Det har varit hyffsat lugnt ett tag.
Det slutade med att när jag letade efter en BMW M5-diff, så sprang jag över en M5 E39-bakvagn. Komplett.
Köpte den i ren spekulation, och drömde några nätter om att konvertera från 4-länk till multi-bakvagn.
Men verkligheten kom ifatt mig, och jag inser att jag hellre lägger tiden på att få ordning på det jag har, och komma framåt, istället för att kapa bort. Så tills vidare får bakvagnen ligga i "bra-o-ha"-hörnan.
Putsade upp mina 4-länk-stag och svarvade även ur några muttrar till justeringen. Ska bara TIGa på dem, och sen är stagen klara för eventuell ytbehandling.
![http://i815.photobucket.com/albums/zz71/Tegheim/My%20Wolvo%20142/20140311_172129_zpsneykjszn.jpg]()
Sen har jag tagit fram två solida dowelpins till motorn. Orignal sitter det 2st i varje rotorhus, som dessutom är ihåliga för olja, och som ligger omkring 15.97-15.98mm i dia.
Nu är det två slipade stänger som är 15.99mm istället. Perfekt att med lätt hand knacka i.
Dessa två är det enda som styr ihop motorns delar.
![http://i815.photobucket.com/albums/zz71/Tegheim/My%20Wolvo%20142/My%204rotor-build/20140321_143614_zps0eipgunt.jpg]()