3269
Sök

Bilen stötig efter installation av coilovers?

45 Inlägg
26 juli 2012
Trådstartare
tja

Efter att jag byta till coilovers på bilen (Polo -03 9n) blev den väldigt stötig och stel, snabb fart i en kurva å jag kör på tre hjul.
Vad kan vara felet? eller är detta vanligt när man har coilovers? sänkte den max, 75mm fram och 60mm bak. Eftersom bilen va jäkligt hög å de märkes knappt ingen skillnad förens dom skruvade ner coilovers helt.
uppskattar all hjälp, inte så roligt att bilen "hoppar" när man kör på tex kullersten ^^

mvh Robin
Senast redigerat av Polobear (26 juli 2012)

Ubåtsingenjör
7 376 Inlägg
26 juli 2012
bilen blir jävligt stel med coils ... spec billiga ful coils

att den går på 3 hjul är väl lite ovanligt därimot ... ja har iaf inte varit med om de när jag kört med coils

2 656 Inlägg
26 juli 2012
Polobear skrev:
tja

Efter att jag byta till coilovers på bilen (Polo -03 9n) blev den väldigt stötig och stel, snabb fart i en kurva å jag kör på tre hjul.
Vad kan vara felet? eller är detta vanligt när man har coilovers? sänkte den max, 75mm fram och 60mm bak. Eftersom bilen va jäkligt hög å de märkes knappt ingen skillnad förens dom skruvade ner coilovers helt.
uppskattar all hjälp, inte så roligt att bilen "hoppar" när man kör på tex kullersten ^^

mvh Robin

har du köpt billiga coils blir det tyvärr såhär

Med.lem
3 759 Inlägg
26 juli 2012
Polobear skrev:
tja

mvh Robin

Kan du inte ställa hårdhet har du varit för snål :p

Man köper inte coilovers om man vill åka skönt, utan fort i kurvor utan att bilen ska båta, eller om man vill ha en låg bil som inte slår genom i varje litet gupp.

EDIT; var visst lite seg
Senast redigerat av Mr_EmCom (26 juli 2012)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

45 Inlägg
26 juli 2012
Trådstartare
okej tack för svaren, ja dom va ju billiga eftersom jag ville sänka bilen så snabbt som möjligt och orkade inte vänta på pengarna till dyrare, får bli senare i framtiden ^^ egentligen har inte jag några problem med de..de är bara folk som åker med mig som klagar hahah. men som sagt tack för svaren nu vet jag smile

Sök