4072
Sök

ABS-trubbel på cheva suburban -95

Offroad Racing
3 123 Inlägg
16 maj 2012
Trådstartare
Införskaffade mig för ett tag sen en suburban. Tänkte inte på det vid köpet men uppmärksammade strax efteråt att det är abs i bilen. Konstaterade att lampan plockats ur instrumenteringen, okänt när det gjorts. Testade att stoppa i en lampa o då tändes den så fort man gjorde första inbromsningen efter att bilen börjat rulla.

Jag har mätt dom båda givarna fram, fick strax under 1000 ohm på den ena o strax över 1000 på den andra. Verkar ju tyvärr som att dom är hela. (har inte hissat upp o snurrat på hjulen) Bak sitter inga utan där hämtas signalen från givaren i fördelninglådan. Nån som har tips på hur man kan fortsätta felsöka? Finns det nåt sätt att få fram felkoder för abs?

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Offroad Racing
3 123 Inlägg
18 maj 2012
Trådstartare
Ingen som har koll på chevas abs? Hade ju varit kul om man kunde fått fram felkoder på nåt sätt, om det nu går.

1 353 Inlägg
19 maj 2012
vet du om du har OBD2 uttag eller Tidigare uttag?

Har du det tidigare så är det fyrkantigt, medans den nyare är lite rundare hörn på.

Har du den tidiga fyrkantiga kan jag nog ta reda på hur du kan blinka koder på ABS'en på måndag.

har du OBD2 så måste du nog ha GM's dator för att se felkoder på ABS'en.

There's no replacement for displacement

Offroad Racing
3 123 Inlägg
19 maj 2012
Trådstartare
Jag har det tidigare systemet, dom fick obd2 -96. Har kabel och program till det tidiga systemet, man där finns inget om nån abs.

Sök