3601
Sök

Driv knut Vw Golf -99

6 Inlägg
5 maj 2012
Trådstartare
Någon som är bra på hur en dålig driv knut beter sig på just en Golf ?! Tycker att det inte skakar så mycket i ratten utan lite mer i hela vänster framvagn just vid lägre hastigheter, typ mellan 40-60 km/h,  tror dock inte det är obalans i hjulet/en men har tid för balansering nu på Måndag för att utesluta detta ivf. Kan det vara hjullager/länkarm el dyligt ??! Hoppas på lite tips ! smile

Forummoderator
26 568 Inlägg
5 maj 2012
Sväng och gasa. Knackar det då?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

6 Inlägg
5 maj 2012
Trådstartare
Mack skrev:
Sväng och gasa. Knackar det då?

Nja, tycker det inte knackar så mycket vid sväng, lite men inget överdrivet ...

1 321 Inlägg
5 maj 2012
Kört grusväg och har massa lera/grus på insidan av fälgen? eller en bula på däcket?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

6 Inlägg
6 maj 2012
Trådstartare
Ska hissa upp bilen o kolla om jag ser nått ...

...has left the building...
4 474 Inlägg
6 maj 2012
Kör i cirklar med FULLT rattutslag, har du knäppande/knackande ljud så är det i regel en yttre drivknut.
Om knäppningarna kommer mer när du gasar på men försvinner helt när du släpper gasen så kan det vara yttre eller inre, jag hade dock just som så att det knäppte vid pådrag, o det var de yttre...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

3 235 Inlägg
6 maj 2012
Kantstötta fälgar? Låter som ovala fälgar, eller obalans på bakhjulen, då skakar hela bilen.

6 Inlägg
7 maj 2012
Trådstartare
Tror jag är problemet på spåret så att säga, var på däckfirma idag för balansering av hjulen, men då upptäckte däck killen att det saknades centrerings ringar på alla hjul och tyvärr så hade dom inte rätt sort hemma så har beställt sådana och troligtvis så är det detta som är problemet får man hoppas, men nu tar det ett par dagar innan dom får hem prylarna, sen får man se ...hmm

6 Inlägg
23 maj 2012
Trådstartare
Äntligen tillrätta med obalans problemen, vilket visades sig vara en kombination av obalans på alla hjul + att det saknades centrerings ringar, så nu är allt ok vilket är skönt då man lätt irriterar sig på obalans och  sådant, så nu är det bara tuta o köra ...  cool
Senast redigerat av Stebboz (23 maj 2012)

Sök