sant big_smile

Alltså om någon gör ett sånt fel, vinglar ut framför när man kör om eller så, då tutar man eller blinkar på dom.
Då är de nära att man slår på en pallnit och går ut o frågar vad i helvete deras problem är.

Signalen är min bästa vän! utan den skulle man bli galen tongue

119 Inlägg
5 juli 2012
lillen94 skrev:
marwin_of_sweden skrev:
jocke855R skrev:

HAHA sant big_smile

Signalen är min bästa vän! utan den skulle man bli galen tongue

sånna såkallade omkörningar brukar jag va me om...
eller när man kmr till en 2+1 väg och man har luggit bakom en bil ett bra tag, väntar på att han ska gå in i innerfilen men han gör inte de? då kör man in i innefilen själv o kör om där istället, kalla mig vad ni vill, men kan folk inte använda hjärnan när man är ute o kör vf ska en annan göra det? vill inte säga att ja är bäst eller så på nått sätt men ligger fan inte o fis kör på större vägar!

Go Hard Or Go Home

Sök