Jag ska bygga en drifting bil och behöver hjälp med lite produktnamn.

lillebror4435
4 juli 2012 · 54 Inlägg

Har tänkt bygga en drifting bil men kommer inte på vad framvagnen jag vill ha heter, det finns ju speciella framvagnar som gör att man kan vrida framdäcken till en vinkel av nästan 90 grader, men vet inte vad de kallas, är det nån som vet vad jag menar och vet vad det heter/kallas så får ni gärna berätta de för mej, mitt bygge står väldigt stilla just nu medans jag googlar som en tok för att hitta en sån framvagn, i stort sätt bara de som fattas matriellt sätt, tack på förhand :-)

Senast redigerat av lillebror4435 (5 juli 2012)

te_wik Forummoderator
4 juli 2012 · 12 813 Inlägg

Hej och välkommen till forumet.

Vänligen kika igenom regler och
rubriksanvisningar igen (antar att du läste dom
vid registrering?) och redigera din rubrik därefter
så slipper du få tråden låst.



Mvh Tommy, moderator

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Driftar_N
10 juli 2012 · 227 Inlägg

Lugn i stormen, det finns inga färdiga kit idag där kan svänga "nästan 90 grader".
Det du tänker på är förmodligen wisefab´s prylar, där får du runt 65 grader och parallel.
Finns många andra som gör kit till diverse bilar också typ Driftworks.

Zzoink
10 juli 2012 · 1 229 Inlägg

jaa vad äre för bil du ska bygga på? smile

lillebror4435
18 juli 2012 · 54 Inlägg

håller på med en opel c kadett kombi :-)

Knugcab
18 juli 2012 · 5 111 Inlägg

Några färdiga lösningar är nog svårt hitta till en snart 40 år gammal Kadett. wink

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
lillebror4435
18 juli 2012 · 54 Inlägg

jojo men de är så mycket som är sej likt på den med tanke på att jag byt bakvagn, växellåda och cardan axeln, så av den anledningen och så klart pga rost så har hela golvet och större delar av chassit bygts om för att passa motor, växellådan och bakaxeln oh så klart cardan.
efter som attjag satt in en volvo b23 men tillhörande växellåda och cardanaxel och bakaxel så har de blivit en hel del ombyggnad, och för att toppa bygget så vill jag fixa till framvagnen så den går bättre att drifta med i sidleds om man så säger :-)

KHRacing
18 juli 2012 ·

Bad ass parts säljer wisefab-kitten

köp dig en Nissan 200sx framvagn & bulta i bilen så kan du montera Wisebab´n på detyta. = klart.... typ

lillebror4435
18 juli 2012 · 54 Inlägg

ja juste jo de är ju en ide :-) tack för tipset :-)

lillebror4435
18 juli 2012 · 54 Inlägg

får nog bar svetsa lite festen och sånt till framvagnen men de ska nog bli bra :-)

Knugcab
19 juli 2012 · 5 111 Inlägg

Fast nog känns det väl lite synd att byta ut den fina originalframvagnen mot Mc Peston.... Men det är klart, är tanken en ren driftingbil och om styrvinkel är det enda som spelar någon roll där, och Nissangrejerna underlättar i ett sådant fall, så...

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
lillebror4435
19 juli 2012 · 54 Inlägg

jo när jag fick erbjudandet att köpa den för en billig peng av en av farsans polar så hade jag först tänkt restaurera den men de blev som alldrig att jag började sen va jag på driftingen i vilhelmina och vart så kär att jag fick idn att bygga om den bara för att alla andra kör med nissan's 200sx s13, sen när jag insåg hur mycke rost de var så vart det rätt mycke göra men när jag började se resultat så blir man ju taggad att fortsätta, men jag håller med dej det känns ju lite synd att plocka bort en så fin framvagn igentligen, men den ska jag sälja här så fort mina egna dellar kommer har köpt en 200sx s13 framvagn och mitt wisefab-kitt är på väg så snart äre första testkörningen som gäller :-D

turboforssen Telge Drifting Team
19 juli 2012 · 5 398 Inlägg

dannej  här på garaget säljer ju sånna kit , men dok till volvo 740-940 men det kanske passar på kadetten med
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=7 … 3256fa0509

Senast redigerat av turboforssen (19 juli 2012)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang