Ja det är de att jag tror att stiftet inte går ner tillräckligt långt... det saknas ca 4mm på det stiftet men går knappt att få ner mer.. risken är ju att dra sönder allt helt å hållet.
Frågan är även om det kan va läckage? Hur skulle det ha uppstått i samband med servicen?
Är väl till med 98% säkerhet stiftet/toppen. Läckage som kan uppstå är att man kan råka kommit åt nån vacuum eller vevhusslang som är gammal å spröt som spruckit eller har lossnat lite. Låter långsökt, men är slangarna gamla eller om nån tidigare ägare monterat nått halvdant är det lätt hänt.....
Man upphör aldrig att förvånas
Det är så sant som det är sagt.. Men tror endå mest på att toppen är det som är problemet.. Så blir att fixa det så fort man har råd. Står utan arbete för tillfället så kan ju dock dröja men det vet man aldrig
vet du kanske någon prisbild på att renovera en topp som är skadad på detta sätt? Alternativt ett pris på en beggad 3B topp?
Tror det är lättare att du hittar en hel 3b eller Aan topp. På Aan finns det uttag för fördelaren men den är pluggad, vet inte om det är så på alla, men jag kör såna på mina bilar samt har i reserv Sen fixar du din topp i lugn å ro utan att bilen blir stående allt för länge
Kan nu meddela att med hjälp från Wadde så hittade vi problemet de va så att tändningen inte orkade riktigt och de vi då gjorde var att knacka till tändstiften så de har ett mindre mellanrum vid elektroden.
Och vips så var problemet borta skönt så nu är bilen rullandes igen och nytt styrsystem på väg hem i brevlådan denna vecka Då ska man försöka att mappa och få i ordning allting kring det de kommer garanterat att bli spännande
Kan nu uppdatera er att vatten läckan har kommit tillbaka fast på annat ställe denna gång... har ännu ej hittat var då den verkar förångas eller vilja trolla mig... xD
Så ska lyfta bilen för att sedan leta grunderligt efter vart det läcker då det bara blir mer å mer...
Var idag och letade lite vackenläcka men ännu engång så hittar jag inte vart
Det är inte fuktight nånstans men det läcker... vart kan det vara?
Försökte även se hur jag kan få tutan att fungera då denna inte fungerar... (Är utbytt till något lufthorn...) Trycker jag på tutan för länge så går säkringen så måste vara en kortslutning någonstans.. Även detta hittar jagi nte direkt så jag måste plocka ner front + lite annat smått och gott för att kunna felsöka tutan ordentligt ^^
Kan ju läcka i turbon, toppen hade ni väl gjort i ordning.
Annars brukar det ju kunna va övertryckskärlet som inte är riktigt tätt, eller kanske vid nån tempgivare? Men då borde det ju synas.
Jo de är klart men den går inte dåligt och den ryker ingenting? :S det hela är väldigt konstigt tycker jag ^^
Jag är nog inne på att expationskärlet inte håller tätt som det ska men det ska vara utbytt av tidigare ägare... Så är konstigt om det skulle vara det Men får köpa ett nytt för att testa iaf, det blir då iaf renare under huven
Kan ju läcka i turbon, toppen hade ni väl gjort i ordning.
Annars brukar det ju kunna va övertryckskärlet som inte är riktigt tätt, eller kanske vid nån tempgivare? Men då borde det ju synas.
Jo de är klart men den går inte dåligt och den ryker ingenting? :S det hela är väldigt konstigt tycker jag ^^
Jag är nog inne på att expationskärlet inte håller tätt som det ska men det ska vara utbytt av tidigare ägare... Så är konstigt om det skulle vara det Men får köpa ett nytt för att testa iaf, det blir då iaf renare under huven
Nja, det beror ju på hur mycket den läcker. Hur mycket läcker det?
Tejpa en plastpåse runt expansionskärlet så märker du ju om det är där det läcker. Kolla även gummiskydden på tempgivarna på vattengrenröret. Är det riktigt surt kan det ju vara vid värmepaketet.....
Kan ju läcka i turbon, toppen hade ni väl gjort i ordning.
Annars brukar det ju kunna va övertryckskärlet som inte är riktigt tätt, eller kanske vid nån tempgivare? Men då borde det ju synas.
Jo de är klart men den går inte dåligt och den ryker ingenting? :S det hela är väldigt konstigt tycker jag ^^
Jag är nog inne på att expationskärlet inte håller tätt som det ska men det ska vara utbytt av tidigare ägare... Så är konstigt om det skulle vara det Men får köpa ett nytt för att testa iaf, det blir då iaf renare under huven
Nja, det beror ju på hur mycket den läcker. Hur mycket läcker det?
Tejpa en plastpåse runt expansionskärlet så märker du ju om det är där det läcker. Kolla även gummiskydden på tempgivarna på vattengrenröret. Är det riktigt surt kan det ju vara vid värmepaketet.....
Hmm... Ska testa några av dina tips! Jag har känt på golvet inne i bilen och de är inte fuktigt.. Så borde inte vara värmepaketet?
Kan det vara så att även fast oljan ser bra ut och vattnet likaså... Att motorn tar in vatten?