Moistyracings Audi S2 Coupé Goes Bad Boy *Soppasystem draget*

Helt nybyggd topp med alla packningar och givare bytta. Bottendel redan byggd av tidigare ägare. Siktar att få mellan 600-800hk i bilen.
  • 23 Följare
  • 35 242 Visningar
  • Uppdaterades senast 5 juni 2013
Sparky_s2
30 juli 2012 · 248 Inlägg

Fprobban skrev:

Sparky_s2 skrev:

Fprobban skrev:
Ja det är de att jag tror att stiftet inte går ner tillräckligt långt... det saknas ca 4mm på det stiftet men går knappt att få ner mer.. risken är ju att dra sönder allt helt å hållet.

Frågan är även om det kan va läckage? Hur skulle det ha uppstått i samband med servicen?

Är väl till med 98% säkerhet stiftet/toppen.
Läckage som kan uppstå är att man kan råka kommit åt nån vacuum eller vevhusslang som är gammal å spröt som spruckit eller har lossnat lite. Låter långsökt, men är slangarna gamla eller om nån tidigare ägare monterat nått halvdant är det lätt hänt.....

Man upphör aldrig att förvånas roll

Det är så sant som det är sagt.. Men tror endå mest på att toppen är det som är problemet.. Så blir att fixa det så fort man har råd. Står utan arbete för tillfället så kan ju dock dröja men det vet man aldrig tongue

vet du kanske någon prisbild på att renovera en topp som är skadad på detta sätt? Alternativt ett pris på en beggad 3B topp?

Tror det är lättare att du hittar en hel 3b eller Aan topp. På Aan finns det uttag för fördelaren men den är pluggad, vet inte om det är så på alla, men jag kör såna på mina bilar samt har i reserv smile
Sen fixar du din topp i lugn å ro utan att bilen blir stående allt för länge smile

Audi S2 (1992)
Audi S2 "RACEBILEN" (1991)
Zorz Touch by U
7 augusti 2012 · 910 Inlägg

Kan nu meddela att med hjälp från Wadde så hittade vi problemet smile de va så att tändningen inte orkade riktigt och de vi då gjorde var att knacka till tändstiften så de har ett mindre mellanrum vid elektroden.

Och vips så var problemet borta big_smile skönt så nu är bilen rullandes igen och nytt styrsystem på väg hem i brevlådan denna vecka smile
Då ska man försöka att mappa och få i ordning allting kring det smile de kommer garanterat att bli spännande big_smile

Hej hå på er!

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
CarpeDiem German Engineering
7 augusti 2012 · 9 081 Inlägg

Bra att det ordnade sig smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Zorz Touch by U
8 augusti 2012 · 910 Inlägg

Nu så!
Nu har jag fått hem mitt VEMS big_smile cool

Nu ska vi bara leta tid för mappning och sen så ska det gå fint (hoppas vi på).. wink

Ska även byta drivknutar fram då de håller på att gegga ner mina fälgar för mkt för min smak ;(

Det var allt för idag då det regnar på tok för mkt xD

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
andino TMR|Team Moisty Racing
8 augusti 2012 · 454 Inlägg

Men montera!

TMR|Team Moisty Racing
Supra projekt:
PROJEKTTRÅDEN
Volkswagen Caddy "Ior" (2011)
Toyota Supra MKIV "Moistness" (1997)
Zorz Touch by U
8 augusti 2012 · 910 Inlägg

andino skrev:
Men montera!

De kommer de kommer tongue

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Zorz Touch by U
20 augusti 2012 · 910 Inlägg

Kan nu uppdatera er att vatten läckan har kommit tillbaka fast på annat ställe denna gång... har ännu ej hittat var då den verkar förångas eller vilja trolla mig... xD

Så ska lyfta bilen för att sedan leta grunderligt efter vart det läcker då det bara blir mer å mer...

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Tottii Audiskadad
20 augusti 2012 · 1 287 Inlägg

ser bra ut;)

# Tobias Lundin / 80 sportquattro sedan bygge !
Följ gärna projektet här:
https://www.facebook.com/groups/458659997514331/
Sponsorer: Spacer.se :)
CarpeDiem German Engineering
20 augusti 2012 · 9 081 Inlägg

Kul att du har fått hem vems sprut, se till att hitta en tid för mappning smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Zorz Touch by U
21 augusti 2012 · 910 Inlägg

Var idag och letade lite vackenläcka men ännu engång så hittar jag inte vart sad

Det är inte fuktight nånstans men det läcker... vart kan det vara? yikes

Försökte även se hur jag kan få tutan att fungera då denna inte fungerar... (Är utbytt till något lufthorn...) Trycker jag på tutan för länge så går säkringen så måste vara en kortslutning någonstans.. Även detta hittar jagi nte direkt så jag måste plocka ner front + lite annat smått och gott för att kunna felsöka tutan ordentligt ^^

Ha´de kanon så länge! smile

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Sparky_s2
22 augusti 2012 · 248 Inlägg

Kan ju läcka i turbon, toppen hade ni väl gjort i ordning.

Annars brukar det ju kunna va övertryckskärlet som inte är riktigt tätt, eller kanske vid nån tempgivare? Men då borde det ju synas.

Audi S2 "RACEBILEN" (1991)
Audi S2 (1992)
Zorz Touch by U
22 augusti 2012 · 910 Inlägg

Sparky_s2 skrev:
Kan ju läcka i turbon, toppen hade ni väl gjort i ordning.

Annars brukar det ju kunna va övertryckskärlet som inte är riktigt tätt, eller kanske vid nån tempgivare? Men då borde det ju synas.

Jo de är klart men den går inte dåligt och den ryker ingenting? :S det hela är väldigt konstigt tycker jag ^^

Jag är nog inne på att expationskärlet inte håller tätt som det ska men det ska vara utbytt av tidigare ägare... Så är konstigt om det skulle vara det tongue
Men får köpa ett nytt för att testa iaf, det blir då iaf renare under huven smile

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Sparky_s2
22 augusti 2012 · 248 Inlägg

Fprobban skrev:

Sparky_s2 skrev:
Kan ju läcka i turbon, toppen hade ni väl gjort i ordning.

Annars brukar det ju kunna va övertryckskärlet som inte är riktigt tätt, eller kanske vid nån tempgivare? Men då borde det ju synas.

Jo de är klart men den går inte dåligt och den ryker ingenting? :S det hela är väldigt konstigt tycker jag ^^

Jag är nog inne på att expationskärlet inte håller tätt som det ska men det ska vara utbytt av tidigare ägare... Så är konstigt om det skulle vara det tongue
Men får köpa ett nytt för att testa iaf, det blir då iaf renare under huven smile

Nja, det beror ju på hur mycket den läcker.
Hur mycket läcker det?

Tejpa en plastpåse runt expansionskärlet så märker du ju om det är där det läcker.
Kolla även gummiskydden på tempgivarna på vattengrenröret.
Är det riktigt surt kan det ju vara vid värmepaketet.....

Audi S2 "RACEBILEN" (1991)
Audi S2 (1992)
Zorz Touch by U
23 augusti 2012 · 910 Inlägg

Sparky_s2 skrev:

Fprobban skrev:

Sparky_s2 skrev:
Kan ju läcka i turbon, toppen hade ni väl gjort i ordning.

Annars brukar det ju kunna va övertryckskärlet som inte är riktigt tätt, eller kanske vid nån tempgivare? Men då borde det ju synas.

Jo de är klart men den går inte dåligt och den ryker ingenting? :S det hela är väldigt konstigt tycker jag ^^

Jag är nog inne på att expationskärlet inte håller tätt som det ska men det ska vara utbytt av tidigare ägare... Så är konstigt om det skulle vara det tongue
Men får köpa ett nytt för att testa iaf, det blir då iaf renare under huven smile

Nja, det beror ju på hur mycket den läcker.
Hur mycket läcker det?

Tejpa en plastpåse runt expansionskärlet så märker du ju om det är där det läcker.
Kolla även gummiskydden på tempgivarna på vattengrenröret.
Är det riktigt surt kan det ju vara vid värmepaketet.....

Hmm... Ska testa några av dina tips! smile
Jag har känt på golvet inne i bilen och de är inte fuktigt.. Så borde inte vara värmepaketet?

Kan det vara så att även fast oljan ser bra ut och vattnet likaså... Att motorn tar in vatten? hmm

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Snofi -Team Moisty Racing-
23 augusti 2012 · 842 Inlägg

Jag har hela verkstadsboken hemma om du vill kolla sprängskisser samt vanliga problem smile

Volkswagen Caddy "B2" (2011)
Audi 90 Quattro "1036 hp 9.29" (1989)
Zorz Touch by U
23 augusti 2012 · 910 Inlägg

Snofi skrev:
Jag har hela verkstadsboken hemma om du vill kolla sprängskisser samt vanliga problem smile

Gärna det vore faktiskt trevligt! smile du har den inte i PDF oxå? smile

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Snofi -Team Moisty Racing-
23 augusti 2012 · 842 Inlägg

Fprobban skrev:

Snofi skrev:
Jag har hela verkstadsboken hemma om du vill kolla sprängskisser samt vanliga problem smile

Gärna det vore faktiskt trevligt! smile du har den inte i PDF oxå? smile

Nepp, bara sorterad i en pärm med register! den tog 2 timmar att kopiera ;(

Volkswagen Caddy "B2" (2011)
Audi 90 Quattro "1036 hp 9.29" (1989)
Zorz Touch by U
23 augusti 2012 · 910 Inlägg

Snofi skrev:

Fprobban skrev:

Snofi skrev:
Jag har hela verkstadsboken hemma om du vill kolla sprängskisser samt vanliga problem smile

Gärna det vore faktiskt trevligt! smile du har den inte i PDF oxå? smile

Nepp, bara sorterad i en pärm med register! den tog 2 timmar att kopiera ;(

Haha oh Nice wink då fixar du en till mig med ;D

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Snofi -Team Moisty Racing-
23 augusti 2012 · 842 Inlägg

no way!

3000 kr så ska jag överväga det ;P

Volkswagen Caddy "B2" (2011)
Audi 90 Quattro "1036 hp 9.29" (1989)
Zorz Touch by U
7 september 2012 · 910 Inlägg

Har nu insett att jag fortfarande inte hittat läckan eller fått den att försvinna... Detta är ett mysterium då det inte är blött någonstans... 

Vad börjar jag med att göra?
Byta topp packning?
Byta turbo?

Tips på vad jag börjar byta? smile

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang