8011
Sök

Hjälp mig med fördjupning i golf 4 linan

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
29 april 2012
Trådstartare
Då var det så att man helt plötsligt "ärver" en mk4 gti. Så jag blev lite nyfiken på diverse projekt jag kan tänka mig.

1. Försökte läsa lite på 4motion konvertering och det var inte det enklaste. enklare att köpa en v6 4motion som donatorbil om man vill behålla chassienumret etc? man kan ju alltid ha en fwd lösning för bes.

2. Om man nu konverterade till awd; kräver det nya motorfästen/växellådsfästen? Man behöver ju trots allt köra ny låda.

3. och såklart: passar 4:an på 6:ans låda?

och sedan en liten extra fråga
Vad skiljer 180 hästars TT motorn från 150/180 golfen?
Senast redigerat av Eddy (29 april 2012)

Tryck och pys-åka
884 Inlägg
30 april 2012
Uj uj. Jag tror nog att det är lite samma som med audi och deras fwd kontra quattro karosser.
Rubbet i bakvagnen skiljer. Gissar på stel bakaxel på fwd-gölf och mcperson på syncro/4-motion i bak.
En hel jäkla del i infästningar och skit.

Gör klart 100q'n först nu istället tongue

Vw trimmare
2 995 Inlägg
30 april 2012
Eddy skrev:
Då var det så att man helt plötsligt "ärver" en mk4 gti. Så jag blev lite nyfiken på diverse projekt jag kan tänka mig.

1. Försökte läsa lite på 4motion konvertering och det var inte det enklaste. enklare att köpa en v6 4motion som donatorbil om man vill behålla chassienumret etc? man kan ju alltid ha en fwd lösning för bes.

2. Om man nu konverterade till awd; kräver det nya motorfästen/växellådsfästen? Man behöver ju trots allt köra ny låda.

3. och såklart: passar 4:an på 6:ans låda?

och sedan en liten extra fråga
Vad skiljer 180 hästars TT motorn från 150/180 golfen?

1. Du kommer aldrig klara en 4-motion konvertering med tanke pa fran nummer 2
    Och man gor aldrig sa att man koper ett 4wd chassi for att anvanda som donator
    utat ar ju bilarna identiska? Forstar inte iden med att uppfinna hjulet 2 ganger?

3. allt passar om man har kunskap men bolt-on nej fragan ar varfor du vill ha en samre lada nar DRP
    alltid har varit den basta ladan?

TT/Golf: Det skiljer mycket: Turbo,grenror,spridare etc.. bara chippa golfen istallet...

Sök