6474
Sök

Rengöra insug e270 cdi -00, tips och råd tack.

2 174 Inlägg
25 juli 2012
Trådstartare
Tjena, Jag behöver rengöra mitt insug från sot och skit nu och det finns lite bilder och sånt på tyska m.m men är det någon som gjort det här på garaget som vill förklarar vore det kanon.

Ringde mercedes som sa att dom byter insuget, motorn, staget och det går på ca 12 tusen med jobb.

En annan bilkille sa man plockar bort allt, rengör med ungsrengöring (svinstarkt) mäter och kollar motorn, köper nya stag 57 kr st 4 st och en ny insugspackning sen funkar det.

Alla tips och råd är välkomna!

4 586 Inlägg
25 juli 2012
hangman skrev:
Tjena, Jag behöver rengöra mitt insug från sot och skit nu och det finns lite bilder och sånt på tyska m.m men är det någon som gjort det här på garaget som vill förklarar vore det kanon.

Ringde mercedes som sa att dom byter insuget, motorn, staget och det går på ca 12 tusen med jobb.

En annan bilkille sa man plockar bort allt, rengör med ungsrengöring (svinstarkt) mäter och kollar motorn, köper nya stag 57 kr st 4 st och en ny insugspackning sen funkar det.

Alla tips och råd är välkomna!

bromsrengöring fungera perfekt ( crc brakeleen).
Senast redigerat av jocke_gronberg (25 juli 2012)

Sothora <3
1 201 Inlägg
25 juli 2012
nja tror ja inte riktigt går nå bra, fixa någon som kan blästra insuget invändigt med nötskal. Då blir det som nytt

MVH

Bildemonterare samt egen verkstad. !

TBM NINJA
917 Inlägg
26 juli 2012
vt inte hur ditt insug är format men jo, brakeclean skulle funkar perfekt, en blästring skulle ju dock göra de kirurgiskt rent smile

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D

451 Inlägg
26 juli 2012
Brakecleaner sen tänder du på, låter de brinna lite, sen sprutar rent med högtryckstvätt i alla kanaler

gå sedan på med svinto och brakecleaner, högtrycka igen

Inte på plastinsug då..

Sök