Tips på motorbyggare/renoverare i göteborg med omnejd

Dango
24 juni 2012 · 62 Inlägg

Hejsan!
Jo det är så att jag har tyvärr åkt på ett enormt bakslag då den firman som först skulle fixa min motor har för mycket att göra så nu står jag utan motorbyggare mitt i säsongen och dom motorbyggarna jag har ringt har ingen möjlighet att lösa det innan semester.

Jag har kollat på more:s hemsida på företag i västragötaland samt googlat men helt utan napp.

Så alla tips är välkommna på motorbyggare/renoverare som har tid helst i veckan, ser gärna att dom har bra meriter och att ett företag står bakom det hela.

Det som jag vill ha gjort är följande:
Borrning - stressplatta b230
honing
toppdeckning
viktmatchning av kolvar och stakar
balansering vev/stakar/kolvar/vevaxeldrev och svängnigsdämpare
Riktplaning av topplock
slipa in kolvringsgap
Montera stödgördel / fräsa in överfallen till rätt diameter
mäta upp lagerspel på vevaxel/stakar med stödgördeln monterad
Gänga i oljeretur i blocket 3/4"

Jag fattar att det är nästan omöjligt att hitta nån som har tid såhär mitt i säsong före semestern. Jag lämnade min motor till den andra firman för 8veckor sedan, men det kanske finns nån. Jag betalar givetvis bra men det är viktigt att det blir bra utfört.

Somsagt mycket tacksam för tips, skriv här eller skicka ett pm!

Mvh Marcus

Volvo 940 turbo "A.K Racing" (1997)
Jonasarvidsson Maniac
24 juni 2012 · 536 Inlägg

Detta kanske är ett long shot men jag försöker.

Jag lämnade min motor till Thomas Murgren i Skivarp i Södra skåne.. Det är ca 30 mil från dig.. men han är en av Sveriges bästa på det han gör.. Han gör det billigt också.

På min motor gjorde han följande:

-Borrning
-Toppdeckning
-Planing av toppen
-Plockade isär hela toppen, bytte styrningar och satte ihop den igen
-Monterade mina nya kolvar, stakar, lager och mätte lagerspel o hej och hå (dvs han viktade och kontrollmätte)

___________________________________________________________________
6500:-


Han balanserade även allting för 900:- (det tillkom efter dom 6500.)

Jag vet inte hur han har det med tiden, Men jag garanterar att det kan vara värt att slå han en signal om det låter intressant. Har även hört bra om Kristianstad Motorslip!

Hoppas det hjälpte lite.

Mvh Jonas

Senast redigerat av Jonasarvidsson (24 juni 2012)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang