pitepesa skrev:
Snyggt....!
Vi hämtade hem våran "räser" i lördags.
Så nu är det bara en fråga om att kunna sätta igång med det arbete som måste göras.
Inleder antagligen med att byta olja och filter i lådan.
För formens skull.
Är fortfarande ilte oroad eftersom den stått under vatten, det innebär att man får göra fler aoljebyten innan det blir riktigt bra.
Men den startade snabbt och enkelt.
Sen blir det till att fortsätta kabelrensning och återskapande av jord-anslutningar.
Får se om det blir någon rensning av annat skrot på motorn också.
Fästen för Farthållare och AC:n tänkte jag plocka bort.
Nice!
Då ligger ni före mig nu då när eran Van allaredan har startat menar jag

Skönt att den startar och går iallafall!
Jo blir en service på denna också. Har väl varit lite dåligt med det hos dom föregående ägarna misstänker jag sen har jag lite oljeläckage ifrån motorn, inget större bara oljesump och ventilkåps packningar som behöver bytas. Men det blir efter jag har gjort en rejäl motortvätt för just nu ser den för jävlig ut

Hur är det att byta filter i lådan? enkelt eller? Detta är min första automatare så därför jag frågar

För övrigt så blir uppdateringen förflyttad till morgondagen då denna kvällen kommer att ägnas åt att löda ihop nya kablar som ska sitta framme vid kopplingsblocket under motorhuven för dom var sönder ärgade och jag sätter inte ihop det bristfälligt när jag ändå har det av!
Så ge er till tåls till imorgon så kommer nya bilder och så får vi se om skrotet startar

Förresten det andra batteriet är laddat och klart. mätte 12,8V så denna gången missade jag inte det iallafall

Kan också meddela er som följt denna tråden ett tag att jag blivit delägare i min Farbrors Van men detta är bara tillfälligt men det betyder att den stannar på gården ett tag till!
Känns lite vemodigt att se den försvinna men den hamnar hos en kompis så...
Var dock ute och körde med den en runda idag för att väcka den ifrån vinterdvalan.
Ni som inte sett den innan så ser den ut så här:
![https://www1.garaget.org/gallery/images/29/28713/28713-34dc14287fd0a3f93637c8d7098eb8d5.jpg]()