Hur grova bränsleslangar kör du bakfrån förresten? 8 eller 10 inv ?
//Tobias Granqvist, Falun
Kör Passat R-line 2.0tdi DSG 4m -13 samt en Audi S2 avant -93 och så min Vw Golf 1 Turbo -75. Har även en skoter Skidoo Summit 850x -17 samt en NFS (CFMOTO) 500cc 4wd -08 fyrhjuling och lite mopeder :)
Nu är det riktigt nära en uppstart som även innebär en ny mappning med högre ladd Själet till den nya mappningen är en ganska stor justering av kamaxlarna... Det har visat sig att kilspåret på mitt nedre kamdrev som sitter på vevaxeln varit lite förskjutet jämfört mot original. Efter en massa mätande och skruvande så fick jag justera 6,5mm på det övre kamdrevet för att kammarna skulle bli nollade... Så får hoppas att det tråkiga mottrycket och den sega spool-upen minskas nu!
För övrig så är bilen i stort sett klar. Får mina nya Bosch 2200cc spridare i veckan, så det är väl egentligen det enda kvar nu!
Svetsade bakaxeln idag och byggde även om original spakställ så det blev mer åt "shortshift"-hållet
Snofi skrev: Hur kan det vara förskjutet? Det är väl identiskt med org fast lös kil ?
Kollade du inte så 1ans kolv var i topp förra gången ?
Tur att du slapp ventilsallad
Det undrar jag med... Men jämfört med original så stämmer inte kilspåret jäntemot kuggarna...
Jo, motorn stod i TDC och kammarna blev "nollade", men jag mätte aldrig upp något förra gången... Klockade in TDC denna gången så nu skall det vara helt 100:a!
Ja, men givetvis drog jag runt motorn före provstart
Då jag håller på att bygga 3,5" sidepipe så funderade jag på vad jag skulle göra med bakspoilern... Funderade en kort stund innan jag tog fram kapen...
Blev lite bockande och kapande, men blev helt okej tycker jag
Blev rätt rått Lämnades för pulverlack igår
Svetsade ju även bakdiffen förra helgen med
Växellänkaget är nu helt klart och kopplingen är luftad.
"Råkade" köpa mig ett par fälgar i väntan på mina nya spridare