Vilka bilar ser ni mest av vid väg kanten?

_Jonex_ Byggare Behm
28 april 2012 · 562 Inlägg

Har åkt Toyota och Subaru , arbetspendlat utan problem, sen bytte jag till en Bmw och då blev jag stående vid vägkanten. Då var det kylaranslutningen som gått av ( alu cellpaket med plastgavlar, vanligare på alla moderna bilar nu ). Det gick dock att få dit slangen igen och fylla på vatten för att köra hem den.

När det gäller Bmw så är det tyvärr vanligt med : Sprucken kylare/gavel, sprucket lock till termostat, bladen till vattenpumpen nöts av.  Vad gäller elektronik så går en bmw ner i nödläge. Vanligt med att Vevaxelgivaren ger upp. I övrigt är det inga risker med en Bmw mer än någon annan bil.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 april 2012 · 17 486 Inlägg

Kör ofta på E6 västkusten. Tycker inte Saab är överrepresenterat trots att det rullar många! Skulle väl inte själv pendla i en men... Igår vid 1630 stod det en vit XC90 vid vägkanten i höjd med avfart 90. Gott.

Franska bilar ses ofta. Sommartid är det kokande BMW som gäller i köerna in och ut från GBG.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Aerocombi Xenoholic
28 april 2012 · 2 559 Inlägg

Vilken tråd haha lol
Samma som att fråga vilken bil man tycker sämst om ju haha lol
På min resa från Stockholm o hem (35 mil) såg jag följande som jag minns:
SAAB 9000
Alfa nånting
BMW E30
BMW E34
Volvo 850
Volvo 745
Merca nånting
Audi 100
Opel Astra
Så då måste ju SAAB vara bättre än BMW eller? wink HAHA tramsigaste tråden på länge lol

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
OpelP1
28 april 2012 · 1 412 Inlägg

Njae, det håller jag nog inte riktigt med om.
Många har ju sett flest BMW, och riktigt så många ogillar väl ändå inte dom.

Inte jag iaf, dom är ju numera  bara ett märke i mängden som jag inte på något vis ogillar mer än andra.
Fula är dom men det är ju dom flesta nu så det är ju jämställt och bra.  wink

Samma med dom andra bilarna jag nämnde i mitt första inlägg.

Senast redigerat av OpelP1 (28 april 2012)

Pim_Pim
28 april 2012 ·

Assistanskåren borde väl ha nån lista på vilka bilar som blir mest bärgade tongue ?

Men självklart är det inte alla som ringer en bärgare när det har hänt något, utan nån kompis eller dylikt.

Senast redigerat av Pim_Pim (28 april 2012)

Growe Fri fart för ett fritt folk!
28 april 2012 · 13 746 Inlägg

Pim_Pim skrev:
Assistanskåren borde väl ha nån lista på vilka bilar som blir mest bärgade tongue ?

Men självklart är det inte alla som ringer en bärgare när det har hänt något, utan nån kompis eller dylikt.

skulle aldrig ringa bärgare oavsätt vad som hänt..smile
inte ens om skiten brann skulle jag göra det
bara vänta på att skiten blir kallt och lasta upp den på biltransporten och köra skiten till skroten smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 april 2012 · 17 486 Inlägg

Growe skrev:

Pim_Pim skrev:
Assistanskåren borde väl ha nån lista på vilka bilar som blir mest bärgade tongue ?

Men självklart är det inte alla som ringer en bärgare när det har hänt något, utan nån kompis eller dylikt.

skulle aldrig ringa bärgare oavsätt vad som hänt..smile
inte ens om skiten brann skulle jag göra det
bara vänta på att skiten blir kallt och lasta upp den på biltransporten och köra skiten till skroten smile

Hade en Ferrari efter mig över alperna för ett gäng år sedan. Körde en Volvo 740 T+. Givetvis drog Ferrarian om och försvann... 10 minuter senare stod den vid vägkanten och brann som en fackla...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Masquerade Aldrig nöjd
28 april 2012 · 804 Inlägg

Sqweebz skrev:
Jag kör bärgare åt Assistancekåren i Söderhamns Kommun. Visserligen inte en av Sveriges största kommuner men jag bärgar till nästan 90% bara "nya" bilar. Det är hemskt, hemskt sällan jag hämtar tex en gammal 740 eller liknande.

Handlar väl mest om att en 740 kan lagas med tålamod, tid och silvertejp medan en modern bil är byggd för att generera pengar åt verkstäderna.

Livet är för kort för att äga Volvo.
Nybergrobin
28 april 2012 · 2 382 Inlägg

Har sett 3st bilar efter vägkanten och alla har varit saab 9000 xD Säger väl inget egentligen men lite kul är det ändå

Nitrometanskada Gött mos
28 april 2012 · 1 096 Inlägg

Jag vet inte om jag är trög eller rent allmänt har missat något, men vad är poängen/syftet med denna tråden?

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
caromania Forummoderator
28 april 2012 · 9 296 Inlägg

Nitrometanskada skrev:
Jag vet inte om jag är trög eller rent allmänt har missat något, men vad är poängen/syftet med denna tråden?

'
För att hacka på BMW? Bee Em Trouble you.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 april 2012 · 17 486 Inlägg

Saab-ägare gillar inte att se att dessa står obrukbara. BMW-ägare gillar inte att se att dessa står obrukbara. Ägare av franska bilar kanske tar det med ro? Visst kan tråden låsas. Vi får se.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Ghost_Face
28 april 2012 · 517 Inlägg

Här i veckan såg jag en äldre audi 100 vid vägkanten när jag var på väg hem från jobbet.
Jag gissar att ägaren inte hade varit så noga med att dra åt hjulbultarna när han bytt till sommardäck så ena framhjulet hade släppt och bilen dykt ner i asfalten...

Mack Forum- och sitemoderator
28 april 2012 · 26 155 Inlägg

Jag såg en BMW stå vid vägkanten för ett tag sedan. Detta var långt ute på bondvishan, så jag stannade och frågade om de behövde hjälp. De såg mest bara förvånat på mig, men tackade för förslaget och sa att de hade ringt efter hjälp.
Är det så ovanligt att folk stannar och frågar om man behöver hjälp?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 april 2012 · 17 486 Inlägg

Mack skrev:
Jag såg en BMW stå vid vägkanten för ett tag sedan. Detta var långt ute på bondvishan, så jag stannade och frågade om de behövde hjälp. De såg mest bara förvånat på mig, men tackade för förslaget och sa att de hade ringt efter hjälp.
Är det så ovanligt att folk stannar och frågar om man behöver hjälp?

Ja. Det tror jag. Har råkat ut för samma sak.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
caromania Forummoderator
28 april 2012 · 9 296 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

Mack skrev:
Jag såg en BMW stå vid vägkanten för ett tag sedan. Detta var långt ute på bondvishan, så jag stannade och frågade om de behövde hjälp. De såg mest bara förvånat på mig, men tackade för förslaget och sa att de hade ringt efter hjälp.
Är det så ovanligt att folk stannar och frågar om man behöver hjälp?

Ja. Det tror jag. Har råkat ut för samma sak.

Men inte med Rovern? wink

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Nitrometanskada Gött mos
28 april 2012 · 1 096 Inlägg

Låsas tycker jag inte. Yttrandefrihet är viktigt, förstår dock inte alls syftet. Skulle likagärna kunna varit "Vad ser ni oftast för skräp på vägen?" "Vad ser ni oftast för påkörda djur på vägen?"
Folk får väl slösa sin tid på vad de vill, jag har slösat nog på denna tråd nu.

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 april 2012 · 17 486 Inlägg

caromania skrev:

Dieselsmurfen skrev:

Mack skrev:
Jag såg en BMW stå vid vägkanten för ett tag sedan. Detta var långt ute på bondvishan, så jag stannade och frågade om de behövde hjälp. De såg mest bara förvånat på mig, men tackade för förslaget och sa att de hade ringt efter hjälp.
Är det så ovanligt att folk stannar och frågar om man behöver hjälp?

Ja. Det tror jag. Har råkat ut för samma sak.

Men inte med Rovern? wink

Självklart inte. Världens bästa bil så klart... Hehe...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
28 april 2012 · 13 746 Inlägg

Mack skrev:
Jag såg en BMW stå vid vägkanten för ett tag sedan. Detta var långt ute på bondvishan, så jag stannade och frågade om de behövde hjälp. De såg mest bara förvånat på mig, men tackade för förslaget och sa att de hade ringt efter hjälp.
Är det så ovanligt att folk stannar och frågar om man behöver hjälp?

jag brukar bara stanna om folk verkar intreserade av hjälp

sitter man i bilen så stannar jag inte

slutet av förra sommarn så var det några fruntimmer som stog efter e18 mellan karlskoga och örebro och såg ut att behöva hjälp

dom hade fått punka
dom såg ganska förvånade när jag slet fram en garagedomkraft och ett fälgkors ur skuffen på min bil och hjulbytet var gjort på någon minut smile
dom var väldigt tacksamma..
dom körde en danskbil men pratade inte danska dock såg rätt vilsna ut

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Mack Forum- och sitemoderator
28 april 2012 · 26 155 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

Mack skrev:
Jag såg en BMW stå vid vägkanten för ett tag sedan. Detta var långt ute på bondvishan, så jag stannade och frågade om de behövde hjälp. De såg mest bara förvånat på mig, men tackade för förslaget och sa att de hade ringt efter hjälp.
Är det så ovanligt att folk stannar och frågar om man behöver hjälp?

Ja. Det tror jag. Har råkat ut för samma sak.

Lustigt.
När jag fick punka en gång med 240:in, längst E45, så hann jag knappt få fram reservhjulet förrän två - 2 - bilar hade stannat och båda förarna hjälpte mig byta hjul..snacka om teamwork.

Edit; lade till förtydligande.

Senast redigerat av Mack (28 april 2012)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang