Moistyracings Audi S2 Coupé Goes Bad Boy *Soppasystem draget*

Helt nybyggd topp med alla packningar och givare bytta. Bottendel redan byggd av tidigare ägare. Siktar att få mellan 600-800hk i bilen.
  • 23 Följare
  • 35 237 Visningar
  • Uppdaterades senast 5 juni 2013
Alelalen
7 september 2012 · 97 Inlägg

Kanske något liten liten spricka blocket eller i någon kanal för vattnet?

Zorz Touch by U
9 september 2012 · 910 Inlägg

Alelalen skrev:
Kanske något liten liten spricka blocket eller i någon kanal för vattnet?

De kan vara så... hmm

Men har nu insett att det kan vara värmepaketet då det ibland slutar komma värme ifrån fläktarna.. men har letat och det är inte blött runt omkring värmepaketet eller i bilen..

Får leta vidare och hoppas på att jag hittar garage till vintern så blir det att felsöka ordentligt!

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
UrPeppe Lastbilsbyggare
9 november 2012 · 389 Inlägg

Tjenare fick syn på din projekttråd, hoppas du hittar vattenläckan. Ser du om bilen ryker onormalt mycket o i så fall om röken är grå/vit.
Det var riktigt trist att du vart av med GT:n i garagebranden men detta verkar kunna bli ett lovande projekt åxåsmile

Projekt-tråd: Projekt: Rullade renovering Urquattro
Audi Sport ///
Skoda V//RS
Quattro 4-ever
Audi quattro "Urquattro" (1987)
Zorz Touch by U
9 november 2012 · 910 Inlägg

Fladdermusen skrev:
Tjenare fick syn på din projekttråd, hoppas du hittar vattenläckan. Ser du om bilen ryker onormalt mycket o i så fall om röken är grå/vit.
Det var riktigt trist att du vart av med GT:n i garagebranden men detta verkar kunna bli ett lovande projekt åxåsmile

Ja jag hoppas att jag hittar den men man står ju utan garage så bilen står ute nu och det börjar bli lite kallt.. tongue

Den ryker ibland väldigt mycket så gissar på topplockspackningen nu på senare tid smile hehe..
Ja men måste erkänna så som det ser ut just nu så hade jag mer körglädje med lille GT:n tongue

men hoppas att denna blir lika rolig att köra efter uppgraderingar big_smile

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
UrPeppe Lastbilsbyggare
9 november 2012 · 389 Inlägg

Fprobban skrev:

Fladdermusen skrev:
Tjenare fick syn på din projekttråd, hoppas du hittar vattenläckan. Ser du om bilen ryker onormalt mycket o i så fall om röken är grå/vit.
Det var riktigt trist att du vart av med GT:n i garagebranden men detta verkar kunna bli ett lovande projekt åxåsmile

Ja jag hoppas att jag hittar den men man står ju utan garage så bilen står ute nu och det börjar bli lite kallt.. tongue

Den ryker ibland väldigt mycket så gissar på topplockspackningen nu på senare tid smile hehe..
Ja men måste erkänna så som det ser ut just nu så hade jag mer körglädje med lille GT:n tongue

men hoppas att denna blir lika rolig att köra efter uppgraderingar big_smile

Om den ryker vitt så skulle jag åxå gissa på topplockspackningen, hoppas du hittar något garage så du kan jobba med bilen nu dåsmile
Det är ju iaf quattro o det är ju inte helt tråkigt det om du får i lite gött i motorn så du kan busa lite med bilen:)

Projekt-tråd: Projekt: Rullade renovering Urquattro
Audi Sport ///
Skoda V//RS
Quattro 4-ever
Audi quattro "Urquattro" (1987)
Zorz Touch by U
9 november 2012 · 910 Inlägg

Fladdermusen skrev:

Fprobban skrev:

Fladdermusen skrev:
Tjenare fick syn på din projekttråd, hoppas du hittar vattenläckan. Ser du om bilen ryker onormalt mycket o i så fall om röken är grå/vit.
Det var riktigt trist att du vart av med GT:n i garagebranden men detta verkar kunna bli ett lovande projekt åxåsmile

Ja jag hoppas att jag hittar den men man står ju utan garage så bilen står ute nu och det börjar bli lite kallt.. tongue

Den ryker ibland väldigt mycket så gissar på topplockspackningen nu på senare tid smile hehe..
Ja men måste erkänna så som det ser ut just nu så hade jag mer körglädje med lille GT:n tongue

men hoppas att denna blir lika rolig att köra efter uppgraderingar big_smile

Om den ryker vitt så skulle jag åxå gissa på topplockspackningen, hoppas du hittar något garage så du kan jobba med bilen nu dåsmile
Det är ju iaf quattro o det är ju inte helt tråkigt det om du får i lite gött i motorn så du kan busa lite med bilen:)

Har testat busa och det går faktiskt att leka en del wink

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Zorz Touch by U
25 november 2012 · 910 Inlägg

Har fortfarande inte hittat någon plats att mecka på så bilen står å "ruttnar" medans jag ligger hemma å gråter!

Det är riktigt illa! Så mina kvälls aktiviteter att mecka med bilen har nu gjort så jag dragit igång en egen firma yikes
Men hoppas på att hitta lokal inom kort så man kan börja trixa igen smile

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Zorz Touch by U
29 november 2012 · 910 Inlägg

Det händer inte mycket här just nu då jag står utan garage och det är lite jobbigt att byta topplockspackning osv när det snör ute ^^ inte så varmt med andra ord!

Så istället för att göra det man ska göra har jag dragit igång eget en dekalfirma där jag skär ut dekaler och grafik till alla som har behovet och vill ha bra kvalitet.

Å det bästa av allt är att jag ikväll åker för att kika på en S4:a som kan bli en ganska bra vinterbil? smile


Have a nice day! big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/66/65530/65530-7a91f9cfe8d551bb1f0baae3f84edd93.jpg

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
RandomHero
5 december 2012 · 574 Inlägg

fram med stora presenningen bara wink

Senast redigerat av RandomHero (5 december 2012)

Zorz Touch by U
15 januari 2013 · 910 Inlägg

Gör en liten uppdatering för att försöka hålla liv i det stillastående projektet.... tongue
Men nu är det på gång ska beställa hem nya packningar och har nästan bokat tid för mappning utav bilen.

Så innan Elmia ska bilen vara klar då tanken är att den ska åka med som ledarbil i Karavanen från Sthlm http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 0#p3548590

Så snart kommer det bild update på lite packningsbyte och rengöring utav motorrum. Bilen står för tillfället utomhus under en mängd snö... Och ska skyfflas iväg till en väns verkstad där den förhoppnings får lite omsorg wink

have a nice day!

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Zorz Touch by U
15 januari 2013 · 910 Inlägg

Har en liten fråga. Jag ska köra med VEMS system i bilen och vill byta mina Spridare samt min Tändning.

Vad rekomenderas det för spolar?
Vad rekomenderas för spridare?

Effekten som jag tror jag kan landa på utan att ta i är 650hk (Tvad tror ni? mer eller mindre?)

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Wiell The Deer Hunter
15 januari 2013 · 35 Inlägg

vag-spolare är väl det vanligaste och smidigt med tycker jag. vill man ha tändkablar tex och tändpolar monterade någon annanstans så tycker jag detta kit är smidigt och prisvärt. http://www.034motorsport.com/ignition-s … p-466.html
mycket stark gnista.

spridare funkar ju 1700cc till den effekten, problemet med dom när man köra etanol är att dom går ner sig till 1400-1450cc vid 3 bar. men man kan höjja bränsletrycket till 4bar så kommer man upp till ungefär 1700cc igen.

Väldigt många spridare som har problem med etanol, så det är nog svårt att rekomendera spridare.

krockar rådjur och käckar turbos till frukost.
Zorz Touch by U
15 januari 2013 · 910 Inlägg

Wiell skrev:
vag-spolare är väl det vanligaste och smidigt med tycker jag. vill man ha tändkablar tex och tändpolar monterade någon annanstans så tycker jag detta kit är smidigt och prisvärt. http://www.034motorsport.com/ignition-s … p-466.html
mycket stark gnista.

spridare funkar ju 1700cc till den effekten, problemet med dom när man köra etanol är att dom går ner sig till 1400-1450cc vid 3 bar. men man kan höjja bränsletrycket till 4bar så kommer man upp till ungefär 1700cc igen.

Väldigt många spridare som har problem med etanol, så det är nog svårt att rekomendera spridare.

hmm Ja men frågan är är det värt att köra etanol?

Tack för bra svar!

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Wiell The Deer Hunter
15 januari 2013 · 35 Inlägg

ser ingen anledning till att inte köra etanol förutom det problemet med spridarna. en grej att tänka på är ju att inte köra för fett bara. går illa åt loppen då.

krockar rådjur och käckar turbos till frukost.
Alelalen
15 januari 2013 · 97 Inlägg

Etanol sliter ner motorn, framför allt i en racingbil. Hade det inte varit just det att den sliter ner motorn så hade mycket mer folk kört med etanol, typ folkrace, rally osv.

Zorz Touch by U
15 januari 2013 · 910 Inlägg

Alelalen skrev:
Etanol sliter ner motorn, framför allt i en racingbil. Hade det inte varit just det att den sliter ner motorn så hade mycket mer folk kört med etanol, typ folkrace, rally osv.

Det är just det som ajg funderat på om vad som håller och inte håller för en bil som ska gå bra och kunna köras en del smile

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Wiell The Deer Hunter
15 januari 2013 · 35 Inlägg

Vet många som kört många mil med etanol. visst det sliter lite mer kanske, men en 650hk går inte 20000 mil med den effekten ändå.

körde väl en 400-500mil med min nybyggda motor förra sommaren.
är ju kall starten man får lägga lite mer tid på när det blir kallare. bökigare att få till.

krockar rådjur och käckar turbos till frukost.
RandomHero
19 januari 2013 · 574 Inlägg

Vad jag har hört så kommer dom större spridarna från sånna där miljövänliga gas-bilar men Cp-service har stora spridare som inte tappar cc vid värme på g.

Wiell The Deer Hunter
19 januari 2013 · 35 Inlägg

stämmer, är en cng spridare. biogas.
Jaså? vore kul att se hur dom funkar då

krockar rådjur och käckar turbos till frukost.
Zorz Touch by U
19 januari 2013 · 910 Inlägg

RandomHero skrev:
Vad jag har hört så kommer dom större spridarna från sånna där miljövänliga gas-bilar men Cp-service har stora spridare som inte tappar cc vid värme på g.

Det låter ju väldigt spännande! Finns det någon tid när de ska komma?

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang