Diff byte volvo 740

Patriklilja dögött
28 maj 2012 · 57 Inlägg

Tjena ska som sagt byta diff i min 745a efter att jag rasat en axel o satt dit en med felt mätarkrans, få loss den diffen (hela jävla skiten med kronhjul) är inga problem, vet hur man plockar ur drivaxlar o sånt,men har läst att när man ska sätta i den nya så måste man chimsa in den eller nå sånt? har ja rätt eller fel?

uppskattar snabba svar då ja tänkt byta imorrn!

mvh patrik

dannnej
1 juni 2012 · 761 Inlägg

du kan bara byta diffklumpen mot en med samma utväxling, och sen måste den schimsas in som du själv skriver, och det är inte lite jobb på en dana diff

Volvo 745 Turbo "DannejDrift.se" (1990)
Mercedes 280 SE 3,0 Turbodiesel "W108 Bruksbilen" (1972)
cpu1337
1 juni 2012 · 766 Inlägg

lättare att byta hela axeln mot en annan än att krångla till de:)

Patriklilja dögött
2 juni 2012 · 57 Inlägg

okej okej! tack för bra svar smile men kan det gå att byta mätarhuset för att få det att lira med bakaxeln? bara en tanke lixom tongue

Senast redigerat av Patriklilja (2 juni 2012)

cpu1337
2 juni 2012 · 766 Inlägg

Patriklilja skrev:
okej okej! tack för bra svar smile men kan det gå att byta mätarhuset för att få det att lira med bakaxeln? bara en tanke lixom tongue

har för mig de skiljer på kablarna till mätarn tror dom gamla har 3 kablar och dom nya har 4

dannnej
2 juni 2012 · 761 Inlägg

det är 2 kablar på alla.

det går att flytta över kransen och använda locket från rätt mätare, så funkar det

Volvo 745 Turbo "DannejDrift.se" (1990)
Mercedes 280 SE 3,0 Turbodiesel "W108 Bruksbilen" (1972)
Patriklilja dögött
3 juni 2012 · 57 Inlägg

dannnej skrev:
det är 2 kablar på alla.

det går att flytta över kransen och använda locket från rätt mätare, så funkar det

men för at flytta över kransen kräver det väll att man plockar ur diffen och då torskar man väll på o chimsa in den ändå? eller har jag fel?

_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
3 juni 2012 · 2 390 Inlägg

Av egen erfarenhet har ja kört oschimsat på 3 st axlar, och har funkat bra. smile

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
Patriklilja dögött
3 juni 2012 · 57 Inlägg

_Performance_ skrev:
Av egen erfarenhet har ja kört oschimsat på 3 st axlar, och har funkat bra. smile

hmm undrar om man ska ge sig på o prova byta utan att chimsa då x)

_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
3 juni 2012 · 2 390 Inlägg

Patriklilja skrev:

_Performance_ skrev:
Av egen erfarenhet har ja kört oschimsat på 3 st axlar, och har funkat bra. smile

hmm undrar om man ska ge sig på o prova byta utan att chimsa då x)

Kan ju inte gå mer än åt helvete wink. men som sagt ja kanske bara haft tur på dom ja bytt.

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
dannnej
3 juni 2012 · 761 Inlägg

schimsningen går inte att ändra, utan att plocka av lagerna på diffen, det är därför det är så besvärligt på dana axlar.

det "funkar" säkert att köra utan att schimsa. men det funkar även att köra på 3 cylindrar smile

Volvo 745 Turbo "DannejDrift.se" (1990)
Mercedes 280 SE 3,0 Turbodiesel "W108 Bruksbilen" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang