tkd_rille skrev:
it_mutt skrev:
gamlingen skrev:
Nu är vi där igen....jag fick......och då får man..skulle tro att du hade turen med dej bara. Iom att den du körde om höll lägre än laglig hastighet
Ja, och jag vet fler som varit i samma sits och blivit friade. Och då inte bara härikring.
Så, om du blir friad i rätten, så är det bara tur? Mnja, jag vet väl inte riktigt om jag köper det. Speciellt inte när det är mer än en gång dessutom
Men absolut, jag kan köpa att det skulle påverkas av att bilen jag körde om höll en lägre hastighet, men, samtidigt borde det inte påverka, då det var jag som körde för fort vid omkörningen.
Klart de är tur. Vad ska vi annars ha hastighetsbegränsningar för om du får köra i 120-130 vid omkörning? I med skyltarna är gula med röd ram betyder de förbudsskylt och därmed får du inte överstiga den hastighet vare sig du ska köra om eller inte.
Jag anser isåfall att de är ett stort kryphål alternativt att rätten har gjort fel.
Är det DET dom innebär

Jag som har undrat så

discokapten skrev:
it_mutt skrev:
XzitXR3I skrev:
dem följer ju bara trafikreglerna

får inte överstiga hastighet vid omkörning hehe
Jodå, det får man visst.
Själv gått "hela vägen" två gånger; stoppad av polis för att jag kört för fort vid omkörning (låt säga att någon höll 80 på 90-väg och jag höll 110 vid omkörningen). Vägrat skriva på med hänvisning till att en omkörning ska gå så "fort och säkert som möjligt", polisen har stått på sig, jag har stått på mig, och det har båda gångerna slutat med att jag blivit friad.
OM detta applicerar vid 2+1 eller motorväg/motortrafikled, det vet jag inte dock
Kan du inte scanna båda domarna och stryka över personnummer osv och lägga upp? Skulle vara väldigt intressant att se ett sånt domslut.
Visst har jag papper kvar på saker som hände för 12 respektive 10 år sen...eller...inte?
Senast redigerat av it_mutt (11 juli 2012)
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!